DesertGlow Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Går og vurderer om min gamle PC nå skal få pensjonere seg. Trenger i grunn hele boksen ny, men vurderer å i første omgang beholde skjermkortet jeg har i dag, og tar med harddiskene. PC-en skal brukes til tre ting: - Videoredigering i Premiere Pro - Spilling - Diverse annet bruk. Siden PC-en står i felles stue, er det et ønske om at den skal være så stillegående som mulig. Har ikke noe fastsatt pristak, men uaktuelt med super-top-of-the-line-maskin. Spesielt hovedkort, strømforsyning og kabinett jeg lurer veldig påm en tar også gjerne imot andre innspill! Handlevogn: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=950302&su=73A57443-1016-4453-B6D8-BF189E094F6E Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) 2500K er "like bra" bortsett fra i applikasjoner som benytter seg av hyperthreading. Oppgrader hovekortet til standard versjonen, ikke LE. Ram med varmespreder på toppen er meningløst. I tillegg kan det komme i konflikt med cpu kjøler. Anbefaler Fractal Design R3 som kabinett med mindre du har spesifikke grunner for valget du har gjort. Anbefaler cpu kjøler. Jeg har selv en ND-H14 og kommer aldri til å bruke stock kjøler på en maskin igjen. Endret 15. juli 2011 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Anbefaler cpu kjøler. Jeg har selv en ND-H14 og kommer aldri til å bruke stock kjøler på en maskin igjen. Er det støynivået du tenker på da, eller kjøleeffekten? Ellers takk for innspill! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Anbefaler cpu kjøler. Jeg har selv en ND-H14 og kommer aldri til å bruke stock kjøler på en maskin igjen. Er det støynivået du tenker på da, eller kjøleeffekten? Ellers takk for innspill! Begge deler, men først og fremst støynivå. Den ligger vel å snurrer på 900rpm og er tilnærmet lydløs. Det som bråker mest i kabinettet mitt nå er snurrehardiskene og de står jo stort sett stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå