Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rustflekker, hvordan bli kvitt?

Lira

Anbefalte innlegg

Min kjære, godt kjørte, bil har fått seg noen rustflekker på taket (rett over frontruta), samt en og annen flekk på siden og litt rust på undersiden av hø.dør. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette, slik at bilen skal se fin ut igjen? Litt handy er jeg selv, så om det ikke kreves store maskiner o.l. så tar jeg gjerne i mot tips til hvordan jeg selv kan fikse det :-)

Red: flekkene på taket og de på siden er etter steinsprang.

Endret av Lira
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min kjære, godt kjørte, bil har fått seg noen rustflekker på taket (rett over frontruta), samt en og annen flekk på siden og litt rust på undersiden av hø.dør. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette, slik at bilen skal se fin ut igjen? Litt handy er jeg selv, så om det ikke kreves store maskiner o.l. så tar jeg gjerne i mot tips til hvordan jeg selv kan fikse det :-)

Red: flekkene på taket og de på siden er etter steinsprang.

hvis det ikke er dype hakk / ruglete som du sier at dette er etter steinsprut så hadde jeg tatt kun litt sandpapir (gjerne noe finere 500 eller bedre papir) og pussa litt på det sprayet over med litt sealer / rustbehanlings lakk også lakkert på toppen med lakk som passer bilens farge

hvis det er litt dypere / mer ruglete så hadde jeg pusset ned med pussepapir, brukt sealer / rustbehandling lakk så lagt ett tynt lag med sparkel som man så pusser ned så det blir glatt og fint, også lakerer på toppen med bilens farge

Jeg er ikke oppretter / lakkerer så dette er kun slik jeg hadde gjort det, det blir fint og fungerer greit og vanlige mann i gata hadde ikke lagt merke til at det hadde vært noe der engang. En lakkerer hadde reagert hvis han hadde sett slutt produktet

forskjellen på meg og en lakkerer er at de bruker bedre typer lakk, bruker grunning, klarlakk og legger gjerne flere lag av hver av dem og bruker mye bedre/finere sandpapir typisk 2000 papir

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...