May-Brith.O Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Vannymfe Bildet er fjernet. En øyenstikker eller vannymfe som jeg prøver meg på som en slags test i nye digit. Aner ikke hvordan denne opplastingen vil bli og hvordan det vi se ut i to ulike størrelser. Egentlig er jeg lettere fortumlet over å omsider ha klart å kommet meg inn:-) Link til bildesiden Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Fint insektbilde med fine farger. Muligens en smule for mye oppskarpet? Jeg ser en syltynn halo langs undersiden av høyre vinge og høyre side av av grenen. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Sjå der var du ja! Skikkelig bra debut her inne dette! I overkant skarpt kanskje, ellers bra synes jeg..... Lenke til kommentar
May-Brith.O Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Sjå der var du ja! Skikkelig bra debut her inne dette! I overkant skarpt kanskje, ellers bra synes jeg..... Takk skal du ha, smort1, selv om jeg ikke aner hvem du er:-) Finner vel ut av det etterhvert - tror jeg slet litt med å finne rett skarphet mtp opplasting i to størrelser. Liker normalt ikke at bilder er overskarpet, så antar det blir bedre når jeg får prøvd ut mer. Så får en ta seg litt tid til å orientere seg i forumet. Hei då:-) Lenke til kommentar
May-Brith.O Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Fint insektbilde med fine farger. Muligens en smule for mye oppskarpet? Jeg ser en syltynn halo langs undersiden av høyre vinge og høyre side av av grenen. Takker, er nok litt skarpt kanskje, men har nok med at det er uvant å tenke to størrelser. Ser du halo også? Aner knapt hva det er, men finner vel ut av det etter hvert:-) Ha en fin dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Takker, er nok litt skarpt kanskje, men har nok med at det er uvant å tenke to størrelser. Ser du halo også? Aner knapt hva det er, men finner vel ut av det etter hvert:-) Ha en fin dag. Oppskarpning er noe jeg sliter med innimellom også. Halo? Hvis du går inn på det store bildet og ser på høyre side av toppen av grenen, så ser du at det ser ut som en hvit linje langs overgangen mellom grenen og bakgrunnen. For meg virker overgangen noe vel skarp - overtydelig egentig. Det er gjerne et tegn på litt hard oppskarpning. Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Synes du har lykkes bra her, disse er ikke så lette å forevige. Litt mye oppskarpet, men som du sier er det vanskelig å beregne hvordan det blir. Liker dette godt! Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 fin bakgrunn, god skarphet .. bra bilde. Lenke til kommentar
May-Brith.O Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Takk så mye, Evakb og fotogigen. Fint at det synes å forstås dette med skarpning eller ikke mtp to el. flere for den del ulike størrelser - veldig uvant for min del, men alt en ikke kan, kan læres heldigvis:-) Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hadde et ikke vert for halo var det et meget fint bilde,liker bildene selv litt skarpe,i bildebehandlings program kan du med kloning få det bort,men mye arbeid. Stå på dette teiner bra med med bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg