kjellvr Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 hei folkens, jeg har kikket litt rundt og sett mange som kjører evga classified SR-2 hovedkort, dette er altså et dual xenon kort. dette bruker de til gaming, det er gaming delen jeg ikke forstår helt. xenon er jo server cpu og er ikke designet for å booste grafikk eller spill, så hvorfor/hvordan vil det påvirke spillingen med slike prosessorer? xenon er jo i seg selv intels beste cpuer og du betaler med en arm og en nyre for en, så de kan jo ikke bruke dem uten at de vet at de vil få ekstrem ytelse? mvh Kjell. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg har 2x SR2 , det er bare BS til "gameing" Spillene idag vil belaste 2-3-4 cores og resten ligger på 0 % og det var de pengene ut av vinduet. Den er kun god der du bruker alle cores , for eks folding og andre serversoftware spesiallaget for dette. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 men jeg ser at SR-2 bruker 1366 socket, kan en bruke dual i7 på dette hovedkortet også eller støtter ikke i7 dual cpu? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 i7 kan IKKE kjøres i dual nei. i7 har kun 1x QPI og for å kjøre 2x CPUer så må hver CPU ha 2x QPI (Quick Path Interconnect) Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 ok, men slik jeg har fotstått meg på xenon så funker xenon dårlig til å booste grafikk og div man trenger fra en cpu innen gaming, hvorfor bruker folk det til gaming da? og stemmer det med at xenon generelt er dårlig på gamingfronten, eller er det bare som en bedre og overprisa versjon av i7? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Den fuker greit til det, ingen problemer. Har selv en Xeon CPU som yter like bra i spill som en i7 920 (Riktignok Xeon med kun 1x QPI.) Problemet har vært med server hovedkort at PCI-E delen er slappere og ikke optimalisert eller koblet helt forskjellig (AGP på dual socket maskiner før i tiden gikk via SØRBRUA, og derav senket ytelsen til sneglefart.) Ellers er forskjellen også i RAMen, servere vil ha ECC teknologi for å sørge for maksimal oppetid. Dette går dog på bekostning av ytelse, Skulltrail feilet her fordi den hadde bufferet minne (Går tregt) og i tilegg ECC. Dette gjorde at ytelsen til spillbruk ofte havnet under hva en Core 2 maskin klarte å prestere i singeltråd applikasjoner. Ellers på 1366 når du tar en Xeon som jeg har og en vanlig i7 920, så er den eneste forskjellen at Intel velger CPUene med mer omhu og at Xeon har støtte i sin minnekontroller for bruk av ECC RAM, noe du bare kan glemme med i7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå