Intellektro Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Igår spaserte jeg lykksalig hjem fra polet med en bærepose som inneholdt whisky i min lett svingende høyre hånd. Min fremtoning vitnet om en lettsindig glede. Jeg smilte og kjente den søte kriblende forventinga i magen som jeg pleier å ha like før jeg skrur opp korken og heller i meg en salig slurk av nyinnkjøpt whiksy. Kanskje det var min lystige fremferd som tiltrakk seg disse slitsomme mormonerne. Kanskje de så meg som et lett bytte. Jeg vet ikke. I alle fall så stilte de seg plutselig opp foran meg med sine påklistrede smil som er designet for å fremtvinge myk godvilje av deres "offer". De smilte forstilt og begynte å plapre som mitraljøser. Kjeften gikk på høyt gir, på begge to. Og de hadde begge et sånt overbevisende glimt i øyet, som om de var fullendt sikre på at det de forkynte var den udelte og edle sannhet. Da jeg kom hjem, etter å omsider klart å riste av meg de innpåslitne glætte guttene med mye hoderysting og avferdigelser, og hadde tatt noen slurker av whiskyen, undret jeg; Hva om de hadde opptrådt på motsatt måte. At de oppførte seg overlegen og som om det var vanskelig for folk å bli medlem, isteden for å gi inntrykk av at de desperat trenger flere. Dette er jo en velkjent metode som anvendes i kjærelighetes spill; Ikke å fremvise desperasjon, men snarere vise seg som uavhengig og stolt av hvem man er, og ikke tigge - som en lurvete hund ved matbordet - etter kjærligheten. Hva om disse mormonerne og andre av samme sorten hadde endret på sin taktikker. Kanskje kunne de ha innkassert flere medlemmer. Bare en tanke... 2 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Her er fasiten på hvordan man skal takle mormonere: http://www.youtube.com/watch?v=lo5dgW6HX9o I min utopiske verden, er denne dama min bestemor. 5 Lenke til kommentar
Intellektro Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Her er fasiten på hvordan man skal takle mormonere: http://www.youtube.com/watch?v=lo5dgW6HX9o I min utopiske verden, er denne dama min bestemor. Haha, konge!! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Har alltid lurt på om dette eigentlig fungerer, får dei konvertert noken ved å banke på døra og snakke med dei? Er det slik som med spam mail at etter å ha sent ut 1 000 000 spam mail så er det ein tulling som bestiller "penis enchanter 3000" for $29,90? Er svært nyskjerrig på kor mange dei klarer å konvertere, er det slik at dette faktisk fungerer eller går dei desse rundene for å prøve å konvertere folk kun basert på utfordringa med det? Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Tror egentlig det har mer effekt på de som sendes ut for å plage folk, enn det har for de som får misjonærer uinvitert på døra. Det blir et rituale som forsterker troen deres. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå