siripiri Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei. Noen som benytter BankID og Blackberry? Når jeg skal logge meg på nettbank med BankID på mobil så kommer det aldri opp noe "popup" på telefon for å taste pinkoden min. Han snakket med nettbanken og Telenor men ingen kan hjelpe meg. Noen tips utenom å bytte tlf selvsagt På forhånd takk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Det er veldig få banker som tilbyr dette foreløbig. Rent sikkerhetsmessig er det ingen forskjell på å bruke nettbank og bankID på mobil når en først er logget inn. Sikkerhetsløsningene tilfredstiller kravene til sikkerhetsnivå 4, noe som innebærer at det skal kunne brukes til å signere dokumenter elektronisk slik at du slipper å møte opp personlig eller sende i post, for eksempel søknad om barnehageplass, endre adresse hos Posten, bud på bolig, lånesøknad, tinglysning av dokumenter med mer. To-faktor autentisering baserer seg på noe bare du har (mobil, kodebrikke, adgangskort), og noe bare du kan (passord). Selv om mobilen/kodebrikken skulle bli stjålet, så har fortsatt ikke tyven adgang til passordet, og dermed kontoen. BankID på mobil, en elektronisk identifikasjons- og signeringsløsning hvor sikkerhetselementene lagres i mobiltelefonens SIM-kort, ble lansert mars 2009. I første omgang var det DnB NORs og Skandiabankens nettbankkunder, med mobilabonnement fra Telenor, som kan fikk tilbud om BankID på mobil. Denne løsningen er knyttet til SIM-kortet som sitter i telefonen og en slipper dermed å bruke kodebrikken. Slik jeg tolker det er det begrensninger med hensyn til sikkerheten som har gjort at det har tatt tid å få bankID på mobiltelefon og ikke bankenes ønske om å knytte brukerne til seg. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Fant noe her, på BankID sin hjemmeide: https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/Telefoner-og-operativsystemer/ Lenke til kommentar
Xlavinho Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hei. Noen som benytter BankID og Blackberry? Når jeg skal logge meg på nettbank med BankID på mobil så kommer det aldri opp noe "popup" på telefon for å taste pinkoden min. Han snakket med nettbanken og Telenor men ingen kan hjelpe meg. Noen tips utenom å bytte tlf selvsagt På forhånd takk BankID fungerer på alle nyere BlackBerry-telefoner fra 10-serien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Her https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/Telefoner-med-utfordringer/ står det: BlackBerry har et MDM-system som kalles BlackBerry Enterprice Server (BES) som kan settes til å hindre at SIM-Toolkit-meldinger kan sendes og mottas. BankID vil fungere dersom kunden velger default oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå