Gå til innhold

Hjelp til rookie-vannkjøling

Anbefalte innlegg

Stemmer nok det ja :)

Men var det ikke Gigabyte-kortet du skulle vannkjøle? PCS+-versjonen er såvidt jeg kan se likt referansekortet, men det er noen kobber-kjøleribber/biter på RAM-brikkene som ifølge denne anmeldelsen ikke kan fjernes.

Er det nødvendig å kjøle dem? Skal jo ikke klokkes så alt for mye, og vannkjølingen kjøpes jo mest for støyredukjson.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det går nok bra uten hvis du har god luftgjennomstrømning i kabinettet. Nå vet jeg dog ikke hvor mye kjøling RAMen på 4870 krever, men det finnes jo andre og nyere kort som ikke har noen dedikert kjøling på RAM-brikkene. Hvis du går for vannkjøling på må du vel uansett gå for den løsningen som kun dekker selve kjernen pga. den kjøleplaten som visstnok ikke kunne fjernes, så for å være på den sikre siden kan du jo skaffe noen små kjøleribber og lime de på brikkene.

Enzotech lager noe sånt av ren kobber og jeg vet at bla. Microplex fører noe av det. Skal du vannkjøle Gigabyte-kortet må du sørge for enten en fullcover-løsning eller skaffe ekstra kjøleribber til VRM/spenningsregulatorer og evt. RAM. VRM blir visstnok gyselig varme på disse kortene så god kjøling her er nok viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...