JuC1y Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei, jeg sliter med at jeg har kun en dns server. Hva kan være årsaken til det? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Ei naturleg forklaring er at DHCP-serveren bare delar ut éi DNS-serveradresse. Kvifor er dette eit problem? Du kan jo legge inn adresser til DNS-serverar manuelt. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg pleide å ha to servere før, nå har jeg bare en. Jeg skal åpne port, men trenger begge DNS-serverne. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 ehm, du skal åpne noen porter i ruteren din.. derfor trenger du 2 DNS-servere? Og hvis DNS betyr så mye for deg så kan vel de fleste rutere sette dette i web interfacet sitt? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Ser ikke helt hvorfor du trenger 2 DNS servere for å kunne åpne porter. DNS og portåpning har ikke noe sammenheng sånn helt på bunnen. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Høres ut som du har misforstått noe, DNS har ingenting med åpning av porter å gjøre. En DNS-server kan sammenlignes med en telefonkatalog, der man slår opp for å finne et telefonnummer ved hjelp av et navn. DNS gjør det samme, men finner IP-adresser ved hjelp av et navn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå