Gjest Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Bygninger i papir I papir kan du lage alle slags bygninger. Alt fra Empire State Building i New York til Operaen i Sydney. Alt du trenger er en pc, printer, en saks og en limstift. Om du eventuelt vil designe ditt eget verk, kan du bruke Microsoft Paint, eller lignende. To piksler i MS Paint tilsvarer ca. 1 meter i virkligheten. Mulighetene er mange. Gir du tid til arbeidet blir resultatet fantastisk. Oslo Rådhus og Postgirobygget laget i MS Paint. En simpel boks-bygning i art-deco-stil. Endret 5. januar 2012 av Gjest Lenke til kommentar
username- Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Awesome! Dette må jaggu ha tatt tid Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Takk for det, username. og Hanske! Slenger inn noen bilder av FN-bygningen i New York, Metropolitan Life Tower og World Trade Center (1972 - 2001) New York. Endret 15. juli 2011 av Gjest Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Imponerende! WORD! fett:D se om du kan lage noe helt sinnsykt, eifeltårnet! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Det er faktisk noen som har designet den i MS Paint. Ser ikke så komplisert å mekke sammen Ikke mitt Et tips: Gjennomsiktig papir gir bedre effekt! Endret 15. juli 2011 av Gjest Lenke til kommentar
muslimen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Må si at jeg ble mektig imponert!!! Igår hang jeg meg på denne hobbyen også,poster et bilde av Kabaen,muslimenes helligdom: kaba.bmp 1 Lenke til kommentar
muslimen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 ble ganske lite,da jeg tenker å lage hele moskeen som omgir Kabaen. Måtte forminske noe jævlig ettersom at moskeen er større enn en halv kvadratkilometer!!! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) God begynnelse! Hvis du bruker MS Paint, som du har på pc'en din må du huske at 2 piksler er 1 meter i virkeligheten. Prøv å finn målingene både i bredd, lengd og høgd. Deretter dobler du målingene. Målinger for Kabaen i Mekka: Lengd: 12 meter = 24 piksler Bredd: 10 meter = 20 piksler Høgd: 14 meter = 28 piksler *Piksler er små firkanter i alle mulige farger som danner et bilde* *For å se forstørret piksler må du zoome inn* Godt tips: Kopiere og lime inn sidene Lykke til Endret 18. juli 2011 av Gjest Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Lagde Eiffel-tårnet for et par dager siden. Her er bilder! Nesten hele samlingen min per idag :!: Lenke til kommentar
muslimen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Stilig! Jeg brukte en piksel som en meter jeg... Ja,ja,skitt au! Da bruker jeg bare denne målestokken! Måtte ha grønn bakgrunn på arket,siden moskeen er laget av kritthvit marmor. At jeg ikke har tenkt på en sånn hobby før! Det er midt i blinken,i denne ellers så kjedelige hjemme-ferien! Forteller om resultatet når det er ferdig,men må først ut å kjøpe printer,den jeg har nå døde for 1 måned sida... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Kjekt med ny hobby! Glemte forresten å si at målestokken er 1:1700 Lenke til kommentar
muslimen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jo,takk for "introduksjonen" til dnne hobbyen! Jeg er blitt helt hekta nå... Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Impringnerene! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Holyshit, det var bra saker, har prøvd å lime sammen div bygginger før, både gratis for å late ned og kjøpt på tynne papp plater, ender med lim søl og mye banning 2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Jeg anbefaler å bruke vanlig limstift. Ikke tubelim, blir bare kliss og søl. A4-ark er det jeg bruker, funker fint. Hvis du bruker fotopapir, blir det realistiske refleksjoner Slenger inn en bygning som er fra Chicago. Laget i MS Paint av meg. Post gjerne inn bilder av resultatet om du eventuelt han lagd den Endret 5. januar 2012 av Gjest Lenke til kommentar
muslimen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg har ikke lagt inn sånne flipper(eller heter det flapper...? ),så jeg kommer trolig til å bruke klar teip. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg har ikke lagt inn sånne flipper(eller heter det flapper...? ),så jeg kommer trolig til å bruke klar teip. Ikke bruk teip, bruk heller noen som heter glue tabs (vet ikke hva det heter på norsk). Sikkert flipper... Du kan se ''glue tabs'' på bildet under. Man bretter dem så limer man på dem, så trykker dem bak papiret. Håper du forstår. Av en eller annen grunn glemte jeg bildet i forrige post. Lenke til kommentar
muslimen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Takk,for tipset! Skal se etter sånne neste gang jeg er nedi byen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Takk,for tipset! Skal se etter sånne neste gang jeg er nedi byen. Jeg tror du misforstod Man printer ut, så klipper du, så bretter du, så limer du Enkelt som bare det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå