Amigaspiller Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei, jeg har en gammel virkende Amiga 520 med virkende spill, men problemet mitt er at to av favorittspillene mine ikke virker lenger, hva skal jeg gjøre? Heldigvis har jeg fortsatt Robocod(James Pond) og spille, og soty and swep (eller hva den nå heter) er ganske ny så den kommer til å vare en stund vertfall. Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Og kanskje hva som er galt med spillene, er det diskene som er ødelagt eller andre ting som gjør at det ikke fungerer? Er jo mulig å laste ned fra nettet, en god del eldre spill som var komersielle er "frigitt" så de er lovlig å laste ned, om det gjelder dine spill vet jeg ikke. evt er jo mulig å bruke en emulator for å spille spillene fra .adf filer, evt kan du omgjøre adf-filene tilbake til amiga-kompatible disker på din amiga. PS: ikke noen amiga model som het amiga 520.... (var det kanskje tv-modulatoren som het det?, husker ikke......noen andre som husker?), har sikkert en liggende selv men orker ikke lete..... Lenke til kommentar
gittela Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Sjekk her: http://www.back2roots.org Ligger en del der. Har du en amiga med hardisk, eller er dette spill på floppy? Amiga 520 ER vel egentlig en hardisk? Ville jo vurdert en backup, hvis jeg var deg... :-) Howard Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 A520 er, som Mawrick gjettet, en TV-modulator. Lenke til kommentar
Amigaspiller Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 ok, bare så at det stod amiga 520 på en ledning bakpå, men tusen takk ps. det er lotus 3 og 20games som ikke virker lenger Lenke til kommentar
Mefix Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Noe som ofte fungerte for meg, dersom det var snakk om slitasje på diskene e.l. var å kopiere spillene til nye disker med f.eks bamcopy (riktig navn?) i xcopy... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Kan være mye støv og skitt inni diskettstasjonen din også. Jeg hadde i mi tid en rensediskett der selve plata var en hvit filt-dings som visstnok rensa lesehodet inni diskdriven når den kjørte på tomgang. Ellers har jo ikke disketter uendelig levetid da, det er jo bare ei tynn plastikkplate som forvitrer/avmagnetiseres med årene. Husker det evige h*lvetet med read/write errors..*grøss* Spesiellt når man satt midt i et stort eventyrspill, og det kom read/write error på disk 5 plutselig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg