tomsi42 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Da har jeg testet mer rundt parsing av EXIF. Dette bildet mangler exif. Mens dette har det. Den eneste forskjellen er at #1 (uten exif) er jpeg eksport fra Bibble, #2 er en tiff eksport fra bibble som er konvertert til jpeg i PS Elements. Når jeg tok en Bibble JPEG, resizet og lagret på nytt (save as), så mangler fortsatt exif. Opplever det kun på Panasoic kameraene mine (GH2 og GF1) edit_ Åpner jeg RAW filen direkte fra PS Elements, og etterbehandler den kun i PSE, så ser det ut til å gå greit. Tror det er nok bilde-eksempler nå til å kunne finne problemet. Endret 14. juli 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Save for Web i CS4 gir også Exif-trøbbel - men det har jeg skrevet om i annen tråd. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Save for Web i CS4 gir også Exif-trøbbel - men det har jeg skrevet om i annen tråd. Trodde Save for Web strippet bildet for EXIF, jeg ... Men det gjaldt kanskje bare gamle utgaver. Lenke til kommentar
amund Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Når man bruker "Save for web" ser det ut til at dataene fortsatt ligger i bildet, men i et annet format enn EXIF. Vi skal legge inn en ny "EXIF-leser" som støtter andre formater enn bare EXIF-data. De første testene våre viser at dette skal fungere fint og vi er derfor rimelig sikre på at vi skal klare å hente ut mye mer bildedata enn vi gjør i dag. Vi kommer tilbake med mer info når vi er klare for testing. Dette står høyt oppe på blokka, men vi må gjøre unna litt arbeid med bildeimport, etc. først. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Det høres lovende ut. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Trodde Save for Web strippet bildet for EXIFDet velger man når man lagrer bildet, det er en drop down box som heter Metadata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg