tomsi42 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Tenkte vi kunne ha en uhøytidlig konkurranse her (inspirert fra et annet forum). Den går ut på å gjette hvor et bilde er tatt. Den første som gjetter rett; får da lov til å legge ut neste bilde. Men ikke før forrige poster har bekreftet at det er rett. Bildet må være tatt av den som poster; link eller vedlegg går greit. Jeg begynner med dette bildet: Jeg vil ha navn på by/land Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Tatt fra Vadestedet i Århus? Ikke så langt fra Århus Domkirke. Fant et bilde av samme sted: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Tatt fra Vadestedet i Århus? Ikke så langt fra Århus Domkirke. Det stemmer - da er det din tur. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Får vel starte litt lett Jeg er ute etter navnet på Bydel. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Det var tydeligvis ikke lett. Tror vi får begynne med å finne byen. Trondheim? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Bergen, og da er det ikke så veldig mange muligheter Endret 19. juli 2011 av Ekinorak Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Den går ut på å gjette hvor et bilde er tatt. Den første som gjetter rett; får da lov til å legge ut neste bilde. Blir ikke lett dette, når det blir min tur skal jeg ta bilde av bjørka på utsiden av huset For å være litt seriøs, kanskje man burde ta bilder av noe som er mer trafikkert, fra en plass som flere personer frekventerer en et par lokale turgåere Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Spesifiser mer trafikkert? Minst 1million passerende daglig? Bydelen jeg har tatt bildet utover har nærmere 30000 innbyggere, og dagli kjører minst like mange bergensere igjennom. Syntest du det er like lokalt som bjørken utenfor huset ditt bør du virkelig forbedre geografikunnskapene dine. Alle som har gått 7.fjellsturen har sett utsikten utover denne bydelen. Får se om noen klarer å finne ut hvor det er nå, hvis ikke skal jeg poste svaret om en liten stund. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Det er øynene man først blir blind på - det er først nå jeg så kirken. Da må det vel være Fyllingsdalen. Noe som var mitt første innskudd da jeg så bildet første gangen ... Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det er riktig, det er Fyllingsdalen. Du får legge ut et nytt bilde igjen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg er usikker på om denne er lett eller vanskelig; det finner vi fort ut Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Vi skal nok lenger sydover. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Stavanger? Endret 25. juli 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Tom mener nok lengere sørøstover. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Stavanger? Stavanger er vel vestover, ikke sørover i forhold til Moss? Tom mener nok lengere sørøstover. Byen ligger faktisk litt sydvest i forhold til Moss, men bare litt. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Stavanger? Stavanger er vel vestover, ikke sørover i forhold til Moss? Mangel på geografikunnskaper viser seg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Mangel på geografikunnskaper viser seg Må ikke sove i timen, vettu Byen ligger faktisk litt sydvest i forhold til Moss, men bare litt. Her var jeg uklar. Litt vest, men godt syd for Moss. Vi er med andre ord utenlands. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Båten indikerer på at det er i Sverige siden denne type ferger fortsatt er i bruk over der, men kan ikke kjenne meg igjen. Det er sikkert noen tilsvarende fartrøyer i Danmark også Endret 26. juli 2011 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Båten indikerer på at det er i Sverige siden denne type ferger fortsatt er i bruk over der, men kan ikke kjenne meg igjen. Det er sikkert noen tilsvarende fartrøyer i Danmark også Det er ikke Sverige eller Danmark heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå