stoff3r Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei, jeg lurer på hvor lurt det er å oppgradere nå til høsten, med tanke på at intel og AMD har planer om å slippe tri-gate prosessorer i ikke så alt for fjern framtid? Når og hvor hender det? Og hva er egentlig ytelsesfortjenesten kontra kronerullingen? Med vennlig hilsen Stoffer. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Har ingenting å si, bare kjøp innenfor budsjettet du har nå. Når prosessorene med trigate kommer så er det sikkert bare noen måneder til neste lansering igjen, etc. 1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg tror ikke du skal vektlegge trigate teknologien FOR mye. Jada - det er et godt steg videre i teknologi, men jeg tviler sterkt på at du vil se noe betydelig større forbedringer i disse nye CPUene som bygges med dette enn det som er normalt å se mellom hver ny generason av CPU. Mitt råd er å heller kjøpe basert på når du faktisk har behovet. Vil du ha maskin nå så kjøp nå. Det vil alltid være noe bedre rett over horisonten å vente på, og CPUene som er tilgengelige i dag er allerede fantastisk gode egentlig i forhold til hva du betaler for dem. Jeg er stor fan av 2500K personling. Mye CPU for relativt lite penger (dog det avhenger jo av bruksområdet om dette er riktige valget for deg). -Stigma 1 Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Tusen takk for svar. Skal se an markedet på nytt om noen måneder såklart, men regner med at det blir som dere sier, og at nytt stasj kommer med høy pris i starten uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå