Marfu Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei, Jeg sliter med litt skjelett og muskelplager, dette gjør at jeg bør holde meg i noenlunde form i hele kroppen. Helst variert. Styrke og bevegelse er bra, men jeg må samtidig passe på i hissige perioder. Lurer derfor på om en form for kampsport kunne ha passet meg, hvilken type derimot har jeg ingen kunnskap om. Ting jeg derimot kunne tenkt meg å oppnå med en slik trening er b.la. Generell styrke i hele kroppen (inkl. økt vekt). Økt kropskontroll og fleksibilitet. Mental og fysisk utfordring / stimulering. Økt selvbilde (kommer ofte med beherskelse / form / vekt). Tviler sterkt på at jeg er av den direkte fullkontakt typen, men skal aldri si aldri. Jeg vil uansett ikke gjøre dette for å lære å sloss Jeg er først og fremst ute etter å få kropp og sinn i veldig god form. Bor ganske så midt i Bergen sentrum så mulighetene burde være der. Det var først og fremst det å finne hva. Ønsker bare seriøse tilbakemeldinger, ikke sånne drit i dette og gå for kickboxing fordi det er mye gøyere å knocke folk ut. Er ikke ute etter slikt Tusen takk! Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei du! Karate kunne vært tingen for deg. Jeg gikk selv 1 år, men så slutte jeg HELT uten grunn! Faktisk tenkt på å starte igjen karate, for dette er en fin sport. man lærer masse forsvar, i form av slag, spark og å beskytte seg selv. Lenke til kommentar
Marfu Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Hjertlig takk Huxiz, karate virker ganske så interessant. Søkte litt på muligheter innenfor det her og det var det jo, billig også! I samme slengen kom jeg over noe som heter Wushu som også så interessant ut. AAAAh, ellemelle hehe. Taekwondo så også interssant ut, men ganske likt som karate uten at jeg har noen som helst peiling, men da tar jeg heller karate ettersom jeg har en forkjærlighet for japansk kultur. Grunnen til at jeg sa elle melle var fordi både karate og wushu så veldig interessant ut, og plussen til karate er at det er i en kultur og mentalitet jeg har veldig sansen for, mens plussen til wushu er det at det virket veldig mye mer organisk / bevegelig fremfor karatens mer statisk / "robot aktige" bevegelser. Hvis noen har erfaringer innen en av disse to skulle jeg gjerne ha likt å hørt f.eks en positiv og en "negativ" ting utifra dine egne erfaringer innen nevnte sporter. Igjen takk! Endret 14. juli 2011 av Marfu Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg har ikke prøvd Wushu før så jeg vet ikke hva det er for noe Men hvis du ville prøvd Taekwondo også så er det en del spark, ofte kombinert med og hoppe også sparke. Men dette har jeg bare sett videoer om, jeg har bare gått på karate. Lenke til kommentar
Marfu Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Takk, jeg dumpet over ett sted som heter kampforum.no i nå og startet en tilsvarende diskusjon der. Masse interessant lesestoff også ^_^ Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg gikk i hallaent år på Karate Jitsu å Kickboksing,det er noe av det beste jeg noen gang har gjort av en fritidsaktivitet. Helt sant. Det var tempo,styrke,spark,slag, alt det jeg likte. Pluss at som det blir nevnt over her at en lærer og beskytte seg selv. Og miljøet der var helt fantastisk,ingen så "rart" på deg om du gjorde noe feil,ingen brydde seg om sånt og alle pratet med alle. Skal begynne igjen nå når senteret åpner igjen tenkte jeg Men kjempe artig. Virkelig du burde prøve Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 For overnevnte ville jeg startet på noe a lá selvforsvar, hvor prinsippet hele tiden består av å beskytte seg mot en trussel og ikke kultur osv. Du vil mye fortere kunne inneha en god selvtillit og beherskelse når du selv vet hva du er i stand til å gjøre! Først da ville jeg kanskje gått over på noe annet, men det er meg! Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Nå er det vel sånn at det man har prøvd er det man helst vil anbefale. Jeg har prøvd Tae-Kwon-Do, Karate og Kung Fu. Ut av disse tre vil jeg selv anbefale Kung Fu. Grunnen kan være at jeg har fått et dårlig inntrykk av miljøet der jeg prøde Karate, pga en del barn osv (Jeg var ikke mer enn 12-14 år da jeg drev med dette, men det sier vel litt^^). Jeg likte heller ikke kampstilen innenfor Karate. Den ble altfor "stiv" om jeg kan kalle det det. Det samme går for Tae-Kwon-Do. Kung Fu derimot var den mest seriøse av de tre kampsportene man kan velge mellom her. Desverre ble klubben nedlagt pga manglende oppmøte. Jeg ble ble bedre fysisk (og ikke minst psykisk, pga en del psykiske øvelser), fikk bedre selvtillit, jeg ble mykere osvosv. Men alt dette er vel smak og behag. Grunnen til at jeg i det hele tatt gikk over til Kung Fu var at Bruce Lee var min barndomshelt, og han drev jo en del med det. Man lærer masse forskjellige grep, selvforsvarsteknikker (Som faktisk er JÆVLIG kule å gjennomføre), mønstre (Quin's), spark, slag, kombinasjoner, selvforsvarsteknikker mot kniver, slagvåpen og det å bli truet med pistol (Hvorvidt det hjelper mot en pistol er vel... tjah haha). Jeg føler det er en mer spirituell kampsport en alle de andre. Dett blei en rotete wall of text, men jeg som alle andre anbefaler det jeg selv har bedrevet, nemlig Kung Fu : ) EDIT: Jo, jeg vil føye til en ekstra ting. Det høres sikkert dumt ut og er litt vanskelig å forklare, men når du driver med Kung Fu lærer du å forsvare deg både fra mann i gata, og i slosskamp (Ikke at du skal starte en, men om uhellet er ute så har du hvertfall mulighet til å uskadeligjøre vedkommende i en kamp, noe jeg ikke føler de andre gir. Desverre har jeg ikke holdt på lenge nok med de andre kampsportene til å si noe konkret! ) Endret 29. september 2011 av MilKman' Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Siden du bor ganske midt i Bergen vil jeg anbefale Bergen Grappling. Brasiliansk Jiu Jitsu og Submission Wrestling, en bra klubb med flinke trenere og godt miljø. Jeg trener der selv, og stortrives. Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Aikido er veldig bra - men der får du forholdsvis lite styrke, men ganske mye kondiss og teknikk. Ville også anbefalt det å ta en titt på Fight & Fitness Min lenke De har ganske mange forskjellige kampsporter - der du betaler en pris men kan velge å trene hva du vil. Samtidig har de en styrkeavdeling og har åpen matte sånn at du kan trene utenom de fastsatte treningene også. Lenke til kommentar
Luigi85 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hei jeg er 26 år og har interesse for kampsport , men synes det er litt for sent kanskje , er det noen form for kampsport som har timer for voksne , eller er det noen som har peiling på hvordan man legger opp et treningsprogram hvor man kombinerer kampsport, kondisjon , og styrketrening med vekter ? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 BJJ har ofte mange godt voksne utøvere. I vår klubb har vi mange som er vesentlig eldre enn 26. Lenke til kommentar
nipton Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) I give you Bjj! Senario: Når barne ditt blir tatt vekk fra deg av 2 menn, eller overfalt. Han legg deg ned, å sitt oppå deg. Alt du har lært i karate, akido, krav maga, kickboxing, Muay Thai. Det hjelpe ikke når du er på bakken og har 0 peil ka du skal gjøre. Første Videoen: Morsomt. 16 år vs 24-29 år sikkert. Han knuffe å puffe å tar i. Thats you. Bjj før mæ e det samme som å hoppe i fallskjerm, alle sammen burde gjøre det, atlease once, det å vite at noen kan drepe dæ så lett e verd å ha. Alle de fleste har en preconceived notion at de hadde klart sæ i en konflikt som utviklet seg til en sloss kamp. Not true. Jiu Jitsu is like chess with a million pieces and harsher consequences. “The ground is my ocean, I am the shark, and most people don’t even know how to swim.” Jiu-Jitsu. Every time you slap hands is like sitting at the canvas. What will you paint today? http://www.youtube.com/watch?v=JjK0g-cDJI4 Endret 10. november 2011 av nipton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå