Ole-Kristian89 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei Jeg har prøvd å søke litt rundt, men fant ingen tråd som oppklarte problemet mitt, så jeg kjører på her PC: HP pavilion Elite (HPE-345sc) (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02499918&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_no/c02499918/loc:2&lc=en&dlc=no&cc=no&product=4228007#N68) Skjerm: BenQ 24" (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=500749) "Modifikasjoner" gjort: Flyttet over fra standard kabinett til Coolermaster 690 Advance 2(http://www.komplett....aspx?sku=579816) Installert en ekstra HDD. Problem: Ved oppstart og restart får jeg blåskjerm(ikke standard windows blåskjerm) Beskjeden som dukker opp er "HDMI-1 No signal" Begynte etter jeg flyttet over komponentene fra gamle kabinettet til det nye. Av og til etter pcen har gått i dvale modus og skjerm har vært avskrudd skjer samme tingen. Jeg har prøvd dette: Bytte HDMI kabel (er HDMI kabel med overgang til DVI).Funket ikke Bytte port. Skjermkortet har 2 DVI porter, hovedkortet har 1 VI port. Funket ikke Installere ny driver, avinstallere ny driver, installere ny driver. Funket ikke Prøvd å avinstallert H57 driveren, men da finner pcen ut at den må installeres på nytt SAMME HVA. Funket ikke Bytte port på skjerm siden denne har to innganger. Funket ikke Nå er jeg LEI av dette problemet.. Håper noen kan gi meg et svar som løser problemet. Lenke til kommentar
Ole-Kristian89 Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 UPDATE Jeg kom på 2 ting til som er typiske ting som skjer. 1. Jeg får "no signal" men så fort pcen har kommet forbi BIOS og inn til Windows innlogging så funker den 2. Får av og til ikke full 1280 oppløsning. (stopper på 1024 eller 1200) selv om jeg alltid har kjørt på 1920x1080 Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 kan du prøve en annen skjerm, skjermkort? mistenker feil på en av de. Lenke til kommentar
Ole-Kristian89 Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Mulig jeg får taki et annet skjermkort eller en skjerm for å få testet.. Men litt tungvint. Men akkurat nå skjønner jeg ikke en dritt! : I går ville ikke skjermen vise bilde i det heletatt (viste bare oppstartskjermen til BenQ, men ikke noe annet) Så jeg prøvde alt mulig i 1 time, før jeg prøvde å bytte hdmi kabel. Og det virket så lenge som begge portene på skjermen hadde hdmikabel plugget i.. Men så fort jeg dro ut den hdmi kabelen som ikke var i bruk, så streiket den andre. Så nå funker pcen som bare det, så lenge som hdmi1 og hdmi2 er "opptatt". Har jo bare koblet den ene til pcen.. WTF. Håper noen skjønner denne posten Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg forstår hva du mener. Og kan nesten vedde på at det er skjermkortet som er gåent. Prøv å få et nytt skjermkort å test! Lenke til kommentar
Ole-Kristian89 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Skal prøve å få taki et nytt skjermkort som jeg kan teste.. Kom også på enda en ting som dukker opp. De gangene jeg har hatt bilde fra starten av har denne beskjeden kommet opp: ERROR: systemfan has failed Service PC to prevent damage to the system press <F2> to continue Noen ide hva jeg kan gjøre? Speedfan viser at fan1 spinner med 1350rpm til 1400rpm EDIT: Hver gang jeg har sett beskjeden har jeg kontrollert så alle viftene har surret, og ingen vifter har vist tegn til feil. Endret 26. juli 2011 av Ole-Kristian89 Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har du sjekka at skjermkort viften(e) og CPU-vifta går??? Viktig å sjekke det! Hvis ikke er det nok kjøleren som kanskje er gåen, og at det er derfor maskina ikke vill starte ordentlig... Lenke til kommentar
Ole-Kristian89 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Sjekket at begge de går ja Surrer og går som bare det, overvåket temperaturen også, men ingen faresignaler.. Kjøleren? Lenke til kommentar
QwertyHawk Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har et liknende problem. Når jeg skal bruke PCen etter at den har gått i dvale får jeg ikke opp noe på skjermen. Det som skjer er at jeg trykker på tastaturet, PCen våkner (viftene går raskere og LED-lyset på kabinettet lyser opp), men skjermen reagerer ikke. Har prøvd med en annen skjerm, uten at det hjalp. Har heller ikke funnet noen løsninger på nettet. Så nå har jeg forandret på power options slik at den ikke kan gå i dvale. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 TS: Du må nok prøve med et annet skjermkort da, får du finner ut noe mer... QH: Prøv å vent rimelig leeeenge... Skjer hos meg noen ganger, at jeg må vente opptil 1 min elns før noe skjer... Men er det lys i mus og tastatur da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå