Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med "ingen signal" ved oppstart/ restart

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har prøvd å søke litt rundt, men fant ingen tråd som oppklarte problemet mitt, så jeg kjører på her :)

PC: HP pavilion Elite (HPE-345sc) (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02499918&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_no/c02499918/loc:2&lc=en&dlc=no&cc=no&product=4228007#N68)

Skjerm: BenQ 24" (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=500749)

"Modifikasjoner" gjort: Flyttet over fra standard kabinett til Coolermaster 690 Advance 2(http://www.komplett....aspx?sku=579816) Installert en ekstra HDD.

Problem: Ved oppstart og restart får jeg blåskjerm(ikke standard windows blåskjerm) Beskjeden som dukker opp er "HDMI-1 No signal" Begynte etter jeg flyttet over komponentene fra gamle kabinettet til det nye. Av og til etter pcen har gått i dvale modus og skjerm har vært avskrudd skjer samme tingen.

Jeg har prøvd dette:

Bytte HDMI kabel (er HDMI kabel med overgang til DVI).Funket ikke

Bytte port. Skjermkortet har 2 DVI porter, hovedkortet har 1 VI port. Funket ikke

Installere ny driver, avinstallere ny driver, installere ny driver. Funket ikke

Prøvd å avinstallert H57 driveren, men da finner pcen ut at den må installeres på nytt SAMME HVA. Funket ikke

Bytte port på skjerm siden denne har to innganger. Funket ikke

Nå er jeg LEI av dette problemet.. Håper noen kan gi meg et svar som løser problemet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPDATE

Jeg kom på 2 ting til som er typiske ting som skjer.

1. Jeg får "no signal" men så fort pcen har kommet forbi BIOS og inn til Windows innlogging så funker den

2. Får av og til ikke full 1280 oppløsning. (stopper på 1024 eller 1200) selv om jeg alltid har kjørt på 1920x1080

Lenke til kommentar

Mulig jeg får taki et annet skjermkort eller en skjerm for å få testet.. Men litt tungvint.

Men akkurat nå skjønner jeg ikke en dritt! :

I går ville ikke skjermen vise bilde i det heletatt (viste bare oppstartskjermen til BenQ, men ikke noe annet)

Så jeg prøvde alt mulig i 1 time, før jeg prøvde å bytte hdmi kabel. Og det virket så lenge som begge portene på skjermen hadde hdmikabel plugget i.. Men så fort jeg dro ut den hdmi kabelen som ikke var i bruk, så streiket den andre.

Så nå funker pcen som bare det, så lenge som hdmi1 og hdmi2 er "opptatt". Har jo bare koblet den ene til pcen..

WTF. Håper noen skjønner denne posten :)

Lenke til kommentar

Skal prøve å få taki et nytt skjermkort som jeg kan teste..

Kom også på enda en ting som dukker opp.

De gangene jeg har hatt bilde fra starten av har denne beskjeden kommet opp:

ERROR: systemfan has failed

Service PC to prevent damage to the system

press <F2> to continue

Noen ide hva jeg kan gjøre?

Speedfan viser at fan1 spinner med 1350rpm til 1400rpm

EDIT: Hver gang jeg har sett beskjeden har jeg kontrollert så alle viftene har surret, og ingen vifter har vist tegn til feil.

Endret av Ole-Kristian89
Lenke til kommentar

Har et liknende problem. Når jeg skal bruke PCen etter at den har gått i dvale får jeg ikke opp noe på skjermen. Det som skjer er at jeg trykker på tastaturet, PCen våkner (viftene går raskere og LED-lyset på kabinettet lyser opp), men skjermen reagerer ikke. Har prøvd med en annen skjerm, uten at det hjalp. Har heller ikke funnet noen løsninger på nettet. Så nå har jeg forandret på power options slik at den ikke kan gå i dvale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...