Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei! Flytta brenneren over i en annen pc og fikk ata33 på den når jeg starter opp. Brenning og lesing går jæ.. tregt nå. Ha prøvd å bytte kabel flyttet på masterslave . brenneren er ata33 uansett om den er aleine eller ikke på kabelen. Flytta brenneren tilbake i pc'n min og den er fortsatt ata33? Hva skjera?den var jo ata100 før jeg flyttan? Plextor 484248A Abit NF7 hoved kort. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Nei, det var den nok ikke... Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Den var nok ikke ATA100 før du flytta den skjønner du Alle CD-Romer og brennere kjører i ATA 33 fart, standard det. Har hvertfall ikke sett annet. Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Å? Oppererer den på ata 33 mener du? Er ikke d litt treigt da? Mener at denne enheten har vært ata 100. Når jeg brenner så klarer den ikke mer enn 25X? Har brent på full spiker tidligere. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Alle CD-ROM'er er IKKE kun ATA-33, de fleste nyere er ATA-100 idag. Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Ok. Jeg mener bestemt at den har vært ata100.. eller så hadde ikke jeg reagert på at d sto ata33 på en enhet i oppstarten. Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 D er for ordens skyld en Plextor 482448A Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Trur ikke brennere/dvdrom/cdrom kjører ata-100, trudde de fortsatt kjørte ata33... mulig noe andre kan komme med opplysende forklaring her. Lenke til kommentar
tokki Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Klippet fra plextor.be : PlexWriter 48/24/48A Benefits 48X write CAV (3000~7200KB/s) 24X rewrite (3600KB/s) 20X-48X read CAV (3000KB/s - 7200KB/s) through SpeedRead function ATAPI Interface (PIO Mode 4, Multiword DMA Mode 2, UDMA/33 Mode 2) Tror heller ikke at den har vært ata100 noen gang ! Brenner den treigt på den maskinen den sto på fra før etter at du flyttet den tilbake ? Det er jo merkelig da Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Hadde vært kjekt. Litt rart at den brenner så tregt å plutselig. var jo værst til å svi før jeg begynte å flytte'n. Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har en Plextor 48x jeg og, kjører traust på ata 33 (eller var det ata 66 blei litt usikker nå ), men uansett går det fort som ****** og aldri noe problem. Har og en litt eldre CDRom av typen AOpen, den veit jeg kjører på ATA 33, men som sagt (og ja jeg har tatt nyere info med i betraktingen) trodde alle CDromer kjørte på ata 33. Har ikke testa eller sett noen mulighet til å øke hastigheten. Den skal jo (normalt sett) settes automatisk. EDIT : Vil gjerne se en CDrom som kjører ATA 100....... Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 DMA er også aktivert. Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 DMA er også aktivert. Og du har ikke gjort NOEN forandringer i systemet, FØR den blei "treig" ? Virker pussig, har som sagt akkurat samma brenneren selv, og det går unna så det ryker. (noen som så ordspillet der eller? ) EDIT : skrifeleif Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Oppgraderte akuratt firmware til 1.04. Er fortsatt ata33. Kan d være en ide å oppgradere ASPI driverne? EV hvor får jeg tak i disse. Hvis noen har dette hadde d vært fint. kan nås på messenger [email protected] Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Trenger noen svar og d brennkvikt.. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 DMA er også aktivert. Og du har ikke gjort NOEN forandringer i systemet, FØR den blei "treig" ? Virker pussig, har som sagt akkurat samma brenneren selv, og det går unna så det ryker. (noen som så ordspillet der eller? ) EDIT : skrifeleif Trenger noen svar og d brennkvikt.. For en fabelaktig festlig gjeng Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Oppgraderte akuratt firmware til 1.04. Er fortsatt ata33. Kan d være en ide å oppgradere ASPI driverne? EV hvor får jeg tak i disse. Hvis noen har dette hadde d vært fint. kan nås på messenger [email protected] Du skal ha en knakende god firmware hvis du skal ha den brenneren til å gå på noe over ATA33. Det er nok noe annet som er problemet. Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Ja dette var gøy..he he. 8) Men synes fortsatt at plextoren brenner tregt..25x er ikke bra nok. Fort fort.. jeg brenner av sinne. Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Siden det brenner på dass , så skal jeg si det slik, tror ikke det er noe problem med brenneren, er heller oppsettet ditt. Plextor 48x SKAL kjøre i ATA 33 modus, så flaskehalsen ligger nok et annet sted. Som jeg spurte om tidligere, HVA gjorde du FØR det begynte å gå så treigt? Hett tema detta Lenke til kommentar
Goldfinga Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Endret ikke noen ting på maskina. Har installert Nero 6.0.0.9 nå..skal prøve å brenne en skive nå. Blir d forskjellige brennehastigheter på data cd kontra audio cd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå