Gå til innhold

Får ATA33 På min Plextor 48 ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Flytta brenneren over i en annen pc og fikk ata33 på den når jeg starter opp. Brenning og lesing går jæ.. tregt nå. Ha prøvd å bytte kabel flyttet på masterslave . brenneren er ata33 uansett om den er aleine eller ikke på kabelen. Flytta brenneren tilbake i pc'n min og den er fortsatt ata33?

Hva skjera?den var jo ata100 før jeg flyttan?

Plextor 484248A

Abit NF7 hoved kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klippet fra plextor.be :

PlexWriter 48/24/48A Benefits

48X write CAV (3000~7200KB/s)

24X rewrite (3600KB/s)

20X-48X read CAV (3000KB/s - 7200KB/s) through SpeedRead function

ATAPI Interface (PIO Mode 4, Multiword DMA Mode 2, UDMA/33 Mode 2)

Tror heller ikke at den har vært ata100 noen gang !

Brenner den treigt på den maskinen den sto på fra før etter at du flyttet den tilbake ? Det er jo merkelig da :shrug:

Lenke til kommentar

Har en Plextor 48x jeg og, kjører traust på ata 33 (eller var det ata 66 blei litt usikker nå :) ), men uansett går det fort som ****** og aldri noe problem.

Har og en litt eldre CDRom av typen AOpen, den veit jeg kjører på ATA 33, men som sagt (og ja jeg har tatt nyere info med i betraktingen) trodde alle CDromer kjørte på ata 33. Har ikke testa eller sett noen mulighet til å øke hastigheten. Den skal jo (normalt sett) settes automatisk.

EDIT : Vil gjerne se en CDrom som kjører ATA 100....... :p

Lenke til kommentar
DMA er også aktivert.

Og du har ikke gjort NOEN forandringer i systemet, FØR den blei "treig" ?

Virker pussig, har som sagt akkurat samma brenneren selv, og det går unna så det ryker. (noen som så ordspillet der eller? :lol: )

EDIT : skrifeleif

Lenke til kommentar
DMA er også aktivert.

Og du har ikke gjort NOEN forandringer i systemet, FØR den blei "treig" ?

Virker pussig, har som sagt akkurat samma brenneren selv, og det går unna så det ryker. (noen som så ordspillet der eller? :lol: )

EDIT : skrifeleif

Trenger noen svar og d brennkvikt.. :lol:

:lol::lol: For en fabelaktig festlig gjeng :p

Lenke til kommentar
Oppgraderte akuratt firmware til 1.04. Er fortsatt ata33. Kan d være en ide å oppgradere ASPI driverne? EV hvor får jeg tak i disse. Hvis noen har dette hadde d vært fint. kan nås på messenger [email protected]

Du skal ha en knakende god firmware hvis du skal ha den brenneren til å gå på noe over ATA33. Det er nok noe annet som er problemet.

Lenke til kommentar

Siden det brenner på dass :lol: , så skal jeg si det slik, tror ikke det er noe problem med brenneren, er heller oppsettet ditt. Plextor 48x SKAL kjøre i ATA 33 modus, så flaskehalsen ligger nok et annet sted. Som jeg spurte om tidligere, HVA gjorde du FØR det begynte å gå så treigt?

Hett tema detta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...