Kjellis Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Aouch, og jeg som skal sende inn mitt ti4400 skjermkort for reperasjon til Itbutikken nå! Ikke F om jeg godtar liknende service..... Krysser fingra :-? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Ok siden det er såpass mange negative inlegg om itbutikken så kan jeg like så godt komme med noen positive ting: 1.- For ca 1 år siden oppgraderte jeg maskina min og kjøpte ram, cpu og hk fra itbutikken. Planen var da at jeg skulle kjøpe et ultra aru hk, som etter test på thg hadde fått meget bra resultat. Jeg greide selvfølgelig å forveksle amd og intel kortene og endte opp med amd cpu og intel hk. Brukte da angrefristen og sendte inn kortet etter returinstruksene på websidene, 1 og 1/2 uke senere er pengene inne på min konto. 2.- Kjøpte også en Viewsonic p95f+ skjerm for 2695kr pluss frakt, totalt ca 3000 med postoppkrav, en skjerm som jeg er meget fornøyd med til denne prisen. Er ikke akkurat redd for å handle hos dem akkurat, anbefaler faktisk denne webshoppen pga lave priser og grei leveringstid på bestilte varer. Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg får skryte litt av itbutikken jeg da... cd- brenneren tok kvelden.. fikk returnummer fra itbutikken... TNT kom på døren og hentet varen... Varen ble sendt til Nederland for rep... Fikk brenneren tilbake 1 1/2 uke etter første henvendelse.... Slå den !!! JD Lenke til kommentar
Headshooooter Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Merkeligt jeg trudde det var ingen så fekk noe igen av dem :-? Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Joda, men slike diskusjoner pleier å engasjere alle som har hatt problemer, kjenner noen som har hatt problemer eller de som heller vil bruke plassen på å reklamere for "sin" webshop. Derfor har denne typen tråder en tendens til å bli forferdelig lange, og spekket med mye unyttig informasjon... dessverre JD Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har aldri hatt noe problemer med Itbutikken. De leverer (vanligvis?) like raskt som Komplett! (Komplett er TREIGE!) Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har en liten en (ikke av det vesrte slaget men) Jeg bestilte høyatalere : Logitech-640 , en brenner som jeg ikke husker hva heter, en 200gbwd harddisk og et lydkort. Etter at jeg hadde bestilt så kom det en mail litt senere på dagen hvor det sto at den var bekreftet men ikka alle varene var på lager, og de lurte da på om jeg ville dele opp bestillingen, men det ville jeg ikke siden da må jeg betale mer porto, trykte derfor på en hake som sa at alt skulle sendes i en pakke. Så var jeg i Danmark en uke og når jeg kom tilbake lå det et brev i posten med melding om at noen varer fra itbutikken hadde komt, jeg skulle da bare rett ned til postenm og hente varene, men så sjekka jeg mailen først og da sto det at sndingen hadde blitt delt opp da ble jeg sur siden jeg hadde trykt at det ikke skulle deles opp også tok jeg og bestilte fra mpx... Lenke til kommentar
otis Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har aldri hatt noe problemer med Itbutikken. De leverer (vanligvis?) like raskt som Komplett! (Komplett er TREIGE!) Da kan jo ikke Itbutikken være raske de heller da... Lenke til kommentar
Spiffy Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Komplett treige? Fortell hvorfor du opplever dem som det? Jeg har bestilt 4-5 ganger fra komplett. Har aldri tatt mer enn 2-3 dager. Er det tregt? Jaja, forskjellige oppfattninger av ordet tenker jeg Du har sikkert bestilt varer de ikke har inne på lager. Komplett har sinnsykt mange varer på sidene sine, men begynner du å se litt etter så er ikke på langtnær alle inne på lager. Tipper du har bestilt varer som ikke var på lager jeg. Isåfall er det din skyld at det tok tid. Lønner seg å sjekke lager status først vettu. Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 nøkkelen er "innen rimelig tid" i forbrukerkjøpsloven §30, 1.ledd. jeg vil tro at de her har overgått den tiden som anses rimelig. mitt forslag er at du tar det opp med forbrukertvistutvalget. Om du i tillegg vil la dem få litt dårlig publisitet så tar du inn TV2 hjelper deg eller FBI på NRK (det svir). Og om du vil være helt sikker så stevner du dem like godt. saken vil uansett bare gå til forliksrådet hvor du garantert får 100% medhold § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. § 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. § 31. Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg fant en flue i cola'en min. Hold dere unna Cola! Konklusjon: Ingen er perfekte. Greit nok å dele erfaringer med andre, men skulle enhver butikk boikottes pga en feil de har gjort overfor en person, så hadde det ikke vert mange butikker igjen gitt. Skjønner poenget ditt men det der er en idiotisk sammenligning! En ting er det oppstår feil noen ganger, og som du sier er ingen perfekte men det finnes en grense og den har itbutikken tråkket langt over det skal ikke ta opptil 6 måneder å få igjen penger på returvarer!! og det skal heller ikke ta flere måneder å få ting igjen fra reperasjon Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg begynner med å si at du ville verden hvor mange latterlige svar som blir skrevet, det er meg helt uforståelig. Greit nok - en mann poster en klage og alle andre som har bestilt derfra "Ånei hva gjør jeg nå??" osv. Det var snakk om én person, ikke en hel armada med returer. Personlig har jeg handlet en god del fra ITButikken, fordi jeg føler servicen er bra (les: opp mot 60-70000 kroner totalt), deriblant har jeg hatt 6 servicesaker, skjermkort, hovedkort, prosessor, cd-rom & cd-brenner samt ett lydkort. Jeg har fått samtlige deler tilbake etter toppen 2 uker. Som en annen her sa; utstyret ble hentet av TNT og fraktet videre, for så å bli reparert -> sendt tilbake. (Samme service som HP yter f.eks.) Mange av postene her er uholdbare og uten sammenheng med emnet, skjerpings. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Komplett treige? Fortell hvorfor du opplever dem som det? Jeg har bestilt 4-5 ganger fra komplett. Har aldri tatt mer enn 2-3 dager. Er det tregt? Jaja, forskjellige oppfattninger av ordet tenker jeg Du har sikkert bestilt varer de ikke har inne på lager. Komplett har sinnsykt mange varer på sidene sine, men begynner du å se litt etter så er ikke på langtnær alle inne på lager. Tipper du har bestilt varer som ikke var på lager jeg. Isåfall er det din skyld at det tok tid. Lønner seg å sjekke lager status først vettu. komplett treige....jaaaaa måtte vente i 2 uker på varer fra dem en annen gang sa de at det var så lite folk der på sommeren og mange hadde ferie...da ventet jeg i 4 uker...(var jo returvare,men likevel) Lenke til kommentar
anbar Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 hm... Der fikk jeg rettighetene mine iallefall, jeg tror jeg oppsøker forbrukertvist rådet... har også engasjert en advokat, Itbutikken hevder at jeg fortsatt ikke får hevet kjøpet, ifølge norsk kjøpslov... noe jeg finner absurd og ikke tilfredstillende (logisk :-? ) Iallefall, jeg er ikke enig med at at postene her er helt tullete, liker jo å få tilbakemeldinger hvordan andre har hatt det... Jeg hadde inntill nylig også bare positive intrykk av itbutikken, men nå tror jeg ikke at jeg ville prøve lykken mer! Heller satse på service enn gode priser! Jeg kan også forstå at man blir bedre behandlet dersom man er storkunde og gir ut 60/70 000 for datautstyr. Da forstår jo itbuttikken at dette er en kunde som vil kjøpe mer! Derimot meg som småkunde, som ikke har tillført itbutikken inntekter mer enn maks 7000kr... da bryr de seg tydeligvis ikke så mye Pointet her er at jeg er blitt bedratt og de nekter mine rettigheter! Hvorfor vet jeg ikke... Men jeg liker ikke å bli behandlet slikt...o0g som jeg har lest... har andre fått samme behandling! Bare se andre poster eller webshops anbefalinger! Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 konklusjonen blir vel at man bare skal kjøpe maskin på elkjøp? Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Æ kan godt forstå at dæm har problemer med bemaninga i ferien.... det e mange som har det... når du bestille eller returnere midt i ferien kan du altid regne med at det kan ta længere ti en normalt... det værste e når det e tungt å ta kontakt med butikka eller dæm ikke gidd å hjelpe.... sån som itbutikken har gjort flere ganga..... æ bestilte xp fra flexi-data rundt jul (sammen med resten av pcen min) når jeg fikk den var ikke cd-keyen med... når æ kontakta dæm sa dæm bare at den sku være med i pakken og dæm ikke kune gjøre nåkka... etter et par daga og nån meila mellom mæ og flexi-data så kontakta æ microsoft.... dæm trængte bare et nummer fra kovere cden va i og kviteringa på at æ hade kjøpt den så lagde dæm ny cd-key og sende den til mæ... fikk den 2-3 daga etter at æ kontakta microsoft for første gang... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Skal man høyre atter ALLE her på formumet, så er det snart ikkje ein eineste ein WEB-Shop vi kan handle trygt fra. Shitt happents... Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Skal man høyre atter ALLE her på formumet, så er det snart ikkje ein eineste ein WEB-Shop vi kan handle trygt fra. Shitt happents... man kan ikke høre på alle... men når det er et par butikker som flere ganger får klager hær på forume så burde det ha nåkka å si når du skal handle på nette... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har levert inn en IBM 180GXP disk og den skulle bli byttet iflg dem (klikkelyd) Får håpe de holder ordet sitt da. Lenke til kommentar
jogrim Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hei Hvis du går inn på denne linken, får du masse nyttig informasjon om dine rettigheter: http://forbrukerportalen.no/Emner/klage Se også angrerettloven: http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt Hilsen Jo Singstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå