Missen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei! For vel en ukes tid siden begynte jeg å endre kostholdet mitt, da jeg vil ned ca 1 1/2 kilo, samt få bort kosemagen. Er 153 cm høy og veier 52,5 kilo med en BMI på 22. Jeg har både hofter og rumpe, men anser ikke meg selv som tykk. Problemområdet mitt ligger nå på magen. Mitt nåværende kosthold ser ca slik ut: Frokost: 2 grove sesamknekkebrød med kalkunfilet/skinke og agurker, evt et eple samt et glass lettmelk. Lunch: Samme som frokost, men med hvitost i tillegg. Middag: Dette varierer veldig, alt ifra torsk til lasagne, lager ikke middagen selv. Mellommåltid: Litt frukt, evt knekkebrød her og. Kvelds: Knekkebrød eller skive med brunost samt eple. Prøver å ha 3 timers mellomrom mellom hvert måltid. Grunnet skiftarbeid kan jeg ofte gå i 5 timer uten mat. Når det gjelder trening går jeg turer, ca 1 time hver dag, lengre de dagene jeg ikke er på jobb. I jobben min står og går jeg hele tiden, dvs ca 6 timer. Løfter også diverse ting som veier alt i fra 5 til 20 kilo. Målet mitt er altså å gå ned til 50 kilo, samt bli kvitt det ekstra magefettet. Prioriterer magen fremfor kiloene, da jeg skjemmes av magen. Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Når du har kaloriunderskudd spiser kroppen seg selv. Musklene er favoritten, dernest kommer fettet. Derfor burde du legge inn litt vektløfting dersom du ikke vil miste muskler og dermed "kunstig" gå ned i vekt. I tillegg er det umulig å velge hvor kroppen skal hente næring fra. Hvis kroppen vil spise av fettet på rompa gjør den det. Du kan ikke tvinge den til å spise av fettet på magen. Kostholdet ser fint ut iogmed at du har begrenset mulighet til å lage mat selv. Husk grønnsaker, mettende uten å være fetende. Kutt ut brus og snop, med unntak av spesielle anlednigner. Helg er ikke en spesiell anledning. Det er helg 52 ganger i året. Edit: Tenk fettprosent. ikke hva vektnåla viser. Jeg er slank og veier 80kg. Kjenner folk som er halvfeite og veier 65kg. Endret 14. juli 2011 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
Missen Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Okei, høres bra ut Holder meg unna snop, det eneste er at jeg drikker Pepsi Max. Det er mitt svar på kaffe. Har hørt at man ikke legger på seg av det pga at det er 0 kcal, men at man ofte kan oppleve sulthetsfølelse etter å ha drukket det. Tror ikke jeg greier å kutte ut den Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det er da helt greit med lightbrus, utenom tenna da. Selv bruker jeg det for å dempe godissuget. Som det står skrevet over så vil du forbrenne fett over hele kroppen, men pga lav blodgjennomstrømning / og at det er mest fett på mage/hofte/rumpe så vil det sitte lengst der. Husk også at 1000kcal i minus pr dag er "maks" Dette deler man vanligvis opp med 500 ifra kosten ( trekker 500kcal fra det man spiser idag) og legger på 500 med trening pr dag. / uansett hvilken aktivitet. Selv om man trekker ifra 500kcal ifra kosten behøver man ikke gå sulten, bare bytt ut noen av varene med noe som er større i volum men like mange kcal. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Du kan jo prøve å slutte med å spise etter klokken 17:00, da skal man visst gå bra ned i vekt og merke det på kroppen, men det er visst slitsomt. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Man må da spise alle kcal man skal ha før 17 da og man vil gå ned like mye i vekt. Ikke vits i å gjøre det værre for seg selv synes nå jeg da. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Man må da spise alle kcal man skal ha før 17 da og man vil gå ned like mye i vekt. Ikke vits i å gjøre det værre for seg selv synes nå jeg da. Greia er jo at man skal droppe kveldsmat vil jeg tro, og gi magen en sjanse til å jobbe med alt før man legger seg. Magen jobber bedre når du ikke er i hvilemodus. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Man kan godt trikse med måltidene, men om man skal ha 2000kcal pr dag så går man ned 1 kg i uka om man deler de i 10 måltider, 5 måltider eller spiser alt rett før man legger seg. Man går også like mye ned om man spiser sunne måltider eller bare godis, om kcal er like mye. Alle triksene er for å hjelpe folk til en sunnere livsstil eller legge om så de automatisk går den i vekt. Og ikke på grunn av det. Endret 15. juli 2011 av War Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Men man vil fremdeles merke forskjell hvis man stopper å spise klokken 17:00, men som sagt så skal det være veldig slitsomt. Man kan også få bedre nattesøvn da magen ikke motarbeider ditt ønske om å slappe helt av på grunn av at magen prøver å fordøye en middag mens du prøver å få sove. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Ja det vil være bedre på mange måter, det kalles periodisk faste Selv har jeg sett den bli brukt med faste på dagen og spisinga på kvelden. Iallefall om man skal trene på kvelden. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Da blir det annerledes da man burde spise før og etter trening. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Okei, takk for svar Har nå ikke spist noe som helst form for godteri på godt over én uke, har heldigvis ikke opplevd noe særlig til søtsug heller. Jogget i dag, klarte i underkant av 15 min, løp en runde som er rundt 2 km kan jeg tenke meg. Først går det nedover, deretter rett fram for så å avslutte med en oppoverbakke. Er dette for kort distanse/for liten tid å jogge på? Var ganske sliten når jeg kom på toppen, pustet lenge etterpå Er det ellers greit å spise go' morgen yoghurt, den med nøtter i? Pr 100 gram inneholder den dette: Energi 649 kj (156 kcal) Protein 5,7 gr Fett 9,7 g Kalsium 110 mg (13 %) Har prøvd å google dette, men finner ikke ut så mye. Kan dere hjelpe meg? Edit: I går gikk jeg også en tur på 1 1/2 time, er dette bra trening? Kjente det i beina etterpå og ble svett, men får jo ikke særlig puls av å spasere, selv om det var tempo i gangen. Endret 16. juli 2011 av Missen Lenke til kommentar
magb Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Yoghurt er helt greit å spise det =) Det aller viktigste er å ikke spise for mye, men riktig mat vil hjelpe deg meget meget mye med dette. Matvarer med mye protein metter mye i forhold til anntall kcal. I tillegg vil proteiner hjelpe deg å holde på musklene dine. Som nevnt tidligere så vil du ikke se noe noe bedre trent ut hvis du feks går ned like mye vekt i muskler som fett. Selv har jeg mer fett på kroppen nå enn jeg hadde for et år siden, men jeg ser faktiskt bedre trent ut fordi jeg har mer muskler også =) Og husk! dette med muskler/fett gjelder for jenter også! Edit: Gå tur er bra trening, du vil jo ikke få megakondis av å spasere i lavt / moderat tempo, men du vil forbrenne omtrent like mye som om du jogget samme distansen =) Endret 16. juli 2011 av magb Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Stoppe og spise klokken 17.00 er bare tull, alt man oppnår da er og gå rundt og være konstant sulten. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Stoppe og spise klokken 17.00 er bare tull, alt man oppnår da er og gå rundt og være konstant sulten. Må slite litt for skjønnheten. Som sagt så er visst den dietten veldig effektiv, men veldig slitsom. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg ser kun negative sider med det. Det spiller så og si ingen rolle når på døgnet kcal inntas, og det er godt mulig og gå opp i vekt også. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Yoghurt er helt greit å spise det =) Det aller viktigste er å ikke spise for mye, men riktig mat vil hjelpe deg meget meget mye med dette. Matvarer med mye protein metter mye i forhold til anntall kcal. I tillegg vil proteiner hjelpe deg å holde på musklene dine. Som nevnt tidligere så vil du ikke se noe noe bedre trent ut hvis du feks går ned like mye vekt i muskler som fett. Selv har jeg mer fett på kroppen nå enn jeg hadde for et år siden, men jeg ser faktiskt bedre trent ut fordi jeg har mer muskler også =) Og husk! dette med muskler/fett gjelder for jenter også! Edit: Gå tur er bra trening, du vil jo ikke få megakondis av å spasere i lavt / moderat tempo, men du vil forbrenne omtrent like mye som om du jogget samme distansen =) Okei, høres bra ut Ja, vil gjerne beholde/få muskler samtidig som jeg går ned i vekt, vil si at jobben min hjelper meg på det området. Drikker også en del melk. Skal prøve å holde dette gående Lenke til kommentar
magb Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Husk at det fort blir litt kalorier av melk også da =) Kjøtt med relativt lavt fettinnhold bør du spise mye av, kyllingfilet, karbonadedeig etc. Hvis du ikke lager middag selv så kan du fortsatt endre litt på forholdet mellom Kjøtt og karbohydrater. Spis feks litt mindre pasta med mer kjøttdeig etc =) Lenke til kommentar
Missen Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Ja, men er ikke melk bra for kroppen, skjelettet og sånt? Hvor mange glass er greit om dagen? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Det kommer jo helt an på hvor mange kcal du har og hvor mye protein du trenger og hvor mye tilskudd man hiver i seg. eneste minuset er melkesukkeret, så all proteinen behøver man ikke få iseg ifra melk. Med din vekt og du vil ned i vekt så er det ett sted mellom 1200-1400 kcal avhengig av akivitetsnivå. I tillegg kommer 500kcal med trening pr dag av random form. Dette utgjør 1kg ned i uka som anses som en "maks" uten å miste muskelmasse. Endret 16. juli 2011 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå