sindre8 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Heisann , mulig dette er feil tråd , men til poenget. Jeg lurer på om det er mulig å koble en bil sub inne på rommet mitt. For broren min har akuratt solgt bilen sin og da fikk jeg en slik av han: MTX Audio Terminator Series dual 12'' må jeg bruke en bilforsterker , eller en vanlig steroforsterker? eller går det ikke i det hele tatt? På forhånd, takk 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg kjører en Boston 12" sub på rommet mitt hos foreldrene mine på en vanlig stereoforsterker. Men du trenger nokk litt mere watt for å drive en slik en kar, så bilforsterker ville vel være å annbefale. Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Hvordan får jeg koblet en bilforsterker på rommet ? er det ikke sånn at den går på 12v , også er det 230v hjemme? er helt ny på dette, så spør jeg spør nå Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Du skal selvfølgelig IKKE bruke en bilforsterker inne, og det er også lettere å få mere effekt ut av en forsterker beregnet for 230v, men du må passe på at impedansen ikke blir for lav. De fleste hjemmestereo forsterkere liker ikke impedans under 4ohm. Du bør også ha delefilter slik at subene bare spiller bass, og ikke fulltone så de tar skade Du burde også ha en ganske mye større kasse når du skal bruke dem inne. Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Du skal selvfølgelig IKKE bruke en bilforsterker inne, og det er også lettere å få mere effekt ut av en forsterker beregnet for 230v, men du må passe på at impedansen ikke blir for lav. De fleste hjemmestereo forsterkere liker ikke impedans under 4ohm. Du bør også ha delefilter slik at subene bare spiller bass, og ikke fulltone så de tar skade Du burde også ha en ganske mye større kasse når du skal bruke dem inne. sånn helt ute av det blå, holder den her: http://www.amazon.com/PCA2-40-Watt-Stereo-Power-Amplifier/dp/B001P2VV50/ref=sr_1_12?ie=UTF8&qid=1310686765&sr=8-12 eller noe linknende , bare mer effekt ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Blir nok litt liten den der, men en slik hadde nok gjort susen: http://www.amazon.com/Dayton-Audio-SA240-B-Subwoofer-Amplifier/dp/B000K2YZZ4/ref=sr_1_18?s=electronics&ie=UTF8&qid=1310714777&sr=1-18 Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Blir nok litt liten den der, men en slik hadde nok gjort susen: http://www.amazon.com/Dayton-Audio-SA240-B-Subwoofer-Amplifier/dp/B000K2YZZ4/ref=sr_1_18?s=electronics&ie=UTF8&qid=1310714777&sr=1-18 også, jeg har hørt at jeg trenger et delefilter, er det innebygget i suben eller forsterkeren ? Lenke til kommentar
Gunnarpf1 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 nei, men det er innebygd i denne forsterkeren som cossemk1 linket. Lenke til kommentar
Maciato Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 hvis du har bilforsterker kan du feks kjøpe ett billig bilbatteri også ha det inne... hadde selv et bilbatteri inne og ladet det om natta. funka bra! men selvfølgelig så er stereoforsterker mye mere behaglig! Lenke til kommentar
erlhau Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 skal du få no trykk ut av de elementene vill jeg selv anbefalt an PA forterker med EQ eller lignende. har selv 2x rockford fosgate power T1 i stua Lenke til kommentar
Bil sub på rommet Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Maciato skrev (På 1.8.2011 den 13.06): hvis du har bilforsterker kan du feks kjøpe ett billig bilbatteri også ha det inne... hadde selv et bilbatteri inne og ladet det om natta. funka bra! men selvfølgelig så er stereoforsterker mye mere behaglig! Hvor lenge kan du spille før det må lades igjen ca? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå