BBStorhaug Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Trenger nytt kamera da mitt gamle Canon har begynt å svikte. Hadde egentlig bestemt meg for 7D, da skuddtakt og autofokusen der virker optimal! Men irriterer meg grønn over prisen, finner ikke huset for under 12 noe sted.Skulle kjøpt i fjor ja! Har sett at jeg får 60D huset for 6000... Har vært å "kjent" på begge i butikken, 7D var større enn jeg hadde sett for meg, men med lange pianofinge er det ikke noe problem. Men siden jeg kan få 60D til halve prisen, så lurer jeg litt på om jeg heller skal prøve meg på det, og da i tilegg ta meg råd til 70-200 F2,8. Og oppgradere til 7D (evt 7D mkll om den kommer)om et år eller to.... Ønsket meg veldig AFen til 7D da jeg liker å ta bilder av dyr,fugler og hest i bevegelse(også i hall), men blir da uansett bedre med 60D enn den gamle slitne 400D jeg har nå..... Hjelp..... Tror dere jeg kommer til å angre om jeg bare går for 60D.... Ikke lett for andre enn meg selv å svare på, men trenger noen råd! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg gikk fra 400D til 50D og er meget godt fornøyd. Tror ikke jeg savner noe fra 7D og kan ikke forstå at den bør være verdt dobbelt av 60D. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 60D har samme bildekvalitet som 7D, litt mer avanserte videofunksjoner og vippbar skjerm. Kommer veldig an på bruksområdet ditt - til sport, fuglefotografi og lignende ville jeg vurdert 7D - ellers er 60D IMHO et bedre valg til den prisen. Lenke til kommentar
dags Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg tror du blir godt fornøyd med 60D jeg. Bildekvaliteten blir ikke bedre og kameraet tåler nok også mer enn du tror... Lenke til kommentar
BBStorhaug Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Kommer veldig an på bruksområdet ditt - til sport, fuglefotografi og lignende ville jeg vurdert 7D - ellers er 60D IMHO et bedre valg til den prisen. Skulle jeg bare tatt portrett og landskapsfoto så hadde jeg nok ikke vært så i tvil, men er den delen med hest(sport),dyr og fugler som holder meg igjen fra å bestille en 60D.... Noen som bruker 60D til sport, fugl o.l. som er fornøyde med den til den bruken? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Du vil aldri bli fornøyd med og kjøpe en 60D, det vil alltid være et spøkelse i bakhodet ditt som sier "lurer på om dette bilde hadde blitt bedre med 7D". 5 Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Du vil aldri bli fornøyd med og kjøpe en 60D, det vil alltid være et spøkelse i bakhodet ditt som sier "lurer på om dette bilde hadde blitt bedre med 7D". Litt enig i den ja.... Dyrere å kjøpe 60D for så å selge det på bruktmarkedet å kjøpe 7D enn å kjøpe 7D med en gang. Lenke til kommentar
BBStorhaug Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 He,he.... Det er akuratt det jeg ser for meg og! Men selv om jeg ikke har hatt det beste kameraet nå heller så har jeg tatt masse bilder jeg er veldig fornøyd med,som jeg ikke kunne fått stort bedre med bedre kamera. Så tror ikke det er bildekvaliteten som gjør at jeg kommer til å angre, men AFen! Men regner med at autofokusen er MYE bedre på 60D enn min gamle 400D, den er utslitt og fokuserer så dårlig at jeg kanskje hadde blitt fornøyd uansett hva jeg kjøper! Men har seriøst begynt å vurdere 60D.... Lenke til kommentar
BBStorhaug Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Og kommer nok uansett ikke til å bytte det til 7D før om et år eller to, det er jo uansett bedre enn det jeg har nå. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Og kommer nok uansett ikke til å bytte det til 7D før om et år eller to, det er jo uansett bedre enn det jeg har nå. Det er fornuften som snakker. Fornuften synes 1-2 år er lenge... Se for deg når du kaster kamera etter ett mulig motiv men du får ikke lukkeren på kameraet til å gå av fort nok. Når dette skjer for n-te gang lurer du fort på om det er du eller kameraet sin feil, du vet faktisk ikke. Den usikkerheten og irritasjonen tenker du på hele tiden, du klarer ikke en gang å se på kameraet før de "negative" tankene strømmer på.... Gikk jeg glipp av det perfekte bildet fordi jeg ville spare noen kroner på kamera? En annen tanke kommer i hodet... du tror det er fornuften (men det er det ikke). Gjett hva den tanken sier du bør gjøre? Edit: Jeje Endret 14. juli 2011 av Nasciboy Lenke til kommentar
BBStorhaug Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Det var ikke dette dere skulle fortelle meg Dere skulle si:" kjøp 60D!! Du kommer til å bli kjempe fornøyd!" Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Kjøp 60D - du kommer til å bli kjempefornøyd! Bruk pengene du sparer i god optikk - og så får du bedre resultat totalt sett enn om du hadde hatt 7D med dårligere optikk! Endret 14. juli 2011 av Trondster Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Det var ikke dette dere skulle fortelle meg Dere skulle si:" kjøp 60D!! Du kommer til å bli kjempe fornøyd!" Ok da... kjøp 60D!! Du kommer til å bli kjempe fornøyd! Seriøst: Du blir nok veldig fornøyd med 60D. Kamerahus det kommer og går mens god optikk består Endret 14. juli 2011 av Nasciboy Lenke til kommentar
BBStorhaug Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Bruk pengene du sparer i god optikk - og så får du bedre resultat totalt sett enn om du hadde hatt 7D med dårligere optikk! Er det jeg tenker også, men den 70-200 f2,8 jeg ønsker meg kommer jeg sikkert til å kjøpe uansett. Eneste objektiv jeg har som er bra nok til å bli med videre er en EF 50 f1,4, så må oppgradere med en bedre zoom enn jeg har nå uansett. Prøver bare å si til meg selv at jeg går opp noen trinn på "kvalitetsstigen" med 60D også. Og når jeg bommer med fokusen nå, så irriterer jeg meg ikke over det dårlige kameraet mitt... Som dere ser så prøver jeg å overtale meg selv til 60D! Noen av dere som har 60D(eller 50, de er vel nokså like) som vil fortelle meg litt om hva dere bruker det til, og hva som evt irriterer dere med det!? Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Bruk pengene du sparer i god optikk - og så får du bedre resultat totalt sett enn om du hadde hatt 7D med dårligere optikk! Er det jeg tenker også, men den 70-200 f2,8 jeg ønsker meg kommer jeg sikkert til å kjøpe uansett. Eneste objektiv jeg har som er bra nok til å bli med videre er en EF 50 f1,4, så må oppgradere med en bedre zoom enn jeg har nå uansett. Prøver bare å si til meg selv at jeg går opp noen trinn på "kvalitetsstigen" med 60D også. Og når jeg bommer med fokusen nå, så irriterer jeg meg ikke over det dårlige kameraet mitt... Som dere ser så prøver jeg å overtale meg selv til 60D! Noen av dere som har 60D(eller 50, de er vel nokså like) som vil fortelle meg litt om hva dere bruker det til, og hva som evt irriterer dere med det!? Det beste er vel å kjøpe 60D på nett med 14 dagers returrett eller kanskje gjøre en returdeal i lokalbutikken ved eventuell oppgradering til 7D innen en viss tid. Da får du testet ut huset først! Endret 14. juli 2011 av Nasciboy Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 60D med 70-200 2.8 kontr 7D med juggel-objektiv? 60D med glans! Lenke til kommentar
BBStorhaug Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 60D med 70-200 2.8 kontr 7D med juggel-objektiv? Blir samme objektivet jeg kjøper uansett,EF 70-200 F2,8.... Er jo ingen som selger dette som "kit objektiv", men er det vits å spørre om en pakkepris? Og kan jeg kjøpe det hos noen som har feks 30 dagers åpent kjøp, og faktisk BRUKE det for så å levere det tilbake? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Har du vurdert en brukt 1D III? Solgte min for 8500kr for noen måneder siden. Har bedre autofokus enn 7D, litt lavere oppløsning - men til gjengjeld bedre på høy ISO. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg tror faktisk at i det du får 60D i hendene, og 70-200 F 2.8 på huset, kommer du ikke til å savne 7D i det hele tatt. Du blir nok storfornøyd. Man kan alltids gå rundt og spare og vente. Hva om 7DMkII har kommet ut når du endelig har råd til 7D? Du ender opp med å ville vente enda lengre. Jeg tror du vil bli storfornøyd med 60D! Skulle dog vært interessant å høre hvilket kamera du oppgraderer fra? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg tror du vil bli storfornøyd med 60D! Skulle dog vært interessant å høre hvilket kamera du oppgraderer fra? Det blir nevnt en 400D i førsteposten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå