Feyd Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Kjære alle sammen Tiden er inne for ny PC, Jippi !!! På sikt (dvs juletider) skal innmaten som jeg nå kjøper inn i en HomeTeatherPC, så støy er litt viktig. Har foreløpig bestilt følgende fra Mircoplex: - Lian Li USB 65 - Lepont 430 W PSU - MIST CPU-kjøler, "Silent Twin" Vel jeg trenger noe inne i kassa og, etter MANGE timer her på forumet og andre plasser har jeg endt opp med dette: CPU - AMD XP2500+ Barton RAM - Geil PC3200 ULD 512MB/2*256 HK - ASUS A7N8X Deluxe eller Abit NF7-S HD - Seagate Barracuda 7200.7 120GB Ultra eller WD Caviar SE 120GB CD/DVD-ROM eventuelt brenner trenger jeg forslag til Jeg har skjermkort, så jeg har ikke glemt det. Håper på innspill Feyd Lenke til kommentar
Endre Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ram: Kjøp GeIL Golden Dragon, hvis du skal overklokke. Ellers kan du kjøpe noe billigere ram. HK: NF7-S er det beste, hvis du skal overklokke. HD: Er støy viktig, gå for Seagate. Barracuda V er mer stillegående enn 7200.7, men ikke like rask. CD/DVD: Kjøp den billigste DVD-ROMen og brenneren du finner. Det har ikke så mye å si hva du kjøper. Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 ang. hdd, ville ikke valgt WD 120gb SE den støyer verre enn min psu/cpu vifte. Seagate V som jeg også har inni er tilnærmet lydløs. Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 CPU : gå for barton 2500+ Godt kjøp! HK : ASUS A7N8X Deluxe vil jeg anbefale på det sterkeste. Gikk nylig til innkjøp av det og angrer overhodet ikke. Mye ekstrautstyr og meget stabilt. HD : Vil og anbefale Seagate Barracuda V eller IV, meget stillegående HDr blir ikke så innmari varme. CD- Brenner : Plextor 48x, kvalitet te langt over øra! DVD : Skal du bruke det til hjemmekino annlegg, kjøp en ekstert en, PC DVD ROM er sucky og bråker mye. RAM : har du råd, kjøp Corsair XMS 3500 (hvis du skal overklokke). ellers er GEIL Golden Dragon greit og. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 RAM : har du råd, kjøp Corsair XMS 3500 (hvis du skal overklokke). ellers er GEIL Golden Dragon greit og. Ta en titt her du. Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 jeg har også A7N8X men det er ikke så stabilt på overklokking,, hvis du skal overklokke kan du angre på psu'n og,, Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Rammen er skiftet til Geil Golden Dragon, men jeg skal ikke overklokke noe enormt....(angrer ikke Lepont PSUen enda ) Når det gjelder HD ser det vanskelig ut å få fatt i 120GB Barracuda V disker, men kan jo gå ned til 80GB og senere gå for RAID 0. Har et annet valg jeg og må gjøre og det er skjerm; valgets kval er; 1. Sony E530 21" 2. Eizo FlexScan T766 19" Noen Hint der? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Skjønner ikke alt snakket om overklokking ?? Han skal bruke den som HTPC (HomeTheaterPC) Det som er viktig i en slik sak er 1: Støy, hvis den skal stå nær der man ser på film etc. 2: Skjermkort (Ikke det råeste til 3d, men et som har gode dvi utganger osv. for å eventuelt kunne koble den til en god prosjektor.) 3: Fjernkontroll (uhf helst, men ir går vel oxo) 4: DVD spiller I pcen. (Leser man litt om hjemmekino ifbm HTPC så vet man at man får MYE bedre bilde på prosjektor kontra selv meget dyre Standalone dvd-spillere. Dette er pga måten en pc behandler film på (digitalt/dvi) Det er sikkert ting jeg ikke har tatt med.... Lykke til iaf. Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Picachu har skjønt det, men den skal ikke være helt umulig å overklokke. Alle komponenter som skal brukes i HTPCen kjøpes senere (skjermkort, fjernkontroll, møbelkabinett....osv), først må en prosjektor i hus Handlelista sålangt er dermed: CPU - AMD XP2500+ Barton RAM - Geil Golden Dragon PC3200 512MB/2*256 HK - ASUS A7N8X Deluxe HD - Seagate Barracuda V 80GB Ultra CD/DVD-ROM - Yamaha eller Plextor CD-brenner DVD-ROM - en gammel creativ jeg har liggende det var denne skjermen da. Eizo er liksom KJEMPE kvalitet men 19" og hadde lovet meg selv en 21". Der kommer liksom Sonyen inn....fortsatt sulten på meninger/erfrainger der Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Nå endret jeg faktisk PSUen i bestillingen jeg allerede gjort hos Microplex til Fortron/Source, 350W, ATX12V. Håper dette er et klokt valg.....den skal jo være rolig iallefall. Sliter med å finne en skikkelig webshop som har alle komponentene jeg trenger. Foreløpig har jeg sjekket 6 stk - PC utsyr.........(mangler HD & RAM)....3451,- - Komplett.........(mangler RAM)............4746,- - MPX................(mangler RAM, KeyB)..4064,- (kun 80Gb HD) - PS-data...........(mangler HK & HD).....3588,- - PC-Butikken.....(mangler HK & HD).....3594,- - Mamoz.............(mangler HD & RAM)...3740,- Ser ut som MPX er et bra valg og kjøpe RAM + Keyboard hos PC- Butikken eller PS-data. Å få fatt i Hovedkortet er og vanskelig i disse dager. Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis du skal kjøpe alt i bare en butikk er nok komplett det beste valget, men du får det billigere hvis du foreksempel kjøper fra 2 butikker som komplett og microplex ettersom microplex er kabinett, kjøle og casemod kongen !!! Lenke til kommentar
picachu Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Lurer bare på hvorfor du ikke kjøper Abit NF7-S v2. Du snakket om RAID, men har det Asus-kortet det ? Har kun gode erfaringer med Abit. (Med Asus også da ) Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 www.databutikken.com har ihvertfall et ganske stort utvalg kan jo sjekke disse Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Abit er et bra alternativ, kanskje faktisk bedre i ytelse/pris forholdet. I tillegg kan jeg få det tidligere enn ASUS A7N8X Deluxe Som du sier picachu tror jeg faktisk at A7N8X ikke har RAID, kanskje bare for S-ATA kontrolleren. Tror det blir Komplett eller MPX som blir vinneren.. Nå må jeg bare lese mere om skjermer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå