Gå til innhold

Grei avveksling på sommeren, mye bonuser...

Anbefalte innlegg

Såh.. Idag har jeg, fattern og lillebroren min bært nesten to lass med stein fra ene enden av hagen, til andre. Mye stein og sand. Økta varte fra ca 10 til 17 idag, med en del drikkepauser.

Skal love dere det var utrooolig god trening i tillegg til at man gjør en god gjerning i hagen. Nå er det jo ikke alle som har anleding eller behov for slikt arbeid, men dere som kan: Benytt sjansen og hjelp til hjemme i tillegg til at du får en meget god trening med på kjøpet. Dette gjelder mesteparten av hagearbeid, vekløyving/bæring og klipping av plen.

Idag har jeg:

- Forbrent noe helt sykt med kalorier

- Fått en god utholdenhets og styrketrening

- Spart mange timer med arbeid for fattern hvis han skulle gjort det alene

- Blitt svidd! Bokstaveligtalt.. 20 grader ute idag, og dagen går fort..

Mye godt kommer fra slikt arbeid, og det er for min del mye gøyere og tyngre enn en halvtimes joggetur. Og tiden går fortere også.

Og jeg kan, med hånden på hjertet, si at det er enormt lenge siden jeg har vært så utslitt og tom for energi og følt at kroppen min har fått en noe helt sinnsyk belastning idag.

Så dagens ord.. Er det fint vær, så stikk og klipp plenen eller noe sånt! Utnytt sommerendagene til å trene og hjelpe til hjemme istedenfor å sitte forran PCen ;)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig! I tillegg til at en får god trening av det du nevner, bidrar du også i familien og får frisk luft med på kjøpet. Er du også riktig heldig får du brunfargen som en bonus!

Prøver selv å hjelpe til med vedhogst, plenklipping, bæring og andre ting min far pleier å gjøre. Mye bedre å være ute i solen enn inne på treningssentrene når været er så fint som det er.

I sommerferien blir også en sykkeltur i naturen eller områder i byen foretrukket fremfor spinning på senter, og joggetur i skog og mark med en pause med blåbærplukking anbefales fremfor løping på tredemølle. Mye god trening i svømming også, så bad så ofte som mulig. Benytt dere av sommeren folkens! :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...