Gå til innhold

Hvorfor vil du ha Islam i Norge?

Anbefalte innlegg

Vi nordmenn flytter til Spania og varmere strøk når vi blir eldre og lager UFATTELIG mye bråk for de sivile beboere i disse sydenlandene.

De eldre lager ufattelig mye bråk?

Åpne opp øyene.. Sydenstrøkene hater nordmenn på grunn av all drikkingen og griseriet vi/de skaper der nede som de andre turistene fra alle de andre landene klarer å unngå.

Hvorfor sammenligner du turister med innvandrere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke veldig imponert av argumentasjonen i den tråden her. Siden vi har kriminelle problemer blant nordmenn så burde vi slippe inn andre kriminelle? Hva med å fikse egne problemer først?

Dette er jo fryktelige vanskelige spørsmål, hvor ting må balanseres veldig nøye for å få det korrekt. Jeg har ingen ting imot noen mennesker på bakgrunn av hudfarge eller hvor de kommer fra, men jeg mener allikevel at vi skal minimalisere innvandringen, ihvertfall for en tidsperiode. Problemet er i mine øyne ikke at de er muslimer (selv om jeg ikke nørdvendigvis liker religionen, men støtter religionsfriheten), men at vi tar (har tatt) imot flere på alt for kort tid enn det vi har kapasitet til.

Etter min mening burde vi før vi slipper inn veldig mange fler, ta hånd om de som er her, integrere dem i samfunnet og rydde opp i de problemene som allerede eksisterer. Deretter burde et apparat som kan ta seg av innvandrere settes opp. Derettere burde vi slippe inn x-antall innvandrere etter hvor stor kapasitet dette apparatet har. Jeg vil understreke at dette gjelder innvandrere uansett om de er pakistanske eller afrikanse muslimer, kristne afrikanere eller sør-amerikanere, buddhistiske asiater, ortodokse øst-europeere eller noen andre.

Med et slikt apparat mener jeg noe som kan lære innvandrere å leve etter norske regler og normer, og hjelpe de til å komme inn i arbeidslivet og å forstå norske regler og systemer. Som flere andre har skrevet så velger de selv å bosette seg her, hvis de ikke er enige kan de flytte et annet sted, er min mening.

Jeg tror forøvrig ikke at verden blir så veldig mye bedre av at folk fra hele verden kommer for å bosette seg i Europa, har mye mer tro på å gjøre landene de kommer fra bedre, og emigrasjon fra disse landene er ofte direkte skadelig for dem.

Endret av Allighiero
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi nordmenn flytter til Spania og varmere strøk når vi blir eldre og lager UFATTELIG mye bråk for de sivile beboere i disse sydenlandene.

Åpne opp øyene.. Sydenstrøkene hater nordmenn på grunn av all drikkingen og griseriet vi/de skaper der nede som de andre turistene fra alle de andre landene klarer å unngå.

Ser ut til at innlegget mitt ikke ble lagret siden forumet hadde en liten heng. Prøver igjen:

De eldre innvandrerne her i Norge lager ikke mye bråk de heller. Det er ungdommens privilegium i alle kulturer. Forskjellen på sydenturister og innvandrere er forventningen de første har om at vertslandet skal være der på deres premisser. Innvandrere flest vil lære vertslandets regler og skikker. Problemet med masseinnvandringen er at det kommer nye fortere enn vi kan "lære opp" de som alt er kommet.

Geir :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at innlegget mitt ikke ble lagret siden forumet hadde en liten heng. Prøver igjen:

De eldre innvandrerne her i Norge lager ikke mye bråk de heller. Det er ungdommens privilegium i alle kulturer. Forskjellen på sydenturister og innvandrere er forventningen de første har om at vertslandet skal være der på deres premisser. Innvandrere flest vil lære vertslandets regler og skikker. Problemet med masseinnvandringen er at det kommer nye fortere enn vi kan "lære opp" de som alt er kommet.

Eldre nordmenn i Spania er vel også en ren inntektskilde for landet?

Lenke til kommentar

De er ikke en utgiftskilde for å si det sånn, siden de er så priviligerte å komme fra et land som har råd til å subsidiere dem. Annet enn ved å være med på å prise eiendommer på solkysten ut av rekkevidde for de innfødte. Om de legger igjen så mye penger er mer usikkert. Det er nok langt mer å tjene på den jevne pakketurist.

Jeg synes for ordens skyld det er dem vel fortjent at de får sin pensjon uansett hvor de bosetter seg.

Lenke til kommentar

Vil ikke ha Islam som noe hovedreligion i Norge.

Det samme gjelder den meget konservative kristendom.

Men har sansen for kristne verdier - av det mere modererte slag.

Mulig jeg også hadde hatt dette til Islam, men kjenner ikke religionen så godt.

Første gang jeg så en farget mann i virkeligheten., var i 1968

Det gav meg en slik forbauselse og nyskjerrighet at jeg holdt på å vrikke hode ut av ledd bare for å følge med denne mann.

Husker situasjonen godt, satt i min fars gamle Sabb 2takter bil ved Meyergården i Mo i Rana.

Hadde sikkert sett fargede på TV tidligere, men dette var noe helt uvanlig og ekstraordinært.

Husker ikke hva jeg tenkte, men senansen virket noe uvirkelig for meg, og jeg regner med at mange liberale når det gjelder innvandring hadde villet heve pekefingeret mot meg...

Min nyskjerrighet og forbauselse hadde muligens for dem vært litt for meget.

Allikevel, dette var en tid mange fargede hadde gjort seg til kjenne i utlandet, både i film, musikk og angående menneskerettigheter.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hva er årsaken til at mange av muslimene kommer til Norge?

Krig og elendighet.

Hvorfor er det krig og elendighet?

Religion

Slik sett fungerer mange andre konflikter i den muslimske delen av verden, slik som Tsjetsjenia-konflikten, og den nye konflikten mellom Vesten og enkelte deler av den islamske verden. Det er stort sett de radikale kreftene i den muslimske verden som dominerer medier, men de er langt i fra i majoritet. Hvorfor er det sånn? Fordi den muslimske verden er i stor grad sammensatt av fattige mennesker med manglende utdanning og tilgang til informasjonskanaler, dermed har den store majoriteten av moderate og sekulære muslimer verken retoriske eller økonomiske ressurser til å stå i mot den radikale delen av den muslimske delen av verden – som igjen finansierer sin propaganda gjennom kriminalitet og vold, eller en rik onkel slik som i tilfellet Al-qaida.

Jeg ber deg om en tjeneste ikke blande i dritten som Fack-qaida Tsjetsjenia og med fattigdom! Tsjetsjenia du sikkert er en tv-seer som bare hører eller har en god fantasy.

Tsjetsjenia kriget for firhet mot Tsjingiskan (Mongolere) nesten hele befolkningen ble utslettet, franske munken Rubruk da han beskrev tsjetsjerne og Tsjetsjenia sier: alanere i fjellena har ikke gitt seg, de har fine rustninger og flotte fesntinger.

Etter mongoler kom Timur som slaktet igjen alle tsjetsjerne og Kaukasus ble befolket av fremmede stammer på stedene og byene hvor tidligere levde tsjetsjerne!

Da var vi de fleste KRISTNE folk! Våre forfedre kjempet i igjel uansett for frihet og tok imot alle slags folk som flyktet til oss!

ALle vår kristne under den Store Kaukasiske krigen ble drept av russiske tsar! Krigen pågikk i over 100 år ,og av 3-4 millioner tsjetsjerne etter krigen overlevd bare over 100 000 mennesker! Mine forfedre, og kirkene i Tsjetsjensk fjellan ble ruinert, brent ned av soldater til russiske tsar! Jeg beskylder ikke russiske folk for det, med det er fakta!

Det var en ren ter-ror krig mit mitt folk, lansbyene ble tatt til gissler og folk ble brant levende opp i ill! Og om du hater tsjetsjerne du trenger ikke lyge om oss!

En del av tsjetsjerne som overlevd Kaukasisk krig er kristne og de bor i Georgia i området Bats-bi, men de vil ikke leve under Russland!

Om du beskylder hele tsjetsjensk folk som du hater (du trenger ikke like dem, men vær litt ærlig hvis du snakker om oss kjære deg, vis litt respekt selv om du liker ikke oss) om radikalisme og andre dritt.

Jeg spør deg og dem som bruker dobbelt moral: Hvorfor aldri i sin historie Tsjetsjenia og Kristelig Georgia kriget med hverandre?

Tsjetsjerne selv om var muslimer slaktet 80 000 soldater til Krymske Khan fordi han våget seg å gå gjennom vårt land ! Tsjetsjerne angrep Tyrkiske soldater den som angrep dem heter Shik Akkinskij. Da russere var svakt land som betalte penger til selv Krym, og Krym var under Tyrkia! Men vi tsjetsjerne etter Timurslakt (mest han ressurser under krig brukte i Kaukasus, det er godt beskrevet av historiker og til idag våre gamle fra generasjon til ny generasjon forteller om det, Timur bare spurte om å gokjenne ham, og slippe forbi, men vårt folk nektet selv om de visste hva kommer til å skje), og etter slakntinga vi bare få som overlevd men ikke ga seg, ble vi mer igjen rettet sine angrep mot nye tyrkiske beboere i Kaukasus vår forfedre og til og med vi kjempet selv om vi var i mindre tall mot Iran, Tyrkia, Kabardinere og Krym sammen mot dem, og da Petr den Første russiske tsar knuste og slaktet skandinavsikse den tapre krigs konge Karl den 12 (etter Poltava flyktet han til Tyrkia, anbefaler lese gamle bøker, og han ville ha som vakter 20 000 tyrkiske soldater, han sa til sultan at han er liskom redd (han var aldir redd for noe), og planen hans var ta med seg resten av sin hæren og tyrkiske soldater og igjen anriper Russland, men tyrkiske sultan ønsket ikke krig med Russland han hadde nok problemer med Kaukasus og Iran, han beordret pva poiitiske problemer å tvangsende Karl den 12 ut fra Tyrkia, men den tapre Karl 12 erklarte krig mot selv sultan))) i Tyrkia, og soms står i bøker det var 2 angrep, tyrkiske soldater fikk streng ordre å ikke skade han Karl 12, de kalte ham stålete hode fordi de respekterte hans mot og han var en barsk mann)... ok)), etter Skandinavia krig rettet vennen av tsjetsjerne Petr 1 sin tok liskom mot Persia, men ellers det var Kaukasus.

Igjen alle kaukasiske muslimske ledere knelte for russiske kongen, men tsjetsjerne sa: vi eier Kaukasus og du bør spørre oss (jeg kan skrive deg kilder om du trenger dem). Som begynte den store Kaukasiske krigen.

Men jeg spør vi overlevde selv grusomme mongolere, Timur, men kom russiske tsar kristendommen forsfant i Tsjetsjenia, kirkene ble revet ned, borgene revent ned, bøkene fratatt...

Ok skyld på oss, vi er vant, vi er jo mordere, vi er jo banditter, terr-oristet, fordi det fantes få radikale grupper blant oss som mest drepte sufimuslimer, islam i Tsjetsjenia er sufiislam, og for radikaler er de syndere som må utslettes.

Og du bare trenger også si høyt: slett alle tsjetsjerne! Da blir verden tryggere, glader, rikere, familiene får mer penger, lufr blir friskere! Reis opp alle sammen!

Men vi er bare 700 000 folk!

Vi alri ønsket bli skilt fra Russland! Russiske presidentet B. ELcin kastet ut den tsjetsjenske lovlige regjeringe under Dåku Zavgaev og ulovlig løst opp hele SSSR! ELcin ga til Tsjetsjenia over 70 000 gevær, over 1000 rpg, 40 tanks (gamle og litt ødelagte) og mange tusen russiske soldatet forlot Tsjetsjenia! Det var uhørt! Mange russere fra Tsjetsjenia flyktet i fra Tsjetsjenia fordi de sa til oss: nå lager politikere igjen en plan å slakte dere, dere bure flyktet!

Tsjetsjenia var stengt fra 1991 til 1994 men ikke for kriminelle! Politie fra Ossetia og andre området i Russland solgte til tsjetsjerne flotte dyre biler for rimelig pris! Mersedes 600 ble solgt for 5 000 dollar! De kom til grense å sa:

bestill hvilken du ønsker deg bil, men skylla må du ta på deg!!!

Vi ønsket leve i lag med Russland: felles forsfar, felles økonomi, kriminellt, økologisk osv... vi ville være en del av SNG!!!

Russere er våre gamle naboer! I fra middel alder rømte tusenvis av russere og kossaker til Tsjetsjenske fjell og ble tatt imot, nå er de en del av oss!

Du snakker om fattigom! Men for tsjetsjerne ble aldri byg et hus, Grosnyj ble stengt, store deler av gamle Tsjetsjenie ble utdelt til nabolfolkene for å lage i framtida blodige problemer med dem, tsjesterne der også ble myrdet og deportert og der ble bosatt andre folkegrupper!

fra 1991 til 1994 vi var rikeste i hele SNG, vi jobbe gratis, vi fikk ingen lønn, vi ble utsatt for kriminelle, i lande var det sabotasje, spioner, mordere, radkaler (som kom fra alle kanter, men da de holdte seg lav i dritten sin), vi er ett land som mye mindre enn Norge akkurat som ett fylke av Norge! Det var i tillegg mange korrupte folk som stjålet milliarder av penger!

Vi va fri for skatt, gass, strøm, vann. Men vi har ufattelig mye ressurser av olje, marmor, gass, gull (i fjella), sement, tre, vannkilder, rikeste jor å plante alt mulig!

Det var de fleste av sovjetiske borgene under SSSR rimelig "fattig", de hadde mat, penger, mange hadde biler, gratis medesin, utdanning, ingen rasisme, alle religioner, alt var greit fra 1965 til da kom Gorbatsjev som endret brutalt i SSSR, det var rolig og stabilt under Brezhnev den gule tiden varte sirka i 20 år.

Og alle ble jernevasket under kommunisme at uten kommunsistke parti alle folkene i Russland kommer til å dø, og de "redder" oss for kapitalisme og sånne tull...

Men til tross alt vi tsjetsjerne ble rike på 3 år!

Nabofolkene på god måte misunnet oss selv om det var skjult krig mot oss (de som drevet radikale syke ting, spioner, duster og andre slags dritt) vi som skulle dø uten Russland og styre fra Moskva kjørte flotte biler, kledde i dye klær, byfde flotte hus til tross alt vi var utsatt for alt mulig!!!

Du har aldri opplevd dette og jeg ønsker ikke at noen i verden skal oplleve noe sånt! Nå mange kaster på oss dritt, ok om det hjelper dere bli lykkelig da er det : kjør på!!! Men de fleste i alle land er snille mennesket som bruker hodet sitt og tenker litt over.

AKkuratt det som ønsker alle de dritthoreungene i radikale og rassisteske grupper som drever liksom "religiøs" krig, men de radikaler først og fremst ødelegger for de tradisjonlle muslimer og andre som har ingening med religion å gjøre.

Radikale gruppe ønsker kaos, etter kaos vil de å få makt! Og de ønsker av hele sitt hjerte at alle skal beskylde uskyldige folk i verden: se dere er ter-rorister som klarer ikke leve som anrde folk, da når de horeungene i radikale religionmsinrukte grupper det de ønsket! Og det er hat og kaos fordi radiakler og fanatiker folk som har en tro: blod, makt og kaos.

har du hørt om at tsjetsjerne flyktet til noen land før 1994 selv om vi var utsatt for ter-ror, stenging, korrpusjon, sabbotasje, kidnapping... men likevel klarte vi skape, studere, jobbe, bygge! Vi var heldig.

Jeg var vanlig menesket under Sovjet vi hadde bare en bil, et hus, flotte møbler, en lelighet. Etter kommunistiske diktatur falt og ELcin ulovlig oppløste SSSR i tsjetsjenia fikk vi litt fred å jobbe, tjene: min familie på 3 år klarte å tjene mange penger, vi drev med ett privatfirma, vi solgt ebiler, bygde og oppuste hus, bygninger, og hadde en kjede butikker hvos ble solgt klær, smykker ogsv...

Men alt dette ble tatt i fra oss i 1994-1996, lansdbyer ble tatt til gisler av ter-orr soldater, for tsjetsjenske gisler måtte vi betaler mange penger, de ble torturert, de heldige drept med en gang, for likene til våre betale vi penger.

Ok om det noe med religion å gjøre da kanskje soldater til Elcin gjorde ifølge deg rett. Men jeg spør deg hvorfor i hulsete drepte de utdannete folk, greie folk, folk som tjetne, brenye biblioteker, gamle bøker, festninger, historiske bygniner? Men hvorfor ofre ble rekrutert folk til politie som var radkaler, mordere, tystere, dustere?

ja fordi vi alle er ter-rorister.

Hvorfor mine 800 bøker samling, og 4 000 bøker (historiske) ble brent av soldater? Er de også ter-rorister? De er skrevet av selv russere! I kjelleren til vårt hus da vår gate ble omrignet av over 30 tanks og 25 stridstvogner de soldate jo visste åg så tydelig at i vårt kvartal bor ubevæpnede folk: i vår kjelleren ble kastet inn 3 granater av soldater som kom å redee tsjetsjensk folk! Jeg forstår når en utupulte jæevel radikal kaster en granat på uskyldige men kste granat på 4 små barn en dame og gamle kvinne hva er med det?

Og hvorfor elite soldater plyndret mitt hjem og hele gata? Oki vi er tsjetsjerne uansett bakgrunn (kristendommen og islam) men hvorfor ble slaktet ned av elitesoldater etniske russere i Grosnyj? Hva har de gjort da?

Nå skylder de ocer 100 000 etniske russere fra Grosnyj på rusiske flybom-ber eller tsjetsjerne de sier at vi slaktet dem og sugde dere blod, men i akrivene kan det skjekkes hvert ord står en f. eks. kriminelle dag: 4 tsjetsjerne ble drept i Grosnyj, 1 russer, 1 kabardiner, ....

Men hvorfor ble brent ned ortodoks kirke i Grosnyj som hørte til etniske russere? Ok vi alle vet det skylder det på tsjesterne. Jeg trenger ikke å si hvorfor for 200 år siden de fleste tsjetsjenske kristne ble myrdet av rusiske tsar! Oki de var ter-rorister.

Jeg har fått nok svar i mitt liv. Enkelt og tydelig: fordig du er en tsjetsjener, og du er ter-rorist og derfor er det lov å torturere deg, dine slekt, små barn, det er lov å gi små barn til krigshundene fordi dere kjøtt er ter-roristisk.

Liker du radikale religoøse folk? Hva i huleste må vi li ke dem? De har jo drept våre kvinner, de har kidnappet folk. V

Vi i Grosnyj vi ungdom som jbobbet, trente, tjetnte penger aldri vist om at vi skulle spørre russere, mine jødiske lærere, litauske naboer, georgiske venner fra Grosnyj, tyske ekspeditører, kosakkere hvilken tro har dere, hvorfor dere ser sånn ut, hforfor dere tilhører andre nasjoner...

For oss og meg var de først og fremst mennesker, gode venner, naboer og våre borgere, de hade det samme sjebne som oss og i gamle dager på den eller annen grunn flyktet de til Tsjetsjenia og bosatte hos oss...

Vi skammer oss over Beslan, vi føler skam over det! Budenovsk, Kizlyar! Ja, der ble vi knust! Vi ble ikke knust av tanks, 9 000 kg bomber, av tortur... alle har gått gjennom det! Hva gikk gjennom i under nazirejime mennesker? Det samme som oss.

Vi har sorg i vår hjertene over alt som skjedde og hvor ble misbrukt vårt navn! Fordi vi har levd som gisler under ter-roraksjon i mange år den Beslan-Tsjetsjenia folkemord ter-ror og de radikale utpulte grupper som msibrukt vår drøm å leve slevstendig ble helvstendi knust!

Og det var ingen tsjetsjerne i Beslan! Men det hjelper ikke. Det var flere tilfeller i Grosnyj før 1999 da noen radikale drepte sine foreldre fordi de va syndere for dem! Men vi ønsket ikke dem, vi ble drept og trådte i søla fra alle sider!

Men vi vanlige folk har funnet forstoelse av alle nasjoner, av alle religioner, av ateister, av mennesker på hele jordkloden. De fleste stakkare barn i Beslan i Ossetia var muslimske barn! De utpulte jævler utsatt dem for slakt!

Vi har levd i samme Beslan og derfor syns vi synd på ossetinske barn! Det er jo mennesker! Det var jo også mennesker i Samashki i 1995 i Tsjetsjenia da russiske general foreslo til landsbeboere å sende ut motstandsbevegelsessoldater ut fra Samashki! Akkurat da brøt det di lovet og brente levende mennesker i Samashki over 600 barn, gamle og kvinner!

De aldri prøvd seg når ved siden av sto tsjetsjenske soldater fordi de slo tilbake.

Vi syns synd på russiske unge soldater også da de ble send på tsjetsjenske posisjoner selv om de russiske komando visste godt at de blir slaktet, og de ble kalt kjøtt, de visste at motparti bruker opp ammunisjon og da satt de nye styrker inn og bak dem gikk elitestyrke! Men de elitestyrkene slakter sine egne soldater!

De stakkare russere har det samme skjebne som oss! De er jo også mennesker! Vi ønsket et selvstendit land som Ukraina, Georgia i lag med Russland, vi aldri ønsket noe krig med Russland! Russland er verdens største og miltært land. Vi har ett godt forhold til russiske folk! Ja det fins syke rasistet og kriminelle radikaler fra begge sider, men vi snakker om mennesker først og fremst som er optatt av jobb, sport, utdanning, reise.

Etter slakt og ter-ror (vi kaller ikke det krig) overlevd bare 2/3 av tsjetsjenske folket! Det ble myrdet med vilje 300 000 gislene av ... ja ja vi kan det også skylde på Tsjetsjenia! Republiken lo i runiner, hele like stor som Oslo byen Groznyj ble helt revet ned!

Og da også jobba vi gratis, og var likevel lykkelig, vi levde jo i vårt selvstendi land selv om landet ble fyllt op av kriminelle fra hele verden, sabotasje, spioner, korrpusjon!

Har du noen erfarnig fra sånn situasjon? Folke mitt ønsket bare å ha sitt eget land bare for å slippe bli å ha sllaktet ustraffet! Vi ble hele folket sendt til Sibir og halparten ble skutt ned til Sibir, borgene fra gamle dager ble spreng, grvalundene fra gamletider plyndret og revet ned, gamle bøker tatt i fra og brent! Da vi fikk lov å komme tilbake etter 13 år måtte vi kjløpe tilbake våre hus!

Folk som har 5 000 gammel histore og hadde hat over 4 000 borg, kirker, helligsteder, gravlunder, tårn, bøker mista alt og nå du kaller oss ...

Takka sier jeg, håper du trives, håper du er fornøyd. Du kan slå fast: nei! De små barn i Tsjetsjenia også er ter-rorister! Pga de få radiake grupper alle må straffes med vold, drap, tortur! Kjør på! Bra gjort!

Vi foreslår til alle dem som beskylder oss: samle alle tsjetsjerne sammen, vi er bare 700 000 mennesker, steng Tsjetsjenia, russere brukte i selv Tsjetsjenie over 300 000 militære, og det bare inne i landet. Det kan de som beskylder oss samle nok styrker og mure høye vegger rundt oss, jeg lover at akakuratt etnisk tsjetsjener reiser hjem frivillig.

Litt informasjon: vi var sirka 1 million da slakt begynte hos oss mot våre nabofolk i Russland (vi og russere er gode venner selv om radikeler misliker det), var er rart fra hele Sovjet Unionen kommer liksom 4-6 millioner "tsjetsjenske" flykntinger over grenser....

Om i hadde vært litt flinkere etter deportasjon i Sibir holdte vi oss der for godt som det gjorde mange tsjetsjerne. Gamle i min gate sa under 1999 at under deprtasjon, da folket ble skutt, og bombet de under vinter fikk fra 3 til 30 minitter å samle ting... og i kalde togvogner fot dyr de ble sendt til Sibir...

Men planen var ifølge russiske kilder å drukne tsjetsjensk folk i Kapiske have, med bl eikke utført pga det var kostbar for myndigheter, om våre gamle sier om vi hadde vært heldi duknet de oss, vi er jo ter-rorister.

Jeg søker ingen forståelse, jeg har nok folk i verden til og med mine russiske ateistiske, kristne, buddstsike venner og mange andre. Livet er sånt, men uansett hva som skjer likevel blir vi greie, snille og skal tro at verden er greit sted, og en dag demoktatiet vinner i hele verden, og vi reiser hjem og vi ber å la oss sulte der igjel.

Slutt værsåsnill å blande mitt folk med radikale dritt som misbruker ideer, religion, tilstand, situasjon, gjør litt forskjell på folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, mange av oss der hadde et deilig liv som man kan forestille seg! Og det jo så alle våre naboer som fikk i tide lønn, men vi fikk ingen lønn hadde bedre veier, mye mer biler, finere klær, mer penger. Dudaev presidenten som ble drept, Aslan Maskadov presidenten som ble drept (han foreslo seg istedenfor de stakkare gisler i Beslan, men han bl eikke "hørt" og "slippet" dit) ønsket og bedt polistiske makt i Mosva om venneskap, fred, sammen stoppe radikale kriminnel religionmisbrukere og andre mordere. Men hva med de militære mordre som tok tsjetsjenske gisler og torturert og slaktet dem? Oki de jo tok tsjetsjenske folk, og de er jo banditter.

Har noen hørt at vi som ble stengt (økonomisk krig) i 1991-1994 sultet ? Levde i fattigdom? Har da noen sett noen etniske tsjetsjerne som tigget ute?

Men hvorfor man trenger å lyge om oss foran 700 000 mennesker?

Russiske politikere og sjornaslister truet oss igjennom mediene at tsjetsjensk olje som ble plyndret i 100 år tar snart slutt! Men russiske folk som oss fikk null fra de oljepengene. Vi fikk tilbake 3 % offisielt, med det også ble stjålet av korrupte jævler.

Etter at Grosnyj ble forlot av russiske styrker (her under ordet russere menes ikke russike borgere men systemet og der bor over 100 nasjoner og tett sammen og i vennskap alle religioner, men folket er uheldig pga korrupte politiker) og Gorsnyj var en flat dal, og de ble mange hull etter massbom-bing og det var olje du gravde en havl meter og det strømm opp ojle! Noen på en måned tjente 70 000 dollar, tsjetsjerne solgde det til våre gode venner til russere for halv pris. Vi levde selv om alt var ødelagdt ot alt var mott oss, de som drept folk, radikaler, kriminelle og andre slags banditter, vi borgene sto imot, vi visste vår vilje, vi ble drept og slaktet av alt mulig, men vi overrasker ikke over at noen kaster dritt på oss. Mange folk i verden gått gjennom det.

Jeg takker demokratiske landene, gode norske som hjalp oss, lot oss jobbe, studere, leve. Takker også mange russere som opplev konsentrasjonsleiere såkalte GULAG og hjalp oss, takker de russiske kristne som hjalp oss.

En ting roser oss ned: at verden er full av snille mennesker.

Man er ikke rik eller lykkelig fordi han misnunner andre, eller har penger, man kan jo miste penger også som sin helse f. eks. Man er rik når han kan gå trygdt ut, søke jobb, studere, skape, beskytte de som trenger hjelp, tegne, male, svømme, reise, smile... ikke mageposen gjør oss tryggere eller hat.

Er vi i et fremmed land, vis respekt de som igår tigget, sjelvet, ble sparekt i rompa. En var rik og snill men han også måtte forlate sitt land, en var fattig å flyttet pga kansje han ikke hadde nok mat, nok penger, har aldri sett en bil, aldri lest en bok, ... ikke glem hvor kommer du fra, vær enda berde mennesket. Bli den som man kan stole på, ikke be om noe men å gi!

Jeg husker russiske unge soldater som alle kaller skjold-kjøtt da de ba meg om mat, jag ga dem mat, de er det samme mennesker som meg. Det fins både onde og snille, jeg vil ikke ha en tsjetsjener selv om han er rik, pen, sterk, men er radikal og rasist, jeg helst foretrekker en snill venn som er ikke tsjetsjener. Det er ikk enavnet til folke som sier for seg selv at pga det han er snill, nei. Jeg husker de tre russiske soldater godt, vi snakket sammen, de var kjemperedd, skitne, de hadde nesten det samme skjebne som slaktede tsjetsjenske gisler. de tre russiske soldater var etnisker russere, en hadde mørke øynene og ligna litt på kinesere, en hadde brune øyne, den tredje hadde på seg briller de han fikk av en tsjetsjener, og de ba meg når jeg kjører tilbake å køpe dem tannbørster og brus limonad Tarhun.

Ja de hadde det samme skjebne som oss, de ble slaktet av sine egne, de ble send på minefelt, de ble baknet opp for moroskyld, de fikk ikke penger i tide, mange andre soldater ble send til krig for å fo dem selv drept for ikke å betale dem lønna deres.

Jeg følte mitt ansvar over det, da russiske soldater forlot Tsjetsjenia og masse våpen til tsjetsjerne (det var mystisk for å skjønne det) sa en gammel man som var en etnisk russer: " Vi russere alltid ble slaktet og straffet av våre gne, nå tror jeg at vi russere må flykte før det begynner, men jeg var naiv, jeg tenkte sikkert du kanskje har blitt gal men vi levde jo godt i siste 20 årene under kommunsime, no er det jo demokratiet! LIvet er godt!

Net sa han, snart kaller de dag igjen banditt, ta pengene dine, selg biler og reis til Moskva eller utlandet, og husk ingen aldri i live gir våpenet til ett folk og slipper ut mordee fra fengsler! Røm! Han sa nå gejlder det bare å overleve, i Russland bli jeg sikert nødt til å fortelle grusomme historier at tsjetsjerne prøvde meg å drepe og tiok i fra mitt hus, og bil "Moskvich", du må forstå ung tsjetsjener: vi sier det ikke fordi vi hater dere, men for å overleve og slippe mobbing og bank der.

Ja det var kriminelle også som i andre byer i Russland hos oss som plyndret og drept folk, de drepte og plyndret ikke russere, de fleste hadde lite å plyndre, russere er litt spesielle folk særlig de gamle de bryr ikke seg om rikdom, men natur, litteratur, og størrelsene av den elskede Russland, jeg spør meg selv: fins det noen som ikke liker Russland? Nei! Alle kjenner til russiske gjesfrihet, snillhet. De er gode venner russere, det alri bryr seg om penger eller velstand, men de leter etetr ro, og noe ukjent, noe stort, den første som dro i universte var jo russer!

Den første land som klaret erobre tsjetsjerne var akkurat det russere, og de som elsket tsjetsjerne var de berømte russiske forfatter og til og med deres tsar!...

Men banditter fortrakk å plyndre tsjetsjerne, tsjetsjerne opttat, det er genetisk å bygge en borg, å ha en rustning, gravlund, en fin hest... nei tiden er forandret seg, no vil en tsjetsjener en et stort hus, flere biler, ha en god utdanning å leve i sin verden, i sin borg.

Og mange banditter (hva er rart de bandittene hadde selv mange penger, gode våpen, fine hus, men de hatet tsjetsjerne selv om de snakket det samme sppråk) fikk tilbake slag av plyndrete tsjetsjerne, situasjon forbedret seg i 1994 særlig i oktober, folk selv begynte pynte byen, mine russiske vennn som kom på besøk til Grosnyj trodde de kom til Chikago.

Men vi er jo fattige og radikale ter-rorister som ikke vil leve i fred, det fant vi ut i siste 2å årene igjen, da er det greit at noen kaster dritt på oss, ken vi gjøre det litt på en grei måte: vi steller oss i en rekke, hendene blir bindet sammen og de som vil skal kaste dritt, og stein, jeg føler stor glede da kommer noen fanatiker og religoøse fanatiker som skal kaste av hele sitt hjerte av stor glede gode stein på se sufi syndere og moderne tsjesterne.

Hva skjer tenker jeg når leser noen rare tekster, når jeg går ut og ser min nabo-ateist, og nabo-prest, og folk i byen gleder jeg igjen de hilser, sneder smil, vi snakker og kjører sammen på jobb, spiller sammen fotball,, går ut sammen jver fredag, fisker sammen ...og nå er det ikke så skummelt å leve tenker jeg og gleder meg at jeg har levd en dag i paradis som ett mennesket. Verden likevell er fin og den blir enda finere og tryggere. Sola kommer til å skinne igjen lyserei hele verden som i norske fjord og verden skala smile som norske solsmil. En dag skal holde sammen hender alle sammen og kvinner skal gå ut uten å tenke at det fins ute noen gale folk.

Kast all dritt på meg jeg alsker dere alle sammen! Og derfor er jeg lykkelig!

Lenke til kommentar

Hva er årsaken til at mange av muslimene kommer til Norge?

Krig og elendighet.

Hvorfor er det krig og elendighet?

Religion

Hvorfor vil de ta det med seg religionen (greit nok), men også prøve å integrere det i sitt nye hjemland? (F.eks idiotene som prøver å innføre sharia i England.)

Det aner ikke. Kan noen fortelle meg? :hmm:

Jeg vil ikke ha islam eller noen annen religion i Norge, om det så er statsreligion eller ei.

Er det så mye krig og elendighet? Hvor farlig er det i hjemlandet deres når mange av de som har kommet som flyktninger til Norge reiser til hjemlandet på ferie? Har hørt om flere land der folk kurses i å utnytte det norske velferdssystemet og få skviset ut mest mulig penger.

Har ikke noe imot innvandrere så lenge de holder religionen sin for seg selv, bidrar til samfunnet med å skaffe seg en jobb isteden for å sitte på trygd og behandler nordmenn med respekt og ikke som annenrangs befolkning siden de ikke tilber samme gud. Staten har mye av skylda i dette med snillismen og naiviteten.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du bør puste, telle til ti, og lese mitt innlegg på nytt, fordi nå bommer du noe fælt i forhold til din kritikk. Du skrev et langt innlegg som var totalt unødvendig å rette det mot meg.

For det første er jeg en av de få på dette forumet som jeg forsvart tsjetsjenernes suverenitetskamp, samtidig som jeg har argumentert i uttalige tråd for suverenitetsrettigheter for hele Kaukasus, samt stilt en rekke kritiske spørsmål i forhold til Russlands manglende demokratiske tilnærming i forhold til området. For å ikke nevne Russlands autoritære, og restriktive, tilnærming i forhold til utlandske journalister i området, noe som har resultert at en vanlig vestlig borger ikke vet hva slags grusomheter Russland har begått, og fremdeles begår, i hele Kaukasus.

For det andre kjenner jeg til den historiske bakgrunn for området meget godt gjennom flere prosjekter som jeg har, enten delvis eller fullt ut, vært medvirkende til. Dermed har jeg ingen behov for en historisk, eller politisk, leksjon i forhold til området.

Mitt innlegg antyder klart og tydelig (men likevel ikke tydelig nok for deg) at uroligheter i hele Kaukasus skyldes majoritetens kamp for suverenitet – dvs. deres uavhengighet fra Russland – og ikke radikal islamisme slik som mange andre oppfatter det. Det betyr at kampen er grunnet i politiske formål, og i mye mindre grad religiøse formål. Religiøse variabler i denne konflikten dras inn som verktøy til rekruttering fra noen få, men meget farlige, radikale grupperinger i området, og er av underliggende betydning.

Når det er sagt så er det slik at radikale krefter benytter seg av slike konflikter til å spre sin propaganda. Slik skjedde det i Palestina, Irak, Afghanistan, og Bosnia – der de bosniske muslimenes kamp mot serbere (og i perioder mot kroater) var en kamp for overlevelse og ikke en religiøs kamp for spredning av islam. Men, konflikten i Bosnia ble benyttet av radikale muslimske krefter fra andre muslimske land til å promotere kampen i Bosnia som Jihad (noe som Bosnia konflikten ikke dreide seg om i det hele tatt). Dermed infiltrerte disse radikale kreftene området, men langt i fra i like stor grad som mange har påstått. Vi snakker om maks 2.000 radikale fundamentalister som fant vei fra andre muslimske land inn til Bosnia. Det endte med at disse fikk store problemer i området, nettopp fordi de bosniske muslimer ikke ville ha dem der fordi majoriteten av de bosniske muslimer ikke delte samme ideologiske grunnlaget eller motivene for kampen.

Slik er også tilfelle med Tsjetsjenia. Til tross for at konflikten i Tsjetsjenia ikke omhandler Jihad eller radikale islamisme, men en frigjøringskamp for selvstendighet, har også denne konflikten blitt infiltrert av radikale grupperinger som har kun et formål – nemlig å fremstille konflikten i Tsjetsjenia som en konflikt som dreier seg om religion. Dvs. majoriteten, og det reelle formålet med kampen, lider under innflytelse av noen få, men særdeles dedikerte, radikale grupperinger som ødelegger for Tsjetsjenias bistand, og anerkjenning, fra resten av den vestlige verden. Jeg vet ekstakt hva tsjetsjenere har gått igjennom, og hvor mye dette folket lider, men det hjelper ikke å dysse ned at også denne konflikten har blitt under påvirkning av, riktig nok noen få, men svært radikale krefter. Det tsjetsjenere bør gjøre, på lik linje med de muslimske bosniere, er å ta klar avstand fra slike grupperinger, rent politisk, militært, og ideologisk. Riktig nok er det mange tsjetsjenere som gjør nettopp det, men det er i hovedsak tsjetsjenere som er bosatt i vesten. Grunnen til dette henger sammen med at russiske myndigheter ikke lar informasjon gå ut av Tsjetsjenia og til vesten, noe som jeg har kritisert Russland for mange ganger før.

Poenget med mitt innlegg var å påpeke nettopp dette som du selv fremhever, nemlig det faktum at konflikten i Tsjetsjenia, og samt andre lignende konflikter i muslimske områder, er først og fremst politiske konflikter om suverenitetsspørsmålet, og ikke konflikter som omhandler Jihad eller islamsk radikalisering. Samtidig ønsket jeg å påpeke at noen få radikale islamistiske grupperinger har monopol på medier i den muslimske verden – noe som er uheldig fordi det riktige bildet av konflikter i disse områder, og den reelle grunnen til disse konflikter, ikke kommer frem til vestlige delen av verden. Dermed sårer det meget når du anklager meg for å ikke like tsjetsjenere – noe som jeg aldri har fremmet. Tvert i mot, er det noe jeg har gjort ved flere anledninger er å forsvare tsjetsjenernes kamp for suverenitet og løsrivelse fra Russland. Neste gang les innlegget nøye, før du går løs på motstander.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Og om jeg fornærmet noen ber jeg om : unnskyld! Jeg er opptimist og jeg elsker mennesker, det gjør jeg fordi jeg truffet i verden mange folk, og skjelden traff jeg en slemming.

En dag jeg skal fly bort helt til de vakre stjernene der oppe, og jeg samler de fine diamanter de stjernene og av de stjernene skriver jeg en setning til alle dere: Jeg er glad i dere i alle sammen! Og under vil jeg skrive: Norge deg glemmer jeg aldri i den dagen jeg forlot den revete borgen som ble bygd av min forfedre for 1200 siden og gravlunden med skjeletter til mine som jeg forlot, ikke det som vi fikk all eiendom eller penger bryr jeg om, den sjelen til Grosnyj, hvor bodde tett sammen som en familie : russere, armener, tyskere, georgere, jødere, dagestanere, kabardinere, polakkere, moldavanere og vi tsjetsjerne (noah-tshå) dere er i hjertet mitt, og de låtene med mine venner jeg hørt på og likt som alle tsjetsjerne i Groznyj i 1988-1994 : Slayer, Metallica , Pantera ... da vi klatret under Godt Nytt År opp på takene og gikk taksjegge, og kjørte biler og slo biler sammen for å imponere de vakre jentene i Groznyj for at de kastet en blikk på oss... hvor heldi ve var vi studentene... dere er i hjertet mitt her i Norge.

Nå blir det aldri igjen det samme Groznyj (Sølsha Gala), den lever i hjertene våre som tok vi til Moskva, Oslo, Paris, Tel Aviv, Stambul, Riga, Marsel...

Ja det fins mange flotte byer, men vår byen lever bare i minnene våre, og vi takker alle dere sammen som tatt oss imot!

Lenke til kommentar

Etter all det som skjedde, etter Stor Gissel-Slakt-Tsjetsjernia skjønte vi at alle mennesker er ett! Enda mer liker jeg russere, enda mer liker jeg mennesker, enda mer lært jeg å like, å hjeple mye mer her i Norge. En gammel norsk sa til meg: Jeg gleder til hver eneste dag, til sola, fjellene... jeg har ikke så mye gi tilbake, når jeg ikke har noe å gi tilbake smiler og sender varmen fra hjerte til alle mennesker på jordkloden!

Hadet folkens! Nå må jeg på jobb! Glad i dere!

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du bør puste, telle til ti, og lese mitt innlegg på nytt, fordi nå bommer du noe fælt i forhold til din kritikk. Du skrev et langt innlegg som var totalt unødvendig å rette det mot meg.

For det første er jeg en av de få på dette forumet som jeg forsvart tsjetsjenernes suverenitetskamp, samtidig som jeg har argumentert i uttalige tråd for suverenitetsrettigheter for hele Kaukasus, samt stilt en rekke kritiske spørsmål i forhold til Russlands manglende demokratiske tilnærming i forhold til området. For å ikke nevne Russlands autoritære, og restriktive, tilnærming i forhold til utlandske journalister i området, noe som har resultert at en vanlig vestlig borger ikke vet hva slags grusomheter Russland har begått, og fremdeles begår, i hele Kaukasus.

For det andre kjenner jeg til den historiske bakgrunn for området meget godt gjennom flere prosjekter som jeg har, enten delvis eller fullt ut, vært medvirkende til. Dermed har jeg ingen behov for en historisk, eller politisk, leksjon i forhold til området.

Mitt innlegg antyder klart og tydelig (men likevel ikke tydelig nok for deg) at uroligheter i hele Kaukasus skyldes majoritetens kamp for suverenitet – dvs. deres uavhengighet fra Russland – og ikke radikal islamisme slik som mange andre oppfatter det. Det betyr at kampen er grunnet i politiske formål, og i mye mindre grad religiøse formål. Religiøse variabler i denne konflikten dras inn som verktøy til rekruttering fra noen få, men meget farlige, radikale grupperinger i området, og er av underliggende betydning.

Når det er sagt så er det slik at radikale krefter benytter seg av slike konflikter til å spre sin propaganda. Slik skjedde det i Palestina, Irak, Afghanistan, og Bosnia – der de bosniske muslimenes kamp mot serbere (og i perioder mot kroater) var en kamp for overlevelse og ikke en religiøs kamp for spredning av islam. Men, konflikten i Bosnia ble benyttet av radikale muslimske krefter fra andre muslimske land til å promotere kampen i Bosnia som Jihad (noe som Bosnia konflikten ikke dreide seg om i det hele tatt). Dermed infiltrerte disse radikale kreftene området, men langt i fra i like stor grad som mange har påstått. Vi snakker om maks 2.000 radikale fundamentalister som fant vei fra andre muslimske land inn til Bosnia. Det endte med at disse fikk store problemer i området, nettopp fordi de bosniske muslimer ikke ville ha dem der fordi majoriteten av de bosniske muslimer ikke delte samme ideologiske grunnlaget eller motivene for kampen.

Slik er også tilfelle med Tsjetsjenia. Til tross for at konflikten i Tsjetsjenia ikke omhandler Jihad eller radikale islamisme, men en frigjøringskamp for selvstendighet, har også denne konflikten blitt infiltrert av radikale grupperinger som har kun et formål – nemlig å fremstille konflikten i Tsjetsjenia som en konflikt som dreier seg om religion. Dvs. majoriteten, og det reelle formålet med kampen, lider under innflytelse av noen få, men særdeles dedikerte, radikale grupperinger som ødelegger for Tsjetsjenias bistand, og anerkjenning, fra resten av den vestlige verden. Jeg vet ekstakt hva tsjetsjenere har gått igjennom, og hvor mye dette folket lider, men det hjelper ikke å dysse ned at også denne konflikten har blitt under påvirkning av, riktig nok noen få, men svært radikale krefter. Det tsjetsjenere bør gjøre, på lik linje med de muslimske bosniere, er å ta klar avstand fra slike grupperinger, rent politisk, militært, og ideologisk. Riktig nok er det mange tsjetsjenere som gjør nettopp det, men det er i hovedsak tsjetsjenere som er bosatt i vesten. Grunnen til dette henger sammen med at russiske myndigheter ikke lar informasjon gå ut av Tsjetsjenia og til vesten, noe som jeg har kritisert Russland for mange ganger før.

Poenget med mitt innlegg var å påpeke nettopp dette som du selv fremhever, nemlig det faktum at konflikten i Tsjetsjenia, og samt andre lignende konflikter i muslimske områder, er først og fremst politiske konflikter om suverenitetsspørsmålet, og ikke konflikter som omhandler Jihad eller islamsk radikalisering. Samtidig ønsket jeg å påpeke at noen få radikale islamistiske grupperinger har monopol på medier i den muslimske verden – noe som er uheldig fordi det riktige bildet av konflikter i disse områder, og den reelle grunnen til disse konflikter, ikke kommer frem til vestlige delen av verden. Dermed sårer det meget når du anklager meg for å ikke like tsjetsjenere – noe som jeg aldri har fremmet. Tvert i mot, er det noe jeg har gjort ved flere anledninger er å forsvare tsjetsjenernes kamp for suverenitet og løsrivelse fra Russland. Neste gang les innlegget nøye, før du går løs på motstander.

Hei, jeg erkjenner min feil! Du har rett. Jeg må tilstå at jeg ikke leste grundig ditt innlegg og det er virkelig min feil!

Jeg så på ordet Al-Qaida vi kalte den i Grosnyj ku.sugekaida (beklager over mitt språk folk) og automatisk tenkte at du binder oss til dem... jeg tror det er fra erfaringen mi, fordig slev mine russiske venner var redd å møte meg (som jeg reddet av kriminelle, de er spesielle kriminelle som ranet folk for moro skyld) fordi ble du tatt av elitestyrker fikk du forslag: våpen elelr narkotika.

Jeg beskylder ikke alle russiske miliæater og tsjenestemenn, mange der nektet å delta i den massakren.

Jeg burde vært litt våken. Håper du forstår og tilgir meg!

Men det er sant, det var tsjetsjerne som i hele sitt liv bodd i Russland og kom til å hente sine fra Grosnyj ifølge dem de virkelig trodde at vi alle i Grosnyj var kaniballer og barnmordere som tar småbarn og kvinner.

Men det var hyggelig å skrive likevell)), selv om jeg begikk feil (min skyld) og anklaget deg urett(( fikk jeg mange gode minner tilbake til og med om Norge også særlig de første dagene her.

Jeg lenge siden skerevet på norsk og har blitt veldi dårlig i språk (grammatikk og ...) fordi har lite tid og bruker ganske mye tid å lese bøker på russisk.

Jeg takker deg)).

Nå blir jeg flau overmin dumhet)), folk ikke se på)), no sprigner jeg ut i full fart ))). Ha en fin dag alle sammen))!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siste innlegg:

Jeg drømmer en dag om å gjenopprette våt tsjetsjensk kristen historie som hadde grusom skjebne under krig, min tipp tipp oldefar og hans far og far far var kristne riddere, og en min stamme var en dommer og prest, ved siden av vår borg del av klanen som tjente til krigsavguden Ars, og i øst var det muslimer. Kirkenere forsfant med vår gamle borg, og skylda fikk vi, det er utrolig forklaring at forfedrene kjempet for frihet og samtidig plyndret sine egne gravlunder, revet ned egne kirker og festninger. Min farfar sa før han døde at kirkene og festnigen i Tsjetsjenske fjell ble spreng av an gruppe soldater til tsar, han kom med navner til den som ledet operasjon og ifølge ham det skjedde av slutten 1800 tallet, navnet glemt jeg helt av.

Lenke til kommentar

Fordelen er ikke i islam seg selv, men at man unngår undertrykking av visse grupper og ivaretar trosfriheten i samfunnet

Det er ikke trosfrihet i islam. Ei heller i FNs deklarasjon om menneskerettigheter.

Trosfrihet er, i likhet med ytringsfrihet og demokrati, fremdeles bare en illusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trosfrihet burde være gitt av ytringsfrihet, og ikke noe som stadig må spesialbehandles. At det likevel må det, viser oss at verden ikke forstår hva ytringsfrihet, og personlige tanker og meninger er. Evt. at de ikke innser hva religion er.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Jeg tror rett og slett at grunn for at det har gått så bra her i Norge, er fordi vi nordmenn ikke er gjennomsyret rasister, og fordi det norske samfunnet er bygd på medmenneske, forståelse, og trang for å hjelpe andre.
Det er problemer som skaper rasisme. Vi har mindre rasisme enn andre pga. relativt få muslimer i de fleste områder og en veldig god økonomi for de fleste.

Vi har derimot økende rasisme idag pga de økende problemene med den fysiske trusselen muslimer allerede representerer mot fri ferdsel i deler av Oslo. Men når oljepengene tar slutt og de fleste endelig skjønner hvilken økonomisk belastning de muslimske innvandrerne er for Norge vil nok rasismen eksplodere fullstendig.

Når oljepengene er slutt skal jeg garantere at "medmenneske, forståelse, og trang for å hjelpe andre" vil bety null og niks.

FY FAEN... det der var lite gjennomtenkt takk... for det første kan du ikke skylde alle i det noen få står for. og hvorfor skriker du bare om muslimer?? er da vitterlig mange fler kulturer og relgioner i norge enn det..... det der syntes jeg var lavmål... har understreket....

Lenke til kommentar
FY FAEN... det der var lite gjennomtenkt takk... for det første kan du ikke skylde alle i det noen få står for. og hvorfor skriker du bare om muslimer?? er da vitterlig mange fler kulturer og relgioner i norge enn det..... det der syntes jeg var lavmål... har understreket....

Det er ingen andre konkurrerende kulturer i Norge enn islam. Jøder f.eks har levd fredelig her i hundrevis av år, siden middelalderen tror jeg. Det har også diverse kristne sekter. Selv kristne konservative og ateistiske liberale og sosialister har klart å komme overens.

Islam er per i dag ikke en religion som klarer å sameksistere med noe annet trossystem. Jo fler muslimer det blir, jo mer legitime blir tilsynelatende kravene deres - ikke bare om at de selv skal ha flere rettigheter enn oss andre - men også at de skal undertrykke vår rett.

Se til Europa og resten av verden. Jo fler muslimer, jo mer bråk. Særlig når befolkningen som allerede bor der lar seg tråkke på uten å ta til motmæle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke en totalitær, menneskerettighet-undertrykkende idiologi som islam er velkommen her. Med totalitær sikter jeg til at man ikke kan si imot deres religiøse ledere og deres bruk av sharia lover og plagg som undertrykker kvinner. Hele deres forskrudde begrep om ære, Hvordan kan det finnes ære i å steine eller brenne en i sin egen familie, eller drepe en kvinne som har blitt voldtatt. For det andre praktiserer utøvere av denne religionen kjønnslemlestelse. På samme grunnlag ønsker jeg ikke jøder velkommen hit heller. Det er vell forsåvidt ikke religionen i seg selv som er problemet det er hvordan den blir praktisert, og brukt som en kontrollmekanisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...