Gå til innhold

Hurtigsøk fungerer ikke i enkelte mapper?

Anbefalte innlegg

En av de tingene jeg digger aller mest med Win7 er måten man lett kan søke etter ting, enten ved å trykke på "windows-knappen" eller ved å gå inn i en mappe og bare skrive søkeordet øverst til høyre i vinduet.

Dette har til dags dato fungert smertefritt, og jeg har brukt det en del i diverse sammenhenger, feks om jeg i en bildemappe skal ha med meg bare NEF-filene og ikke JPG-filene over til en annen plassering. Ja jeg kunne selvfølgelig sortert etter type, men jeg har valgt å da bare skrive NEF i søkevinduet og dermed få velge alle ved ctrl+a og vips, done deal.

Derimot, nå i dag har jeg fått problemer, og det ikke over "hele fjøla", men bare i de mappene jeg virkelig er avhengig av at dette virker. Har jeg gjort noe galt? Når jeg går inn i mappen via "Min Datamaskin" og skriver "nef" i søkevinduet, så dukker ingenting opp.. Det samme skjer uansett hva jeg skriver, siden forblir blank og samme hvor mange filer som egentlig skulle kommet opp ved et slikt søk så kommer nå ingen ting opp. Hva har skjedd?

Jeg prøvde meg litt rundt på andre steder på pc'n, og det fungerer jo om jeg bare går ett nivå opp i mappestrukturen. Men siden jeg da vil få mange resultater på samme filnavn(typ DSC0518.NEF) så er jo det ubrukelig..(Ja, jeg har i det siste satt kameraet til å ikke starte på 0001 når det får et blankt minnekort).

Har fått et tips mens jeg skriver hjelpetråd her om å indeksere alt på nytt, kommer tilbake med svar på om det hjelper eller ikke. Tar gjerne imot andre tips også om dette ikke skulle virke. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å indeksere på nytt virka ikke, etter feilsøking inne i indekseringsvalgene får jeg beskjed om at

"Ugyldige tillatelser på Windows Search-kataloger". Det står også at tillatelsene er forandret, uten at det gir noen virkning på resultatet..

Så nå håper jeg noen her inne kan hjelpe!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...