Hotmale Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 hallo! Jeg har en eldre pc: Msi 6163pro Intel Celeron 466mhz 1x64mb+2x32mb sdram Samsung 20gb 5200rpm Riva TNT Sound blaster 64 3com nettverk10/100 Og her om dagen skulle jeg og lillebroren min prøve å selge den på qxl. så var det en venn som kjøpte den. vi skulle teste den , men da klikket alt, rollercoaster tycoon 2 og divx og andre ting funket ikke. jeg fant ut at det ville være lurt å formatere for å få rensket litt opp i harddisken, og i tillegg ville vi prøve xp. jeg fikk formatert, bootet win 98 oppstartsdisketten, og satt i xp'cd'n. men den ville ikke boote den. jeg trudde cd'rommen hadde problemer men jeg byttet den med en annen men det samme skjedde der. så nå vil den ikke boote win98 eller xp, er det noen som vet hva som er galt? skriv uansett hvis det er noe jeg kan ha glemt å skrive. takk for svar på forhand. Lenke til kommentar
FredrikHl Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 BIOS - [ C - CD - A] skifter du til [CD - C - A] ol. Lenke til kommentar
Rage Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Du kan ikke kjøre WinXP setup i Dos modus. Du må boote rett fra cd.. Er cden bootbar skal den boote av seg selv uten å endre rekkefølgen. Sånn er det i alle fall på mitt system. Lenke til kommentar
FredrikHl Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 det er fordi du har satt på Boot i BIOS`en... OBS! Ikke alle xp cd`r kan boote... Legg inn win98 og deretter xp Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Legg inn win98 og deretter xp Gjør i alle fall ikke det! Hør på de andre, og legg inn en clean installasjon av xp! Lenke til kommentar
Hotmale Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 jeg har satt den til å boote fra cd først. cd'ne fungerer, det er ikke lenge siden jeg har brukt de på andre pc'r så det er ikke galt. og jeg har jo innstalert 98 på den før med samme cd. men nå vil den ikke boote lenger. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis CD boot ikke fungerer så kan du boote fra floppy: Det er akkurat samme installasjonsprogrammet: Setup Disks for Floppy Boot Install. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå