Gå til innhold

Får ikke start på macBook

Anbefalte innlegg

Har ny MacBook Pro og har hatt litt problemer med den. Det verste har vært at den tuller med tilkoblingen til det trådløse nettverket her hjemme. Den kombler seg av og på hele tiden.

Men så, i dag når jeg forsøkte å løse nettverkstilkoblingsproblemet med å starte maskinen på nytt, hengte den seg opp. Så når jeg starter den kommer oppstartslyden og eplet opp, og så markøren som viser at maskinen tenker. Og så går timene uten at den kommer videre.

Hva i all verden er dette og hva kan jeg gjøre for å få startet den igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville prøvd å startet på nytt igjen, om det ikke virker så prøv en reinstallasjon av operativsystemet.

Nå dette har skjedd meg, har det vært driverproblemer.

Men jeg antar her det har skjedd en brå avsluttning eller en dårlig mac maskin.

Lenke til kommentar

Problemer med å koble seg på et trådløst nettverk kan ha med så mye forskjellig å gjøre, men om alle andre maskiner i samme plassering klarer seg greit er det jo grunn til å tro at maskinen hikker.

Hvis maskinen er helt ny ser jeg ikke bort fra at det kan være noe fysisk galt, men du kan prøve å resette PRAM og NVRAM (standardfiks for mye mystiske problemer, uten at jeg har noen konkret grunn til å tro at dette skal hjelpe her), jfr. http://support.apple.com/kb/HT1379

Vil den ikke komme i gang etter å ha forsøkt dette er det bare å komme seg tilbake til butikken med den. Slik skal det ikke være.

Nå dette har skjedd meg, har det vært driverproblemer.

Hackintoshsprøytet ditt hører hjemme andre steder. Med all mulig respekt. På Mac styrer vi ikke med drivere.

Lenke til kommentar

Sant nok, driverproblemer er svært skjeldent på Mac.

Hvis den bare står og jobber hele tiden, kan det være harddisken. Min MacBooks harddisk røk i forrige uke, og den startet helt til den blå skjermen og musen dukket opp, og der ble den stående. Når jeg tok øret til maskinen hørte jeg gjentakende klikkelyder. Dette tyder som regel på defekt harddisk.

Du kan prøve å starte maskinen med oppstarts-cden og kjøre en disksjekk med Diskverktøy.

Du kan også prøve å starte den i sikkermodus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At den sliter med å boote på den måten pleier å bety at harddisken eller systemet er kaputt. Det er det første jeg ser etter ved slike problemer. Dersom det bare er systemet, pleier en "arkiver og installer" fra CDen å funke. Dersom det er harddisken håper jeg du har backup...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...