Gå til innhold

Ustabil pc!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har denne maskinen :

Amd xp 2100+Box. (ca 55c)

MSI KT4V

256mb ram cl2.5 2100 (ddr)

Sap. R 9100 np

 

Problemet er:

Maskina har en tedens til å restarte seg av seg selv. Ofte under arbeid kan en restart oppstå. (i winamp eller under spilling) Dette er veldig irriterende!

 

Det opplagte er vel rammen, men saken er at jeg lånte en 256mb til, problemet var det samme. Er rammen for treg?

Jeg har et gammelt kabinett, kan det være strømforsyninga?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig et software problem, har du slått av Automatisk restart ved "et eller annet problem". ?

Da får du frem en antydning på hva problemet kan være. Nylig oppdatert driverene?

 

55 grader er i grenseland, men burde ikke ha så mye innvirkning, hvis ikke HK viser feil temp da.........

Mulig ny vifte/vifter kan fixe det.

Lenke til kommentar

det som jeg har opplevd er i følgene rekkefølge:

 

dårlige usertifiserte drivere

(nekt å installere usertifiserte drivere eller os lavere enn w2k)

 

dårlig ram

(kjør mem86 fra dos/boot)

 

dårlige vifter

støvsug alle vifter (skru opp psu etter 15min uten strøm)

 

sjekk også om ram'en sitter godt og om begge får feil i mem86

Lenke til kommentar

55 grader og bruken av grenseland er helt på grensen til noe helt annet ...nemlig sinnsyk...Mange av dette forumets brukere er helt sykelig opphengt i dette med temperaturen og så snart den bikker over 50 grader så brukes alt av ting for å tvinge en stakkar til å bruke tusetalls kroner på finurlige løsninger .

 

Greitt nok at man kan spørre når topic sier ustabil maskin men når dette med temperaturen kommer opp sånn en 200-300 ganger i uken og det da ropes ut om finurlige løsninger med en gang er det tydelig at det ikke alltid er eieren av pc`n som betaler gildet ...

 

Norge er riktignok et rikt land men jeg tviler på at det er så mange rike fjortisser som atpåtil besøker HW.no som det høres ut som .

 

En AMD tåler nok litt heating det er sikkert og jeg skjønner at høy temp minsker levetiden men hvem av dere der ute har cpu så lenge at dere noen gang vil merke at den har mistet levetiden .... jeg mener når dere tydelig har så masse penger at det bare er å foreslå så dyre løsninger som mulig ...

 

Jeg er 35år og har to stk AMD maskiner kjørende for tiden og så lenge de holder seg under 60grader på 100% cpu load i full stuetemp som for meg til tider er sydenvarme og dette har kostet meg langt mindre en en "dyr" kjøleløsning og heller har jeg ikke noen flymaskin av et bråk så er jeg rimelig fornøyd .

 

TT rules .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...