muummi Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) For at jeg skal kunne bruke wap/3g for å være på internett så må tydeligvis data roaming være aktivert. Når den er aktivert så er det jo et Ikon øverst på Skjermen med en blå og en rød pil. Det jeg er litt bekymret for er at disse pilene nesten blinker hele tiden. Også når telefonen ikke er i bruk. Betyr dette at det sendes og mottas data hele tiden,slik at dette koster penger? Etter det jeg har forstått på telefonen så må altså dataroaming være aktivert, men den sender jo og mottar data hele tiden, selv om jeg ikke kjører noen programmer i bakgrunnen som trenger internett tilgang. Dette må da gå mye utover batteritida? Endret 14. juli 2011 av muummi Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Dataroaming er når du bruker en annen operatørs nettverk for å koble deg til nettet. Dette må være aktivert dersom du bruker f.eks OneCall,Chess og operatører som ikke har eget mobilnett (som stort sett er telenor & netcom). Blinkende piler er et tegn på at det forgår noe datatrafikk ja. Optimus 2X er en "internett" telefon og vil la ting og tang koble seg til internett for og oppdatere seg osv.. Om du ikke har et abonnement med fastpris på datatrafikk burde du legge til en snarvei som du kan bruke til og slå av og på mobildata. Endret 14. juli 2011 av Blunderguff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå