oleost Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei, bestilte meg ny PC. Monterte pcen og skrudde på, pcen gikk i 30sekunder for å så slå seg av. Da var det ingen reaksjon, tar jeg ut og inn strømmen og slår på igjen så spinner viftene såvidt opp også er alt dødt. Har prøvd og koblet ut og inn. Koblet inn en annen strømforsyning og da virket alt. På dette tidspunkte tenkte jeg at det var strømforsyningen som hadde tatt kvelden, og ville derfor sende den i retur til Komplett.no Men for å teste koblet jeg denne strømforsyningen til 2 andre pcer, hvor det virket på begge 2. Tok og monterte den tilbake i den andre pcen for å sjekke, virker fremdeles ikke der. Noen ideer ? Utstyr: Corsair CX V2 430W PSU ASUS M4N68T V2, Socket-AM3, Hovedkort som strømforsyning ikke virker på 4pin og 24pin ASUS P8P67 PRO, Socket-1155, Hovedkort strømforsyning virker 8pin og 24pin Og det 3. hovedkorte er et med 4 pin og 20pin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Har opplevd akkurat det samme. Visse kombinasjoner av HK og PSU fungerer dårlig. Aner ikke hvorfor, men det er HK som bestemmer seg for å slå av PSU. Lenke til kommentar
oleost Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Virker jo ganske rart ut da, skal jo vere standard det der. Noen andre som har hatt et lignende problem og fant en løsning? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Bytt hovedkort eller strømforsyning, noen kombinasjoner fungerer ikke så bra. Etter det jeg har hørt kan dette være for lange forsinkelser fra power-on-signalet gis til PSUen skrur seg på og mye annet. Synd at det ikke fungerer, men da får du kjøpe deg en bedre PSU Lenke til kommentar
oleost Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Strømforsyningen er jo egentlig meir en bra nok til det bruket. Er ikke så mye som skal til for å drive disse komponentene. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 En strømforsyning kan aldri få lav nok rippelverdi og god nok spenningsregulering. CX430 er en god enhet til prisen, men den er veldig langt fra toppen. Lenke til kommentar
oleost Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Er klar over det, men en kjøper jo ikke en strømforsyning til 1500kr, når pcen koster 1000. Pcen min som kostet 10000kr har selfølgelig bedre strømforsyning... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jada, har du prøvd en annen strømforsyning på hovedkortet da? Det kan jo hende hovedkortet er defekt og måt erstattes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå