Gå til innhold

[Løst] RAID 0 deleted, diskene er nå dynamiske?

Anbefalte innlegg

hei, kjørte 3 hdder i RAID 0 på den gamle pcen, så kjøpte jeg nylig nytt hovedkort, ram og cpu. så jeg skulle sette inn de gamle diskene i den nye pcen, altså disse tre diskene i RAID er de eneste jeg har. og idet jeg popper dem inn og skal installere win 7 kommer det opp at det ikke er mulig å instalere på noen av diskene. jeg setter opp pcen med det gamle oppsettet igjen og sletter raidet og prøver på ny i det nye pcen. enda samme problemet, jeg prøver å formatere diskene, det er her jeg gjorde den store feilen, dette hjalp ikke og nå få jeg ikke brukt diskene i noen av pcene og jeg får ikke instalert win heller. noen som har noen bios triks eller lignende som kan fikse dette? setter stor pris på alle tips, står veldig fast.

MVH Kjell Vistnes Randeberg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal de kjøre hovedkortraid på ny PC?

I så fall må bios settes i raidmodus før installasjon, og muligens kan det være lurt å ha siste raiddriver på usbpenn før installasjon.

Om du ikke skal raide C:-stasjonen

Sett diskkontroller i bios til ahci-modus, og installer med kun en disk i maskinen.

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om et hovedkort med Intel ICH10R chipset, så må du først sette diskene til RAID i BIOS, og så sette opp RAID0 i meny til Intel Storage Manager (les RAID) menyen som skal dukke opp like etter POST. Du må trykke Ctrl-I for å komme inn i menyen. Men normalt så skal diskene dukke opp automatisk som RAID disker i menyen til Intel Storage Manager.

På en annen side, hadde vært kjekt å vite hvilket hovedkort det er snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...