Gå til innhold

Neste generasjon tablets


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Vurderer å kjøpe meg et nettbrett, men er usikker på om nå er tiden å slå til.

Både Galaxy Tab 10.1 og Asus Transformer, som er de mest attraktive for min del, stiller med dual-core prosessorer, men hvor lang til vil det ta før det kommer nettbrett med quad-core, for eksempel?

Hvordan er det med RAM på disse to, vil også dette bli bedre i overskuelig fremtid?

 

Hovedspørsmålet mitt er egentlig som følger: Hvor lang tid vil det da før dagens nettbrett er utdatert i forhold til modeller som kommer senere, og evt. hvor lenge må man vente på nyere utgaver av f.eks Galaxy Tab, Asus Transformer og kanskje til og med iPad?

 

Et tilleggspørsmål: Jeg har en nyeste generasjons MacBook Pro, så denne Asus Transformer blir egentlig smør på flesk, da den også fungerer som bærbar. Likevel er USB-inngangene et pluss, i tillegg til batterilevetid som jeg har lest er bedre på denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det vil alltid komme noe bedre så skal ta hensyn til det kan du drøye kjøpet helt til du ligger i grava.

Etter mitt bekjentskap er ikke lanseringsdatoene til quad core tablets noe annet enn spekulering på dette stadiet.

Lenke til kommentar

Sterke rykter her :) (Den artikkelen er fra Januar.)

 

Men det er vel bare når de er ferdige med chippen og selger til produsent tror jeg. Nvidia har allerede en prototype tabled med quadcore Tegra 3. Så tablets med quadcore kommer vel på slutten av året/neste år.

Endret av tiboine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...