asad Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har spilt i ca 50 timer, og saven ble "ødelagt", det vil si, jeg spilte men så skrudde dataen seg av plutselig, og da jeg restarta var saven borte! Hva kan jeg gjøre? Kan jeg få igjen saven på noen måte? Utrolig irriterende.. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Dette har vel neppe noe med selve spillet å gjøre, men er heller et fint eksempel på hvor viktig det er med backup av "viktige" data. Om maskinen slår seg av på denne måten er det enten grunnet en alvorlig feil, eller f.eks. strømbrudd. Det kan også være for høy temperatur som fører til at hovedkortet selv slår av maskinen. Uansett hvem av grunnene over som er tilfelle hos deg så er resultatet stort sett det samme. Skriving til disk samtidig som "strømmen" forsvinner kan føre til tap av data. Dette er et kjent faktum, og vi kan se over alt hvor lagringsenheter er i bruk at det er advart mot å slå av strømmen eller trekke ut enheten mens den er i bruk. Du bør sørge for å enten bruke flere savegamer når du spiller, eller kjøre backup av disken(e) dine. Hvis strømbrudd var feilen kan du beskytte deg mot dette ved hjelp av en UPS. Varme kan du fikse ved å kjøpe kabinettvifter etc. Den første løsningen er vel den enkleste, men også den som beskytter dårligst. Skjer det noe igjen kan du gå tilbake til forrige save, enkelt og greit. Om noen har opplevd lignende med akkurat Gothic 2 kan kanskje dem gi deg et bedre svar, men jeg går ut fra at dette rett og slett er en feil som har oppstått når disken ble skrevet til, samtidig som at "strømmen" gikk(maskinen slo seg av). Lenke til kommentar
asad Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Grunnen var nok for høy varme på min overklokket prosessor. Jeg sjekket od den var på 70 grader. Nå har jeg klokket ned igjen, og alt fungerer, får heller vente med overklokking til jeg får meg en bedre kjøler. Men tilbake til saken, er det noe jeg kan gjøre for å få tilbake saven min? ( takk for tipsene dine forresten ) Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Husker det samme skjedde med meg et par ganger under Neverwinter Nights, lærte meg fort å ha minst en 3 save filer det er ganske så surt Lenke til kommentar
Ellusion Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Her for en ukes tid siden når det lynte som værst fikk jeg det samme i G2 - maskinen reboota plutselig, og det midt i save prossesen, heh. Et quicksave jeg hadde sava over og over i sikkert 5-6 timer. Og ja, jeg vet lyn er fali, men alle orce hyla overdøvet de første lyna og tordenen =) Merkelig nok funka quicksaven helt fint når maskinen kom seg på beina igjen, etter å ha bli brutt halveis i 'save progress' meteret. Cheers, Ellusion Lenke til kommentar
asad Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 jeg fant en save fra 2 timer tidligere. Da er det abre å spille...søres ass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå