Leah FernandezzZz Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 I går spiste jeg en hel cottage cheese fordelt på utover dagen. Frokost: 1/3 boks med cottage cheese med en hel boks med tomatbønner fra Nora. (Skylte ut laken/sausen i boksen, og spiste kun bønnene) med kokt blomkål Middag: litt cottage cheese med litt jordbærsyltetøy og masse kanel. Dessert: 2 små kakestykker (109 kcl pr stk) - vil dette legge seg på fettet? Kvelds: resten av boksen (det samme som førstnevnt med tomatbønner og blomkål. Tilsammen: En hel boks med Cottage cheese, to tomatbønne-bokser fra Nora (Skyller alltid ut sausen - for det er sikkert mye karbs i sausen, og spiser kun bønnene), en halv blomkål og to kakestykker. Blir dette for mye kcal på en dag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hmm, dette så ikke sprekt ut. Neppe nok kcal (Cottage Cheesen er kun 96kcal pr. 100g og bønner ca. 80kcal pr. 100gram), ikke om du går på diet engang. Dessuten mangler du masse viktige næringsstoffer i maten din, som kan ha en negativ effekt på langsikt. Jeg er ikke noe kostholdsekspert, men hvem som helst ser med halvt øye at du spiser for lite. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 For mye? Det er altfor lite for uansett hvem som helst. Barn skal ha det dobbelte når de er 2-6 år gamle... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det er nok for mye om du ønsker å sulte i hjel fortest mulig, ja. Øk inntaket ditt! 1 Lenke til kommentar
Leah FernandezzZz Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Takk for svar alle sammen. Skal øke inntaket mitt etterhvert. Men et spørsmål til... Hvor mye kcal er det i bare bønnene hvis man skylder ut laken? Tror det bare var 185 g som var bønner, og resten lake. Det må jo bli mindre kcal hvis jeg skyller ut laken? Siden det står 81 kcal pr. 100 g? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Etterhvert? Du må gjøre det nå. Det er farlig å spise så lite, og så lite variert som du gjør. Ta kroppen og helsen din alvorlig og gjør ting riktig fra første stund. 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Dette er usunt, og om du skyller vekk lake fra bønner i et allerede knøttlite måltid ville jeg muligens anbefale deg å snakke med noen som kan hjelpe deg med maten din og hvordan du tenker på mat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå