Gå til innhold

For mye/lite mat?

Anbefalte innlegg

I går spiste jeg en hel cottage cheese fordelt på utover dagen.

Frokost: 1/3 boks med cottage cheese med en hel boks med tomatbønner fra Nora. (Skylte ut laken/sausen i boksen, og spiste kun bønnene) med kokt blomkål

Middag: litt cottage cheese med litt jordbærsyltetøy og masse kanel. Dessert: 2 små kakestykker (109 kcl pr stk) - vil dette legge seg på fettet?

Kvelds: resten av boksen (det samme som førstnevnt med tomatbønner og blomkål.

Tilsammen: En hel boks med Cottage cheese, to tomatbønne-bokser fra Nora (Skyller alltid ut sausen - for det er sikkert mye karbs i sausen, og spiser kun bønnene), en halv blomkål og to kakestykker.

Blir dette for mye kcal på en dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hmm, dette så ikke sprekt ut.

Neppe nok kcal (Cottage Cheesen er kun 96kcal pr. 100g og bønner ca. 80kcal pr. 100gram), ikke om du går på diet engang.

Dessuten mangler du masse viktige næringsstoffer i maten din, som kan ha en negativ effekt på langsikt.

Jeg er ikke noe kostholdsekspert, men hvem som helst ser med halvt øye at du spiser for lite.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Skal øke inntaket mitt etterhvert.

Men et spørsmål til... Hvor mye kcal er det i bare bønnene hvis man skylder ut laken? Tror det bare var 185 g som var bønner, og resten lake. Det må jo bli mindre kcal hvis jeg skyller ut laken? Siden det står 81 kcal pr. 100 g?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...