larspli Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10461 og konfigurer denne så har du den perfekte gamer-pcen! Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Oki, etter mye lesing og mange spørsmål så ender jeg opp på det sveibuen skrev: Fractal Design Define R3 Black Pearl Corsair AX 750W PSU Gigabyte GA-Z68X-UD3-B3, Socket-1155 Intel® Core™ i5-2500K Processor Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL8 Corsair SSD Force Series™ GT 120GB Samsung SpinPoint F3 1TB ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA CoolIT ECO A.L.C. CPU Kjøler Men har selvfølgelig noen avsluttende spørsmål . Spørsmål1: Ser at hovedkortet: Gigabyte GA-Z68 har både UD3, UD4 og UD5. I oppsettet er det valgt UD3, men hva er forskjellen på de forskjellige? Spørsmål2: Har lest at Intel® Core™ i5-2500K Processor er den beste prosessoren for gamere, og at den kan overklokkes ganske mye. Stemmer dette? Spørsmål3 I PC-byggeren på komplett.no prøvde jeg å finne igjen Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL8, men jeg fant bare den versionen med CL9, hva er forskjellen? Bedre? Dårligere? Spørsmål4: Er dette et godt nok oppsett til å kjøre BF3 på maks når det kommer ut? Spørsmål5 Hvordan er overklokkingsmulighetene til skjermkortet? Tusen tusen takk for hjelpen Mvh KennethK Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 1. Er ikke så stor forskjell, tok den billigste av dem, da du ikke trenger noe dyrere. 2. Ja, beste gaming prosessoren. Kjempe god å klokke på osv. 3. I teorien så er CL8 bedre, men har ingen praksis betydning. 4. Ja. 5. Overklokkingsmulighetene er stor på skjermkortet, pga den kjempe gode kjøleren. Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 1. Er ikke så stor forskjell, tok den billigste av dem, da du ikke trenger noe dyrere. 2. Ja, beste gaming prosessoren. Kjempe god å klokke på osv. 3. I teorien så er CL8 bedre, men har ingen praksis betydning. 4. Ja. 5. Overklokkingsmulighetene er stor på skjermkortet, pga den kjempe gode kjøleren. Tusen takk for ekstremt god hjelp =). Ser frem til å få besilt meg denne pcen =). Det eneste som irriterer meg er at på pc-byggern til komplett for jeg ikke valgt det skjermkortet du anbefalte. Det nærmeste er Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX, er det noe mindre dårlig det? Isåfall så får jeg sende komplett en mail og få ordnet det slik at jeg får ASUS kortet isteden =). Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Viss dem har MSI kortet i pc-byggeren så kan du ta det Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Viss dem har MSI kortet i pc-byggeren så kan du ta det De hadde ikke MSI kortet heller, ringe til komplett nå for å spørre hvorfor og fikk beskjed om at det var pga disse kortene var så utrolig store og at det lett hadde blitt problemer med byggingen for dem sin del. Men hvertfall det kortet jeg finner som er mest likt det du anbefalte er dette: Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621999&CKS=PCW&reviewPage=2#reviews) Er dette et mye dårligere kort? Sjekk de andre mulighetene jeg har om du har tid til det: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10461 Takk igjen! Lenke til kommentar
chippistyle Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Du kan gjærne ta en titt på tråden til Agentspoon sin Black Refinery. Fin oppsett :-) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Viss dem har MSI kortet i pc-byggeren så kan du ta det De hadde ikke MSI kortet heller, ringe til komplett nå for å spørre hvorfor og fikk beskjed om at det var pga disse kortene var så utrolig store og at det lett hadde blitt problemer med byggingen for dem sin del. Men hvertfall det kortet jeg finner som er mest likt det du anbefalte er dette: Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621999&CKS=PCW&reviewPage=2#reviews) Er dette et mye dårligere kort? Sjekk de andre mulighetene jeg har om du har tid til det: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10461 Takk igjen! Da får du nok ta gainward kortet Er ikke noe i veien med det. Det komplett.no sier ang MSI korte er bare bullshit og latskap fra dem Men anyways. Gainwards kortet er ikke feil det heller Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Snakket med dem på telefonen istad, og det tok 2 uker å bygge for dem. Så jeg bestiller selv og satser på at jeg klarer å sette det sammen selv . Har gjort det før så det burde ikke være umulig ;p, er bare spent på det med vannkjølingen ... Tusen masse takk for hjelpen btw , du har vært til utrolig god hjelp sveibuen. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Da kan du jo velge MSI kortet eller ASUS kortet, personlig hadde jeg gått for MSI kortet pga at den ikke er så stor som ASUSen sin Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Da er det bestilt: Fractal Design Define R3 Black Pearl Corsair AX 750W PSU Gigabyte GA-Z68X-UD3-B3, Socket-1155 Intel® Core i5-2500K Processor Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Corsair SSD Force Series? GT 60GB 2stk Samsung SpinPoint F3 1TB Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA Gleder meg sykt , men noen som vet om noen bra guide til hvordan man setter opp på raid på SSD diskene? Takk for utrolig bra hjelp btw Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 For en heftig maskin du har bestilt deg Skal du kjøre RAID 0 med SSDene? :O :O :O Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 For en heftig maskin du har bestilt deg Skal du kjøre RAID 0 med SSDene? :O :O :O Ja, det som er planen ;p... Den på 120GB var utsolgt og mens jeg lette etter en annen SSD disk som kunne erstatte den så kom jeg over en som anbefalte raid0 med 2 mindre disker, så da ble det det .... Gleder meg helt sykt til å tukle med dette her Tusen tusen takk for hjelpen sveibuen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Konge Blir ekstreme hastigheter Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Håper på det ja ;p, blir godt å game med god grafikk igjen =) Endret 18. juli 2011 av KaroN Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Da har pcen vært i hus noen dager og jeg må si meg STORFORNØYD, hadde noe problemer med SSD diskene som ga meg bluescreen, men fixet litt i bios og har ikke hatt noen bsod på 4-5 dager så det er positivt .. Men poster egentlig her nå for å si tusen takk for hjelpen , setter utrolig stor pris på tiden og tålmodigheten dere viser her inne , spesielt sveibuen . Ha en fortsatt god sommer! Mvh Kenneth K Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Sent svar av meg da jeg har vert på sjøen 1mnd tid uten nett. Det er konge at du har fått en så god pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå