Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av nett. Alt virker ikke ???!!!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et nettverk hjemme med 3 data'er.

Jeg har 1 server data, en data som er min , og en til min bror.

Server data'en er srever for nettet. Har delt det gjennom hub. Telenor 0.7 mbit ( Hater telenor noe så sinnsykt, men det skal jeg ikke skrive om i dette innlegget ). Nettet er delt fin fint. Får spillt online og liknende. ( Irc messenger osv ). Men noen internett sider får jeg ikke komme innpå. Som f.eks www.microsoft.com www.gulesider.no ( Mange fler ).

Jeg får heller ikke brukt Peer to peer download programmer som likner på Direct connect.

Er det noen som har et svar på mitt store problem ?? :o

( Det er ikke noe i veien med server data'en. Samme problem for de andre data'ene når jeg er server for nettet ) :roll::roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde faktisk det samme problemet ved deling av Internett via server, og der viste det seg at feilen lå i en parameter i nettverkskortet. jeg sitter på jobb akkurat nå, men kan gledlig finne frem hvordan det skal gjøres når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Har desverre ikke gjort dette på Windows xp. Kunne du vennligst fortelle meg "veien" til proxy instillingene ?

Høyreklikk på "Internett Explorer" --> velg "Egenskaper/Properties"

På "vinduet" du får opp "blar" du fram til "Tilkoblinger/Connections"

På "siden" som viser nå velger du "LAN-instillinger/LAN-settings"

Nå får du opp et nytt "vindu". Kryss av for Proxy-server, og skriv inn port og adresse til proxy-serveren.

Lykke til!

Lenke til kommentar

på maskinen som skal dele internetten...

høyreklikk på oppkoblingen, og velg egenskaper, velg arkfanen advanced og sett på sharinga der.. slå også av firewallen der, siden firewallen til xp er omtrent like sikker som å bruke et fiskegarn som skuddsikker vest...

pass på at du får ipn 192.168.0.1.. dette skal skje automatisk, hvis ikke, så sett den opp manuellt på nettverkskortet..

på maskinene som skal dele internetten, velg motta ip automatisk og sett opp proxyen som vist av ^odin..

Høyreklikk på "Internett Explorer" --> velg "Egenskaper/Properties"

På "vinduet" du får opp "blar" du fram til "Tilkoblinger/Connections"

På "siden" som viser nå velger du "LAN-instillinger/LAN-settings"

Nå får du opp et nytt "vindu". Kryss av for Proxy-server, og skriv inn port og adresse til proxy-serveren.

refresh ipn på slavemaskinene og da skal alt virke..

Lenke til kommentar
Skal bare få denne til å stå øverst i forumet.. ikke noe spesiellt poeng.. men håper noen kan hjelpe meg :p

Les retningslinjene;

8.

Tre eller flere like tråder vil bli regnet som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til midlertidig eller permanent utestengelse. Ved å svare på spam-tråder, vil du bli regnet som medvirkende til spam, og en midlertidig utestengelse kan bli tatt i bruk. Bumping er ikke tillatt. Korte unødvendige innlegg og "telletråder", utelukkende ment for å øke sitt totale antall poster, er uønsket.

Bumping er når man gjør det som du akkurat gjorde.

Kan du også være så snill og forkorte din signatur... eller i alle fall moderere bruken av den(!).

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Du kan prøve å angi proxyen i MSN (6.0): Verktøy -> Alternativer -> Tilkobling -> Hak av for jeg bruker en proxy-server -> Velg HTTP-proxy i listen og skriv proxy.online.no port 8080

Dersom Serveren står som router må du nok forwarde porter fra den til lokale klienter, slik at maskiner på internett som vil ha kontakt med deg kommer fram.

Dersom du bruker mIRC kan du angi proxy i mIRC options -> Connect -> Firewall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...