Gå til innhold

Vgs i akershus, ski vgs eller ås vgs ?

emwa

Anbefalte innlegg

Skal begynne i vg2 i år. Har flyttet til akershus, og måtte bytte skole. Jeg hadde ås vgs på førstevalg, og ski vgs på 2.valg. ( SSP)

Fra det jeg har hørt tidligere, er det vanskeligere/ høyere snitt på ski vgs (rundt 5,0 i snitt) mens ås er en litt mer blandet skole..med både dumme og smarte mennesker.

Vel, jeg står på nummer 13 på venteliste til ås vgs, og jeg hadde 5,09 i snitt. Jeg har nå kommet inn på 2.valget mitt, ski vgs.

Det er jo slik at jeg kan takke ja til ski, og nei til ventelisteplass på ås vgs.

Jeg kjenner ikke så godt til disse skolene her.

Hvilken skole ville dere gått for om dere var meg? Trenger litt inside informasjon fra folk som går der, men om noen har hørt ting om disse skolene så fortell gjerne :)

Litt om meg; jobber en del med skole, da utdanning er viktig for meg. Er ganske snill og rolig som person. Ikke noe særlig populær og opptatt av status heller. Vil gjerne ha litt flere snille venner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du selv lyst til? Det er vel både "smarte" og "dumme" folk på alle skoler. Jeg flyttet fra Oslo til Ski da jeg begynte 1 vgs. Det ble til at jeg gikk 2 år på Ås vgs og trivdes veldig godt. Nå har jeg hatt et friår så nå blir det Ås igjen. :)

Lenke til kommentar

Skal begynne i vg2 i år. Har flyttet til akershus, og måtte bytte skole. Jeg hadde ås vgs på førstevalg, og ski vgs på 2.valg. ( SSP)

Fra det jeg har hørt tidligere, er det vanskeligere/ høyere snitt på ski vgs (rundt 5,0 i snitt) mens ås er en litt mer blandet skole..med både dumme og smarte mennesker.

Vel, jeg står på nummer 13 på venteliste til ås vgs, og jeg hadde 5,09 i snitt. Jeg har nå kommet inn på 2.valget mitt, ski vgs.

Det er jo slik at jeg kan takke ja til ski, og nei til ventelisteplass på ås vgs.

Hvilken skole ville dere gått for om dere var meg? Trenger litt inside informasjon fra folk som går der, men om noen har hørt ting om disse skolene så fortell gjerne :)

Litt om meg; jobber en del med skole, da utdanning er viktig for meg. Er ganske snill og rolig som person. Ikke noe særlig populær og opptatt av status heller. Vil gjerne ha litt flere snille venner :)

Jeg gikk på Ski vgs og kan si at jeg trivdes veldig godt. Kjempe bra miljø. Da jeg startet der i vg1 i 2008 var snittet 4,7 for å komme inn på SSP, så omtrent alle i klassen hadde over 4,7 i snitt fra ungdomsskolen. Og de fleste tar skolen ganske seriøst. En skole jeg kan anbefale med mange bra folk! Dessuten er det høyt snitt på MDD og idrettsfag så det er høyt nivå på disse klassene også.

For oss fra Ski og omegn, så er Ås en skole der hvor de som ikke kom inn på Ski går, men sikkert ikke en dårlig skole.

Endret av Pleya
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ville valgt Ski, men det er fordi det blir en MYE kortere gåtur for meg enn til ås. Valgte å ikke søke ski i det heletatt, da de ikke hadde det jeg ville gå, så går ås.

Hei.

Jeg går siste året på ungdomskolen nå og har lyst til å begynne på Ås videregående elektrofag.

Er det noen som kan si hva snittet er? Eller hva snittet har vært de tidligere årene.

Når jeg var på åpen dag fikk jeg høre at de "var heldige om snittet passerte 2". Kom inn med 3.7 selv :) Send meg PM om du lurer på noe spesifikt om ås elektro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...