Gå til innhold

Hoppe i fallskjerm

Anbefalte innlegg

Hei.

Har postet i en annen tråd men har ikke vært noe aktivitet der på over ett år så forventer ikke noe svar der, derfor starter jeg en ny.

Har utroilig lyst til å hoppe i fallskjerm så et fallskjermkurs et absolutt noe som jeg tror jeg blir å ta i løpet av året/neste sommer. Lurer litt på om det kanskje kan være lurt med et tandemhopp før man tar et helt kurs til 6-8000. Med tanke på om man finner ut at det ikke er noe for meg. Men koster jo litt for et tandemhopp også så blir mye penger om man skal ta begge deler. Anbefalinger?

En annen ting, om man tar fallskjermkurs (Tenker kurset som NTNU fallskjermklubb har på sine hjemmesider) kan man da hoppe alene etter dette kurset, eller er det mer som kreves før man kan hoppe alene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Kurset hos NTNU ser ut til å være av typen "linehopp". Jeg tok samme kurset for mindre enn èn uke siden hos Stavanger Fallskjermklubb.

Etter du er ferdig med kurset og har bestått eksamen så hopper du alene ja. Men det som er med linehopp er at det er en line mellom deg og flyet som gjør at du ikke løser ut fallskjermen selv. Du følger deretter en progresjonsplan som til slutt fører deg til å bli en selvstendig hopper uten line.

Jeg vil anbefale å gå rett på kurset, du kommer garantert til å like det!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...