SuperSjantis Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Hey! Jeg vurderer sterkt å bytte ut mitt røtne hovedkort og min AMD Phenom 965 BE CPU, ettersom de blir flaskehals for tung spilling på høy grafikk(spesielt CPU). Om jeg kvitter meg med delene, er det muligens dette oppsettet jeg går for: Asus Maximus IV, Intel I5 2500k og Corsair 8GB DDR3 1600. Er dette et bra oppsett? Hovedkortet er i M-ATX format, men det har fint lite å si for meg. De andre delene som kommer til å være i denne PC'n er: Corsair 550W, XFX 6950 2GB, OCZ Agility II 60GB, Corsair H50 CPU-kjøler pluss en 500GB HDD av ukjent type. Jeg har ikke planer om å bruke flere PCI-slots enn det ene som skjermkortet krever:) Er det noen som har noen innvendinger mot hovedkortet, prosessoren og RAM'en? Evt. hva annet burde jeg velge istedet for? Eller, burde jeg legge alt på is å vente på AMD's Bulldozer? Mvh. Jon Emil EDIT: Skrivefeil Endret 14. juli 2011 av jonfla91 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Med mindre du har et AM3-hovedkort kan du glemme å oppgradere til Bulldozer på samme hovedkort, ikke galt å vente og se an priser da. En Phenom II vil stort sett flaskehalse flere GPUer, med bare et HD 6950 tviler jeg sterkt på at du har noe særlig flaskehals i spill som ikke krever unormalt mye CPU. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Takk for svar:) Jeg har dette hovedkortet. Det må være noe som flaskehalser grafikkortet mitt, ettersom sammeligninger med 3 andre PC'er viser at min PC yter dårligst på spill. Vi har samme kjøleløsninger, kabinett, HDD og settings på spill, og jeg ligger 30-40 fps under alle. Den eneste forskjellen er at de andre har dette skjermkortet, Intel I5 2500k og dette hovedkortet. 30-40 fps er veldig mye, spesielt når jeg burde ligge over når man sammenligner skjermkort. Etter å ha lest gjennom dette selv, virker det som om jeg MÅ HA BEDRE enn de andre Dette er dog ikke tilfelle, jeg vil bare ikke at enkelte(halvgamle) komponenter skal dra det nye ned i søla og dermed gjøre oppgraderingene mine unødvendige Men uansett, vil komponentene "pakken" jeg linket i førstepost være bra mot hverandre? Minnet og CPU'en er det ikke noe å si på, men det er hovedkortet jeg spekulerer på. Er det andre kort der ute jeg heller burde ha sett på ? Mvh. Jon Emil EDIT: Skrivefeil Endret 14. juli 2011 av jonfla91 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Ja, men MAximus IV er et overkill hovedkort som ikke gir deg noen fordeler mot P8Z68-V annet enn større overklokkingspotensiale på flytende nitrogen (som strengt tatt er unødvendig grunnet tekniske begrensninger ved LGA1155-plattformen gjør overklokking over 6 GHz vanskelig uansett kjøling) EDIT: Og 30-40 fps lavere i hvilket spill? COD kan jeg forstå, men om det er snakk om Crysis eller Metro 2033 er det noe grunnleggende galt med skjermkortet ditt. Forskjellige spill krever forskjellig maskinvare. Endret 14. juli 2011 av arni90 Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Ah, jeg skjønner. Så jeg kan like godt få i hovedkortet som Agentspoon har lagt i Black Refinery? Det er CoD jeg merker det mest i ja Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Jeg har ikke prøvd annet enn Black Ops på min nåværende i5-750, det spillet er elendig optimalisert og ser også elendig ut så jeg gadd ikke spille mer enn 10 minutter. EDIT: Ja, hovedkortet i Black Refinery er meget bra. ASUS-hovedkort er meget bra generelt, og P8-serien har vært meget god. Endret 14. juli 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå