Nutjob Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 hei! Var i Sverige på tvboden og kjøpte meg eit powerfilter der. Kom heim igjen og fant da ut at eg må ha ein overgang fra luftmengdemåler til filteret. Fant adapter på Biltema, men er forskjellige modellar der så lurer på kva som passar evt om det er meir eg trenger for å få koble på filteret til min Audi A3 1.6l (8L). Er det andre enn Biltema som har sånne overganger? Som heller kan anbefalast om det på Biltema ikkje er å anbefale? Link til adapter på Biltema Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 LA BILEN LEVE! Ikke monter det powerfilteret. Skal du ha en sportsfilter eller åpent filter, kjøp noe av kvalitet fra f.eks K&N. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Hva håper du å oppnå med et sånt filter? Endret 17. juli 2011 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Litt bedre lyd håpar eg å oppnå :-) veit at det ikkje har noko å sei på effekten :-) Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, lyden får du. Det er vel det. Og monterer du filteret feil så får bilen mer varmluft enn vanlig, og da vil bilen gå dårligere. Kjøper du dårlig filter vil også det filteret filtrere for dårlig, og du kan skade motoren. Men så klart, monter filteret på en kald plass. Vekk fra eksosen og andre varme ting så vil alt bli så bra så. Og for å fullføre alt så kan du jo vurdere simons eksos anlegg? sports eksos? Da får du "kul" lyd ..å bytte eksos vil du merke på bilen å. Min gamle A4, 1.6 dro litt bedre på høyere turtall med simons eksos Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 bytta du da heile eksosen eller berre deler av den? Skal få montert på ny lyddemper i dag, men vurderer å bytte heile driten om dette ikkje blir for dyrt? Forslag? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Jeg byttet alt fra kat. og bakover. Med 2x80mm utløp bak. Var ferdig kit til bilen. Kostet meg 2-3tusen? Noe rundt der. Var bolt on, ingen braketter eller noe som måtte fikses på. Kun å skru av det gamle, og på med nytt. Easy job Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 bytta du da heile eksosen eller berre deler av den? Skal få montert på ny lyddemper i dag, men vurderer å bytte heile driten om dette ikkje blir for dyrt? Forslag? Bytt ut heile skiten Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er en audi. fjern hele luftfilteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå