Bushido_1 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Det er ingen tvil om at flertallet av muslimene i de arabiske landene og landene i midtøsten vil leve i fred, ha demokrati, ytringsfrihet, og er opptatt av at meneneskrettigheter skal bli fulgt. Vi har sett store demonstrasjoner i flere land i arabia og i midtøsten, de siste månedene. Noen eksempler er Libya, Bahrain, Yemen, Syria, Iran og Egypt (som førte til revolusjon). Muslimer i Afrika og midtøsten er lei diktaturregimer. De vil ha frihet og rettferdighet. De arabiske landene er noen av de mest "backwards" og primitive landene i verden i vår tidsalder. Men dette kommer kommer til å endre seg de neste årene. Visste du at steining (som straff) ikke finnes i Koranen? Visste du at selvmord er ukompatibelt med Islam? Visste du at straff for tyveri er helt annerledes enn hva vi har blitt fortalt i media? Visste du at Jihad ikke betyr hellig krig? Visste du at drap av såkalte vanntro ikke er lov i islam? Nesten alt folk vet om Islam er fra media. Media er langt ifra den beste kilden, når det kommer til å lære om islam. Det finnes mange misforståelser og myter om Islam. Og både muslimer og ikke-muslimer rundt omkring i verden har begynt å forstå dette. De har fått vite sannheten. Les mer om "misforståelser om islam" dette på denne fantastiske nettsiden: http://www.misconceptions-about-islam.com/ I de neste årene så kommer vi til å være vitne til store politiske og religiøse forandringer i den Islamske verden. Det kommer muligens til å skje en enorm reformasjon i Islam, akkurat som reformasjonen som skjedde i kristendommen. Og da vil muslimer rundt omkring i hele verden våkne opp, og se Islam fra et nytt perspektiv. Og da vil demokrati, menneskerettigheter, ytringsfrihet, og religionsfrihet bli støttet og promotert av muslimer rundt omkring i hele verden. Vi lever i en spennende tid. Forandringer kommer. 2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Visste du at steining (som straff) ikke finnes i Koranen? Kanskje ikke i Koranen men Hadith nevner det mange nok ganger til å muslimer velger å følge det. Bukhari (6:60:79) - Two people guilty of "illegal intercourse" are brought to Muhammad, who commands that they both be stoned. Apparently their act was out of love, however, since the verse records the man as trying to shield the woman from the stones. Bukhari (83:37) - Adultery is one of three justifications for killing a person, according to Muhammad. Muslim (17:4196) - A married man confesses that he has adultery (four times, as required). Muhammad orders him planted in the ground and pelted with stones. According to the passage, the first several stones caused such pain that he tried to escape and was dragged back. Muslim (17:4206) - A woman who became pregnant confesses to Muhammad that she is guilty of adultery. Muhammad allows her to have the child, then has her stoned (the description is graphic). Muslim (17:4209) - A woman confesses adultery and is stoned to death on Muhammad's order. Ibn Ishaq (970) - "The adulterer must be stoned." These words were a part of Muhammad's farewell address to his people on the occasion of his final pilgrimage to Mecca. Visste du at selvmord er ukompatibelt med Islam? Samme med alle religioner, men selvmordsbombere er martyrer. Selv du må ha sett videoer der man proklamerer seg selv som martyrer før de tar sitt eget liv. Visste du at straff for tyveri er helt annerledes enn hva vi har blitt fortalt i media? Hvordan da? Noen bilder av en 8åring som får sin straff her: http://www.trosch.org/moh/sharia-law.html Les mer Hudud som klart og tydelig tillater, drap, amputasjon og pisking. The punishments vary according to the status of the offender: Muslims generally receive harsher punishments than non-Muslims, free people receive harsher punishments than slaves, and in the case of zina', married people receive harsher punishments than unmarried. In brief, the punishments include: Capital punishments - by sword/crucifixion (for highway robbery with homicide), by stoning (for zina' when the offenders are mature, married Muslims) Amputation of hands or feet (for theft and highway robbery without homicide) Flogging with a varying number of strokes (for drinking, zina' when the offenders are unmarried or not Muslims, and false accusations of zina') ---- Theft Malik, the originator of the Maliki judicial school of thought, recorded in The Muwatta of many detailed circumstances under which the punishment of hand cutting should, and should not, be carried out. Commenting on the verse regarding theft in the Quran, Yusuf Ali says that most Islamic jurists believe that "petty thefts are exempt from this punishment" and that "only one hand should be cut off for the first theft."[11] Maududi also agrees that petty theft is exempt, although he admits that jurists disagree as to the exact dividing line.[12] In Shi'a law, the penalty for the first theft is interpreted as the severing of the four fingers of the right hand based on hadith authentic to them,[13] and this penalty will be applied only if the thief is adult, sane, has stolen from a secure place, was not under compulsion or misery, and does not repent before the crime is proved, among other conditions.[7][14] http://en.wikipedia.org/wiki/Hudud Visste du at Jihad ikke betyr hellig krig? Jihad har flere betydninger, hellig krig er en av dem. Visste du at drap av såkalte vanntro ikke er lov i islam? Allah is an enemy to unbelievers. - Sura 2:98 On unbelievers is the curse of Allah. - Sura 2:161 Slay them wherever ye find them and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. - 2:191 Fight against them until idolatry is no more and Allah's religion reigns supreme. (different translation: ) Fight them until there is no persecution and the religion is God's entirely. - Sura 2:193 and 8:39 Fighting is obligatory for you, much as you dislike it. - 2:216 (different translation: ) Prescribed for you is fighting, though it is hateful to you. ..... martyrs.... Enter heaven - Surah 3:140-43 If you should die or be killed in the cause of Allah, His mercy and forgiveness would surely be better than all they riches they amass. If you should die or be killed, before Him you shall all be gathered. - 3:157-8 You must not think that those who were slain in the cause of Allah are dead. They are alive, and well-provided for by their Lord. - Surah 3:169-71 Let those fight in the cause of God who sell the life of this world for the hereafter. To him who fights in the cause of God, whether he is slain or victorious, soon we shall give him a great reward. - Surah 4:74 Those who believe fight in the cause of God, and those who reject faith fight in the cause of evil. - 4:76 But if they turn renegades, seize them and slay them wherever you find them. - 4:89 Therefore, we stirred among them enmity and hatred, which shall endure till the Day of Resurrection, when Allah will declare to them all that they have done. - 5:14 O believers, take not Jews and Christians as friends; they are friends of each other. Those of you who make them his friends is one of them. God does not guide an unjust people. - 5:54 Make war on them until idolatry is no more and Allah's religion reigns supreme - 8:39 O Prophet! Exhort the believers to fight. If there are 20 steadfast men among you, they shall vanquish 200; and if there are a hundred, they shall rout a thousand unbelievers, for they are devoid of understanding. - 8:65 It is not for any Prophet to have captives until he has made slaughter in the land. - 8:67 Allah will humble the unbelievers. Allah and His apostle are free from obligations to idol-worshipers. Proclaim a woeful punishment to the unbelievers. - 9:2-3 When the sacred months are over, slay the idolaters wherever you find them. Arrest them, besiege them, and lie in ambush everywhere for them. - 9:5 Believers! Know that idolators are unclean. - 9:28 Fight those who believe neither in God nor the Last Day, nor what has been forbidden by God and his messenger, nor acknowledge the religion of Truth, even if they are People of the Book, until they pay the tribute and have been humbled. - 9:29 (another source: ) The unbelievers are impure and their abode is hell. (another source: ) Humiliate the non-Muslims to such an extent that they surrender and pay tribute. Whether unarmed or well-equipped, march on and fight for the cause of Allah, with your wealth and your persons. - 9:41 O Prophet! Make war on the unbelievers and the hypocrites. Be harsh with them. Their ultimate abode is hell, a hapless journey's end. - 9:73 Allah has purchased of their faithful lives and worldly goods, and in return has promised them the Garden. They will fight for His cause, kill and be killed. - 9:111 Fight unbelievers who are near to you. 9:123 (different translation: Believers! Make war on the infidels who dwell around you. Let them find harshness in you. (another source: ) Ye who believe! Murder those of the disbelievers.... As for those who are slain in the cause of Allah, He will not allow their works to perish. He will vouchsafe them guidance and ennoble their state; He will admit them to the Paradise He has made known to them. - 10:4-15 Allah has cursed the unbelievers and proposed for them a blazing hell. - 33:60 Unbelievers are enemies of Allah and they will roast in hell. - 41:14 When you meet the unbelievers, smite their necks, then when you have made wide slaughter among them, tie fast the bonds, then set them free, either by grace or ransom, until the war lays down its burdens. - 47:4 (different translation: ) When you meet the unbelievers in the battlefield, strike off their heads, and when you have laid them low, bind your captives firmly. Those who are slain in the way of Allah - he will never let their deeds be lost. Soon will he guide them and improve their condition, and admit them to the Garden, which he has announced for them. - 47:5 Muslims are harsh against the unbelievers, merciful to one another. - 48:25 Muhammad is Allah's apostle. Those who follow him are ruthless to the unbelievers but merciful to one another. Through them, Allah seeks to enrage the unbelievers. - 48:29 Prophet! Make war on the unbelievers and the hypocrites and deal sternly with them. Hell shall be their home, evil their fate. - 66:9 The unbelievers among the People of the Book and the pagans shall burn forever in the fire of hell. They are the vilest of all creatures. - 98:51 Fornekter du det som står i Koranen, Hadith og Sharia, masser av bevis for hvordan muslimer oppfører seg i Guds navn med henvisninger til visste kilder? 6 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Frimureriet og internasjonal jødedom har erklært krig mot Islam. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Frimureriet og internasjonal jødedom har erklært krig mot Islam. Så sant så sant. De har også erklær krig mot protestantisk kristendom. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hadde bare protestantisk kristendom noe godt å komme så skjønner jeg, men det har de virkelig ikke. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hadde bare protestantisk kristendom noe godt å komme så skjønner jeg, men det har de virkelig ikke. Krig fører de lell. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Skulle langt heller sett en reformasjon og samfunnsutvikling der Islam ikke har noen som helst rolle, enn en der de velger å holde fram med å tillegge en usynlig diktator rollen som øverste leder, og lar menn argumentere med at de kan snakke med denne figuren, heller enn utifra virkelige forhold og menneskers behov. Endret 14. juli 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
Decline Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det som er synd er at slike som "Blåbær" her sprer misinformasjon, myter og manipulasjoner av hva som er Islam. Det er nemlig stor forskjell på den Islam som praktiseres blant muslimer i Norge, og den Islam som praktiseres i f.eks Saudi-Arabia. Islam i Saudi-Arabia, Afghanistan etc. har store innslag av gammel (u)kultur, som enkelte maktmennesker forsøker å legitimere gjennom Koranen (og ironisk nok står anti-Islam folka her side om side med fundamentalistene). Skal man forstå Islam, må man forstå fiqh, qiyas, ijma, koranen og hadith. Man må også forstå at det er forskjell på sunni, shia, sufi etc. Men for nordmenn flest trenger man ikke være en lærd innen Islam for å skjønne at norske muslimer ikke har tenkt å steine noen. Det er ikke verre enn å ta seg en prat med norske muslimer! Jeg kjenner flere muslimer, og jeg er riktignok uenig med de i en del (f.eks seksualmoral), men jeg har også fått erfare at de er veldig liberale, og lite opptatt av å påtvinge folk noe som helst. Men derimot vil de gjerne ha forståelse og respekt for at DE har valgt sin religiøse retning. Gjensidig respekt. De respekterer meg for at jeg er ateist, jeg respekterer de for å være muslimer. Det som teller "in the end" er jo ikke hva for en religion du følger, men hvordan du praktiserer den, hva du mener, dine holdninger som person. Det er her "Blåbær" og hans likefeller feiler så hardt, når man totalt overser FOLKENE som følger Islam, totalt ignorerer deres meninger, deres holdninger - og istedet tar noen løsrevne sitater, totalt uten sammenheng, samt et par tvilsomme bilder fra en nettside som heter "True Christians". Jeg foreslår at du heller tar en "open minded" diskusjon med et par muslimer. 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det som teller "in the end" er jo ikke hva for en religion du følger, men hvordan du praktiserer den, hva du mener, dine holdninger som person. Det som teller "in the end," er hvilke folk du ønsker å omgås. Det fins ingen grenser for hvor apologetisk du kan bli, når du omgås mennesker du liker. Sett at en hyggelig muslim kom med noe pk som at det er viktig med respekt, jeg syns det er for lite respekt av religioner. Ville du da skapt dårlig stemning med å si: Nei, jeg er helt uenig, respekterer ikke rosa enhjørninger? Hvor mange muslimer tror du "respekterer" mitt syn om at mennesker er biologiske, kompliserte roboter, totalt uansvarlige for sine handlinger, med et nervesystem som kjernen i maskineriet, som formes av gener og miljø, ingen av delene er noe du kan noe for, og du er ikke noe annet enn summen av innflytelsene i et gitt øyeblikk? Hvor mange ville respektert mitt syn om at det er helt greit med voldtekt, drap og stjeling (skjønt overse det første), det er bare et spm om hva du selv er villig til å gå med på av konsekvenser. Hvor mange muslimer respekterer tanken om at verden er meningsløs, at verdier er fiksjonalisme? Dette gjensidig-respekt-kravet er absurd. Like absurd som utdragene fra Koranen du finner på skeptikersider. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Nihilist1, jeg respekterer andres rett til å tro, og at de kan ha andre oppfatninger om ting enn meg. De kan også ha annen moral, etikk etc. Det er helt greit, jeg sitter ikke med sannheten. Men det betyr ikke at jeg ikke kan kritisere deres oppfatning om ting, eller at jeg må respektere alt de mener, selv om jeg respekterer deres rett til å mene det. Så lenge ens tro ikke ender ut i handlinger som skader andre, ser jeg ikke problemet. Voldtekt, drap og tyveri skader andre. Å tro at Muhammed er Guds profet, skader ingen. Å mene at mennesker er biologiske "roboter" skader ingen. Her er sekularisme også et stikkord; man skal ikke påtvinge andre sin tro eller levemåte, hverken den ene eller andre veien. Muslimer jeg har diskutert med er uenige i det jeg mener, men de aksepterer at jeg mener det og ikke deler deres tro. Akkurat som at jeg aksepterer at de ikke deler min oppfatning av verden, som ateist. Så lenge man ikke skader noen, ser jeg ikke behovet for å skape enda flere konflikter mellom folk, da syns jeg heller vi bør fokusere på det vi har til felles, og konsentrere oss om å kjempe sammen i de virkelige konfliktene. 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Så lenge man ikke skader noen, ser jeg ikke behovet for å skape enda flere konflikter mellom folk, da syns jeg heller vi bør fokusere på det vi har til felles, og konsentrere oss om å kjempe sammen i de virkelige konfliktene. Blasfemiparagrafen. Skader ikke den noen? Er det ikke et eller annet individ som nekter å la seg begrense, som har integritet og som velvillig utbasunerer sine meninger om hva som er rasjonelt og irrasjonelt ved tro, som kommer til å ende opp som skadelidende, grunnet økende oppslutning om religion i Norge? Er det nok religiøse i posisjon, så vil de forsøke å kvele alt av forskning som potensielt truer synet på religionen deres. Intellektuelle har i alle tider måttet gå rundt på tærne grunnet religiøse. Jeg sier ikke at du skal la den vanlige religiøse idiot i gata være ansvarlig for alt av faenskap i religionens navn opp igjenom historien; jeg sier bare at selv tro på Allah uten svært mange kulturelle bindinger i seg selv er potensielt problematisk. Lenke til kommentar
leipsland Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Det som er synd er at slike som "Blåbær" her sprer misinformasjon, myter og manipulasjoner av hva som er Islam. Det er nemlig stor forskjell på den Islam som praktiseres blant muslimer i Norge, og den Islam som praktiseres i f.eks Saudi-Arabia. Vi vet alle at det er stor forskjell på hvordan islam praktiseres. Som religioner flest finnes det mange varianter av islam. Men islam har selvsagt også et fundament. En liten kjerne som både ekstremister og moderate kan enes om. Spørsmålet blir da, hvordan kan man komme fra kjernen til den tolkningen av islam ekstremistene har? For dersom man utifra fundamentet i islam rasjonelt kan argumentere for destruktive og uønskede handlinger ja da er islam så råtten ved roten som kritikerne hevder. Å tro at Muhammed er Guds profet skader ingen. Implikasjonene av en slik tro derimot. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Det som er synd er at slike som "Blåbær" her sprer misinformasjon, myter og manipulasjoner av hva som er Islam. Det står deg fritt å "debunke" hans myter, om du vil og kan. Det er nemlig stor forskjell på den Islam som praktiseres blant muslimer i Norge, og den Islam som praktiseres i f.eks Saudi-Arabia. Islam i Saudi-Arabia, Afghanistan etc. har store innslag av gammel (u)kultur, som enkelte maktmennesker forsøker å legitimere gjennom Koranen (og ironisk nok står anti-Islam folka her side om side med fundamentalistene). For så vidt sant. Problemet er at vi "importerer" fundamentalistiske muslimer fortere enn vi klarer å "fornorske" de som allerede er kommet. Geir Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Blasfemiparagrafen. Skader ikke den noen? Er det ikke et eller annet individ som nekter å la seg begrense, som har integritet og som velvillig utbasunerer sine meninger om hva som er rasjonelt og irrasjonelt ved tro, som kommer til å ende opp som skadelidende, grunnet økende oppslutning om religion i Norge? Er det nok religiøse i posisjon, så vil de forsøke å kvele alt av forskning som potensielt truer synet på religionen deres. Intellektuelle har i alle tider måttet gå rundt på tærne grunnet religiøse. Jeg sier ikke at du skal la den vanlige religiøse idiot i gata være ansvarlig for alt av faenskap i religionens navn opp igjenom historien; jeg sier bare at selv tro på Allah uten svært mange kulturelle bindinger i seg selv er potensielt problematisk. Men er dette et problem i dag? Er det SÅ mange som vil gjenopplive blasfemiparagrafen? Eller oppkonstruerer du bare et problem nå, basert på medias fremstilling av muslimer som folk som er veldig opptatt av at andre ikke skal snakke stygt om deres religion og profeter? Ta dette med Muhammed-karikaturene. For noen uker siden utga et norsk forlag ei bok med Muhammed-karikaturer. Hvor var muslimer flest? Hjemme! Det var 11 fundamentalister som møtte opp utenfor, blant de Muhammad Muyaheldeen, en kjent tulling. De fikk store overskrifter i media, men ingen støtte i folket, hverken blant muslimer eller andre. Og ikke engang deres patetiske plakater var noen trussel mot noen. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Vi vet alle at det er stor forskjell på hvordan islam praktiseres. Som religioner flest finnes det mange varianter av islam. Men islam har selvsagt også et fundament. En liten kjerne som både ekstremister og moderate kan enes om. Spørsmålet blir da, hvordan kan man komme fra kjernen til den tolkningen av islam ekstremistene har? For dersom man utifra fundamentet i islam rasjonelt kan argumentere for destruktive og uønskede handlinger ja da er islam så råtten ved roten som kritikerne hevder. Å tro at Muhammed er Guds profet skader ingen. Implikasjonene av en slik tro derimot. Selvsagt har man det. Men fundamentet er ikke voldelig eller undertrykkende. Det meste av Koranen handler ikke om å straffe folk, etter hva jeg vet. Men der vil alltid finnes personer som bruker religion til sitt formål, enten det er politisk, ideologisk eller økonomisk. Det samme kan du si om kristne, jeg leste i går på ei kristen nettside at det mannlige overhodet i hjemmet bør straffe sin kone ved å legge henne over fanget og banke henne på rumpa. Er det en del av kristendommen? Ikke for kristne flest. Men for noen, sadistiske jævler, klarer man alltid å finne utløp for sin ekstremisme i visse sitater tatt ut av kontekst. Så gjentar man disse sitatene for andre, og de ER jo tatt ut fra Bibelen - så om man ikke klarer motargumentere det, hvorfor skulle man ikke følge det? Men kristne flest kunne aldri tenkt seg å slå kona si, slik enkelte vers i Bibelen anbefaler. Så kan man spørre som deg, hvordan man utifra kristendommens fundament kom til å gjøre slike handlinger basert på Bibelen, og om ikke det gir oss rett til å stemple alle kristne som potensielle fundamentalister som må bekjempes? Men det tror ikke jeg. Jeg tror det kun stigmatiserer folk som vi heller burde forsvart. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Decline, jeg har kun svart på trådstarters post. Der han nevner at visse ting ikke finnes i muslimske skrifter, noe jeg har påvist er feil. Jeg har ikke sagt noe om muslimer eller hva de gjør, i Norge eller andre steder bortsett fra de bildene av gutten som blir straffet for tyveri. Jeg vet ikke hva den jevne muslim gjør, men som muslim skal en følge det som står i de muslimske skriftene, som også trådstarter viser til, og det har jeg også referert til. Så for all del, hvis meg hvor jeg driver med misinformasjon. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Men er dette et problem i dag? Er det SÅ mange som vil gjenopplive blasfemiparagrafen? I Norge er det heldigvis et ørlite problem. Og det er ikke muslimene som er den store trusselen, det er SPs ønske om å tekkes de bedehuskristne og som førte til det famøse forslaget om å utvide rasismeparagrafen slik at den omfattet "kvalifiserte angrep på religion eller livssyn". Men internasjonalt er det anderledes. Sterke pakistanske og arabiske krefter jobber for å få FN til å vedta overnasjonale blasfemiregler. Heldigvis til økende skepsis fra vestlige land. Geir Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Frimureriet og internasjonal jødedom har erklært krig mot Islam. Hvordan kan vi takke de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå