Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mange mennesker sier at Gud ikke eksisterer fordi vi ikke kan se Gud. Du kan ikke se varme eller kulde heller, men det betyr ikke at varme og kulde ikke eksisterer. Du kan ikke se varme og kulde, men du kan kjenne det. Du kan ikke se romvesener heller, men det betyr ikke at romvesener ikke eksisterer. Så selv om du ikke kan se noe, så betyr det ikke at det ikke eksisterer. Du kan ikke se Gud, men du kan kjenne Guds nærvær. På samme måte som du kan kjenne varme og kulde. Og siden du kan kjenne Guds nærvær, så er dette et tegn på at Gud eksisterer. Hvis Gud har besvart dine bønner i løpet av livet, så er dette enda et tegn på at Gud eksisterer.

 

Mange mennesker vet ikke om Gud eksisterer. Så hvordan vet vi at Gud finnes? Hvordan vet vi at det finnes en skaper? La meg dele en fortelling med dere.

 

En dag så dro to venner ut på fisketur med en liten båt. Den ene var Ateist (ikke-troende) og den andre var kristen. Mens de fisket, hadde de en samtale med hverandre.

 

Ateisten: Hvorfor tror du på Gud? Vi kan ikke se Gud. Universet er skapt av seg selv.

 

Den troende: La meg stille deg et spørsmål. Den båten vi sitter i, er den skapt av seg selv?

 

Ateisten: Nei, selvfølgelig ikke. Det er en dyktig snekker fra landsbyen vår som har laget den.

 

Den troende: Så du er enig i at båten ikke er skapt av seg selv.

 

Ateisten: Ja, jeg er enig.

 

Den troende: Når ikke engang en så liten ting som denne båten kan være skapt av seg selv, hvordan kan da det enorme universet og vår store planet være skapt av seg selv?

 

Ateisten: Jeg vet ikke.

 

Den troende: Nå vet du hvorfor jeg tror på Gud.

 

Skapelsen av universet, solen, månen, stjernene, planetene, og jordkloden er bevis på at det finnes en høyere makt. La meg sette logikken under mikroskopet så du kan se den tydelig. Hvis det finnes en skapelse, så må det finnes en skaper. Universet er ikke skapt av seg selv. Universet er ikke skapt gjennom tilfeldigheter. Ikke engang en liten blyant er skapt av seg selv. Og når selv ikke en liten blyant er skapt av seg selv, hvordan kan da hele det enorme, harmoniske, symmetriske, matematiske og vitenskapelige universet være skapt av seg selv? Når selv ikke en liten blyant kan være skapt av seg selv, hvordan kan da den avanserte og komplekse menneskekroppen være skapt av seg selv? Visste du at menneskehjernen er over 40 000 ganger mer avansert enn den mest avanserte datamaskinen som eksisterer i verden idag? Tenk på det.

 

Hvem har skapt Universet? Hvem opprettholder det? Det er en høyere makt som har skapt universet. Det er en høyere makt som opprettholder det.

 

Når en blomst vokser, hvem er det som får blomsten til å vokse? Mennesker får ikke blomsten til å vokse. Mennesker kan aldri få en blomst til å vokse. For at en blomst skal vokse, kreves det energi utenifra. Energi som får den til å vokse. Det er en høyere makt som får blomsten til å vokse. Og den høyere makten er Gud, den allmektige, den allvitende. Gud er den som har skapt universet. Og Gud er den som opprettholder det.

Mange mennesker spør, hvis Gud finnes, hvem har skapt Gud? Ingen har skapt Gud. Gud har alltid eksistert. Gud er den første årsaken til alt. Og den første årsaken til alt kan ikke ha blitt skapt. Det ville vært ulogisk. Gud har alltid eksistert og kommer alltid til å eksistere.

 

Mange mennesker sier at Guds eksistens ikke er forenlig med vitenskap og rasjonalitet. Hvis troen på Gud ikke er forenlig med vitenskap, hvorfor er Guds eksistens bevist gjennom vitenskap? Hvis Guds eksistens ikke er forenlig med rasjonalitet, hvorfor er Guds eksistens bevist gjennom fornuft og logikk? Hvis Guds eksistens ikke er forenlig med vitenskap og rasjonalitet, hvorfor trodde noen av de største vitenskapsmennene og filosofene på Gud? Albert Einstein, Nikolas Kopernikus, Francis Bacon, Galileo Galilei, Leonardo Da Vinci, Isaac Newton og Louis Pasteur er eksempler på store vitenskapsmenn som trodde på Gud. Aristoteles, Immanuel kant, Voltaire, Spinoza og Rene Descartes var filosofer som trodde på Gud. Noen folk hevder til og med at Sokrates kan ha trodd på Gud (utifra tolkninger de har gjort av platons dialoger).

Endret av Bushido_1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange mennesker spør, hvis Gud finnes, hvem har skapt Gud? Ingen har skapt Gud. Gud har alltid eksistert. Gud er den første årsaken til alt. Og den første årsaken til alt kan ikke ha blitt skapt. Det ville vært ulogisk. Gud har alltid eksistert og kommer alltid til å eksistere.

 

Du sier først at ALT må ha en skaper, at ikke engang en liten ting som f.eks en blyant kan skapes av seg selv. Så hvordan ble Gud skapt? Om ikke en liten blyant eller frosk kan bli til av seg selv, hvordan ble da Gud til?

 

Nå tenker du sikkert; "Gud er den første årsaken til alt". Da kan jeg si at den første årsaken til alt her i universet fra Big Bang. Men det må vel ha vært noe før? Slike ting kan ikke skje eller skapes av seg selv? Nei, ikke engang Gud, men å finne ut av hva som var FØR Big Bang er utrolig vanskelig å finne ut av, da det skjedde for 13,7 milliarder år siden, men det finnes flere teorier, som f.eks at det var et annet univers før big bang, og slik går det i en ond sirkel.

 

En ting jeg reagerte på når jeg leste innlegget ditt, var at du omtaler skaperen av jorden som den kristne Gud. Man kan vel tro at det finnes en skaper uten å være kristen? Sier ikke at du sier noe i mot det, men ville påpeke det.

 

Mennesker kan ikke få en blomst til å vokse? Har du hørt om drivhus? Vi kan få blomsten til å stoppe å vokse, og vi kan få veksten til å akselerere til en viss grad. Vi trenger ikke energi utenfra (sola), det er mulig å bruke kunstig belysning (eks:hasjkjellere)

 

Og mennesket ble ikke bare plutselig til men en slik hjerne vi i dag har. Det har gått utrolig lang tid med evolusjon for å oppnå det stadiet vi i dag er i. Med mindre du tror at Gud har plantet fossiler på jorden for å teste vår tro, så burde du akspetere evolusjon.

 

Mange vitenskapsmenn var religiøse før i tiden, ja, og hva så? Mange som bruker religion som trøst fordi de er redd for døden, andre for å ikke bli henrettet (sharialovgivning mot blasfemi o.li) og andre for å ikke bli utstøtt fra familie eller samfunn.

 

Og for å svare på topic; det finnes ingen Gud, iallefall ikke én i henhold til noen av verdens religioner.

 

- Kristoffer :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Burde summere opp ditt eksempel ganske greit.

post-100542-0-79811200-1310601580_thumb.png

 

Det hjeler ikke å finne materialistiske eksempler for å deduktere en absurd konklusjon av det.

At vi ikke vet svaret betyr ikke at gud gjorde det.

Du mener du kan føle guds nærvær?

Hva tror du da motiverer en islamsk tenåring til å strappe en bombevest på seg å sprenge seg i en barnehage? Hans gud eksisterer jo ikke?

At du "føler" gud er bare en placeboeffekt.

 

Og ja, jeg visste at menneskehjernen er tusenvis ganger mer avansert enn en supercomputer, men har også hatt millioner mer år på å utvikle seg, og er LAAAAANGT fra perfekt. tatt i betraktning hvor lite vi klarer å huske av så mye vi opplever så kan hjernen defineres som ubetydelig svak.

 

Når en blomst vokser, hvem er det som får blomsten til å vokse? Mennesker får ikke blomsten til å vokse. Mennesker kan aldri få en blomst til å vokse. For at en blomst skal vokse, kreves det energi utenifra. Energi som får den til å vokse. Det er en høyere makt som får blomsten til å vokse. Og den høyere makten er Gud, den allmektige, den allvitende. Gud er den som har skapt universet. Og Gud er den som opprettholder det.

BULLSHIT!

Du har sikkert hørt om fotosyntesen og hvordan plantene absorberer energi fra solen?

Det er heller ikke gud som gir energi fra solen, det er indre kjerneprosesser som fusjonerer hydrogen til helium og helium til tyngre stoffer. Og du mener vel at det er gud som opprettholder fysikklovene? Om du gjør det har du ikke gjort annet enn å bakke opp i et hjørne hvor du må unnskylde guds eksistens heller enn å forklare den.

 

Vitenskapsmennene du leste opp var heller ikke alle religiøse, og om de var, så var det ikke fordi det de fant ut tydet på at gud eksisterer.

Husk også at mange av disse forskerne vokste opp i et samfunn hvor det å tvile på gud betydde å miste hodet.

 

Hvorfor er kristendommen korrekt når milliarder av mennesker som er født geografisk inn i andre områder mener deres gud er korrekt, og kan leve hele livet uten grunn til å tvile?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Mange mennesker sier at Gud ikke eksisterer fordi vi ikke kan se Gud. Du kan ikke se varme eller kulde heller, men det betyr ikke at varme og kulde ikke eksisterer. Du kan ikke se varme og kulde, men du kan kjenne det. Du kan ikke se romvesener heller, men det betyr ikke at romvesener ikke eksisterer. Så selv om du ikke kan se noe, så betyr det ikke at det ikke eksisterer. Du kan ikke se Gud, men du kan kjenne Guds nærvær. På samme måte som du kan kjenne varme og kulde. Og siden du kan kjenne Guds nærvær, så er dette et tegn på at Gud eksisterer. Hvis Gud har besvart dine bønner i løpet av livet, så er dette enda et tegn på at Gud eksisterer.

Vi måler temperaturer med termometer.

 

Hvilket instrument bruker du for å måle guder?

 

Hvis Allah besvarer bønner, så eksisterer Allah.

 

Hvis Apollo besvarer bønner, så eksisterer Apollo.

 

Hvis Cernunnos besvarer bønner, så eksisterer Cernunnos

 

Til slutt sitter du igjen med et hav av guder og gudinner som eksisterer.

 

Så hvorfor skal jeg be til din gud? Det finnes mange bedre alternativer, eventuelt kan man bare droppe å be i utgangspunktet.

Endret av Abigor
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Spørsmålet ditt er vanskelig i mange menneskers ører.. he he.. men "enkelt" for andre..

 

Det hele dreier seg om tro.. ikke hva du ser og hører..

 

 

 

 

Feks: Det står skrevet at Gud er allmektig.. Men om Gud er allmektig, så kan han skape alt.. Kan han da skape en stein som er så tung at han selv ikke kan løfte den? Om han kan skape den, så er han allmektig nok til å skape den, men ikke allmektig til å løfte den.. derfor er han ikke allmektig?.. et snedig paradoks :)

 

Men jeg velger likevel å tro :)

 

For det skader ingen, og jeg har det gått meg meg selv.. og i mine øyne blir det helt feil om noen kritiserer meg for hva jeg tror på..

 

Jeg kritiserer ikke dem som ikke tror.. liker å lese om deres meninger, men kritiserer ikke dem for det.. hver dag blir man møtt med nye valg / avgjørelser.. men av og til tar man avgjørelser sov varer livet ut..

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg velger likevel å tro :)

 

For det skader ingen, og jeg har det gått meg meg selv.. og i mine øyne blir det helt feil om noen kritiserer meg for hva jeg tror på..

 

Så hvorfor velger du å tro? Er du opptatt av å følge kristne normer? Eller tror du bare for å sikre deg en plass i himmelriket? Og i så fall, hvorfor velger du å tro på akkurat den kristne Gud?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvis det finnes en skapelse, så må det finnes en skaper.

 

Hvorfor er det en nødvendighet at det finnes en skaper?

 

Du kan ikke se Gud, men du kan kjenne Guds nærvær.

 

Guds nærvær har vel strengt tatt kun blitt følt av de som vil føle det. Personlig har jeg aldri følt guds nærvær, og jeg kjenner ingen som har det heller. Jeg vil argumentere med at dette er en effekt som sitter i hjernen til hver enkelt, en forestilling som er frembrakt av vilje til å tro, indoktrinering fra fødselen av, tilfeldigheter og for kjapt trukne konklusjoner. Noe som bringer meg videre til

 

Visste du at menneskehjernen er over 40 000 ganger mer avansert enn den mest avanserte datamaskinen som eksisterer i verden idag?

 

Nettopp dette kan være grunnen til at det er så mange som føler gud og føler at de trenger gud i sitt liv. Dyr har aldri tenkt over om det finnes noen gud eller ikke, og alle er såre fornøyde med det. Vår intelligens og vår ekstremt komplekse hjernestruktur kan overbevise oss om praktisk talt alt mulig rart.

 

hvorfor er Guds eksistens bevist gjennom vitenskap?

 

Det tror jeg ikke den er, du. Det finnes ingen beviser for guds eksistens andre enn de vi lager selv i våre egne sinn.

 

Sånn ellers føler jeg ikke din oppramsing av vitenskapsmenn er noe argument her, de har ingenting med guds eksistens å gjøre. Dessuten, for hver troende vitenskapsmann vil jeg påstå man finner 2 ikketroende. Sokrates var *muligens* kristen? Platon og Paracelsus var ikke det.

 

Inntil gud blir noe vi kan fysisk se, føle, måle eller på andre måter observere, enten med egne sanser eller med verktøy, kommer jeg ikke til å se noen grunn til å tro på noe som tilsynelatende ikke er der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men jeg velger likevel å tro :)

 

For det skader ingen, og jeg har det gått meg meg selv.. og i mine øyne blir det helt feil om noen kritiserer meg for hva jeg tror på..

 

Så hvorfor velger du å tro? Er du opptatt av å følge kristne normer? Eller tror du bare for å sikre deg en plass i himmelriket? Og i så fall, hvorfor velger du å tro på akkurat den kristne Gud?

 

Tja kanskje alle 3.. spiller det noen rolle for deg? Om min tro påvirker deg på en slik måte at du lider så skal jeg svare deg på hvorfor jeg har valgt "den kristne Gud".. men hvilke bakgrunn for hvilke valg jeg tar her i livet har vell i grunn ikke du noe med eller? :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi du ubegrunnet velger den kristne gud og tar det som en selvfølge at det er en sanhet.

hadde du vært født i midtøsten ville du vært muslimsk av samme grunn. Hva du tror på er ikke et problem. Hva du ukritisk setter som sannhet, bare fordi det var det du vokste opp med, og det var det de rundt deg trodde på gjør bare at man synes synd på menneskeheten

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men jeg velger likevel å tro :)

 

For det skader ingen, og jeg har det gått meg meg selv.. og i mine øyne blir det helt feil om noen kritiserer meg for hva jeg tror på..

 

Så hvorfor velger du å tro? Er du opptatt av å følge kristne normer? Eller tror du bare for å sikre deg en plass i himmelriket? Og i så fall, hvorfor velger du å tro på akkurat den kristne Gud?

 

Tja kanskje alle 3.. spiller det noen rolle for deg? Om min tro påvirker deg på en slik måte at du lider så skal jeg svare deg på hvorfor jeg har valgt "den kristne Gud".. men hvilke bakgrunn for hvilke valg jeg tar her i livet har vell i grunn ikke du noe med eller? :roll:

 

Var DU som delte dine meninger og synspunkter i tråden, ogda må det være lov til å spørre deg om hvorfor du syns det du syns og mener det du mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi du ubegrunnet velger den kristne gud og tar det som en selvfølge at det er en sanhet.

hadde du vært født i midtøsten ville du vært muslimsk av samme grunn. Hva du tror på er ikke et problem. Hva du ukritisk setter som sannhet, bare fordi det var det du vokste opp med, og det var det de rundt deg trodde på gjør bare at man synes synd på menneskeheten

Men smarte folk kan bruke dette som springbrett til å se på seg selv, og hva ens egne meninger er formet ut ifra, og så gjøre et valg, hva slags person vil du være, hvilke verdier vil du ha.

 

Vel, i virkeligheten får du ikke det til. Nok av smarte folk som manipulerer sitt eget hode. Litt sånn matrix red pill - blue pill.

 

ROSA ENHJØRNING FTW!!!!!

Lenke til kommentar

Ateisten: Hvorfor tror du på Gud? Vi kan ikke se Gud. Universet er skapt av seg selv.

 

Den troende: La meg stille deg et spørsmål. Den båten vi sitter i, er den skapt av seg selv?

 

Ateisten: Nei, selvfølgelig ikke. Det er en dyktig snekker fra landsbyen vår som har laget den.

 

Den troende: Så du er enig i at båten ikke er skapt av seg selv.

 

Ateisten: Ja, jeg er enig.

 

Den troende: Når ikke engang en så liten ting som denne båten kan være skapt av seg selv, hvordan kan da det enorme universet og vår store planet være skapt av seg selv?

 

Ateisten: Jeg vet ikke.

 

Den troende: Nå vet du hvorfor jeg tror på Gud.

Der har du sikkert en god forklaring på hvordan ideen om guder oppstod. Men det du faktisk gjør er å påstå at mennesker har konstruert alt, inkludert oss selv. At mennesker konstruerte både Jorden, Månen og Solen, på samme måte som vi tok materialer fra Jorden og satte de sammen slik at de ble en båt. Hadde ikke mennesker eksistert, så hadde ikke båter eksistert, fordi det ikke hadde vært mennesker til å konstruere dem. Mens naturekreftene fortsatt hadde vært der slik at Solsystemet kunne formeres, slik at Jordens masse kunne dras sammen, slik at forholdene på planeten kunne tillate at livet oppstod. Og siden utviklet seg til alt det vi ser i dag. Uten at mennesker trengte å gjøre noe for dem.

 

Mennesker er de mest intelligente vesnene vi kjenner til, likevel klarte alt liv på denne planeten, og all materie i Solsystemet, seg uten oss i mange miliarder av år. Faktisk var vi avhengige av dem for å oppstå. Vi var ikke avhengige av at vi bygde naturen rundt oss før vi kunne eksistere. Men at vi gjør det nå, hjelper oss med å tilpasse oss ulike forhold overalt på planeten.

Lenke til kommentar

Mange mennesker sier at Gud ikke eksisterer fordi vi ikke kan se Gud.

Denne elendige analogien ble jeg utsatt for før jeg ble en born-again atheist også, altså mens jeg var kristen. Den er laget fordi slike som deg bland annet IKKE skal spørre om hvorfor en skaper, som faktisk står bak noe slikt som 1024 (10 000 000 000 000 000 000 000 000) planeter IKKE klarer å vise sin eksistens for noen bitte små og totalt ubetydelige skapninger, altså intet mindre enn en (1) art på den ene lille planeten.... Klarer du å FATTE hvor utrolig lite sannsynlig det er at den guden skal leke gjemsel med oss og satse hele sin eksistens på tro (bare se hvordan det gikk med tor og odin og alle de andre tusenvis av guder vi mennesker har trodd på, de er og blir døde...) og på toppen av det er den guden ikke i stand til å legge igjen et eneste spor av sin storhet og skaperverk noen steder? (Alt vi har funnet ut så langt virker faktisk meget bra UTEN å måtte blande en gud inn i det hele... Så denne håpløse analogien bør du anskue motsatt min venn... Og ikke la deg lure ved å la dem lure deg...

 

Hvis Gud har besvart dine bønner i løpet av livet, så er dette enda et tegn på at Gud eksisterer.

Jeg utfordrer deg herved til et lite ukentlig eksriment: Prøv å be om noe en uke (skriv det ned) og se hvor ofte du får det oppfylt. Den neste uken så ber du IKKE og se hvor mange ganger det du skrev ned på lappen du skulle be om hender. Skal vedde livet ditt på at det gikk i oppfyllelse omtrent likt, både når du ba og når du ikke ba og vet du hva dette heter?

 

Tilfeldigheter.... Det er alt som er i bønn. Bønn er en fin måte å lure ignorante mennesker til å tro at de hjelper mange ved å gjøre ingenting, for det gir en god følelse å be for de i afrika selv om de fremdeles sulter kvekk ihjel ikke sant?

 

 

Mange mennesker vet ikke om Gud eksisterer. Så hvordan vet vi at Gud finnes? Hvordan vet vi at det finnes en skaper? La meg dele en fortelling med dere.

 

En dag så dro to venner ut på fisketur med en liten båt. Den ene var Ateist (ikke-troende) og den andre var kristen. Mens de fisket, hadde de en samtale med hverandre.

 

Ateisten: Hvorfor tror du på Gud? Vi kan ikke se Gud. Universet er skapt av seg selv.

 

Den troende: La meg stille deg et spørsmål. Den båten vi sitter i, er den skapt av seg selv?

 

Ateisten: Nei, selvfølgelig ikke. Det er en dyktig snekker fra landsbyen vår som har laget den.

 

Den troende: Så du er enig i at båten ikke er skapt av seg selv.

 

Ateisten: Ja, jeg er enig.

 

Den troende: Når ikke engang en så liten ting som denne båten kan være skapt av seg selv, hvordan kan da det enorme universet og vår store planet være skapt av seg selv?

 

Ateisten: Jeg vet ikke.

 

Den troende: Nå vet du hvorfor jeg tror på Gud.

Å innrømme at man ikke vet noe er faktisk fornuftig og klokt, å TRO at man vet svaret uten å ha svaret er ignorant og dumt. Håper for din egen del at du klarer å se det i historien din over her...

 

 

Skapelsen av universet, solen, månen, stjernene, planetene, og jordkloden er bevis på at det finnes en høyere makt. La meg sette logikken under mikroskopet så du kan se den tydelig. Hvis det finnes en skapelse, så må det finnes en skaper.

Hvorfor har vi kreft, rygg problemer, sykdom, mark som KUN kan overleve inne i øynene på andre dyr, veps som lammer andre insekter og legger egg innei de levende kroppene slik at avkommet kan spise det lammede insektet levende og lignende ting? Er det gud som står bak lunge kreften til din gamle tante og sitter han og ler når hun hoster så blodet spruter ut av munnen på henne og hun ikke har pust til å skrike i de unevnelige smertene hun gjennomgår også? Hvis han står bak all skapelse så står han også bak alt det jævelige verden har å tro på også, eller er du så ulidelig ignorant at du tror det er den store kristne helten (Satan, som alltid er der for å ta skylden fra svake religiøse mennesker som ikke er i stand til å ta skylden selv) som står bak? Tenk deg om da er du snill og ikke bruk så utrolig mye confirmation bias (som vil si at du KUN leser/hører på det som støtter din tro mens du ignorant overser alt som sier den i mot...)

 

Mange mennesker sier at Guds eksistens ikke er forenlig med vitenskap og rasjonalitet. Hvis troen på Gud ikke er forenlig med vitenskap, hvorfor er Guds eksistens bevist gjennom vitenskap?

Skjønner nesten at du faktisk er religiøs når du legger påstander ned som vitenskapelige "bevis"... Sier bare en ting jeg og det er at du må være ufattelig lettlurt hvis du tror at en usynlig gud er bevist av vitenskap. Da vrir og vrenger du sannheten temmelig kraftig, for ingen gud er noen sinne funnet av vitenskapen. Du må gjerne peke på all verdens intrikate løsninger, dens vakkerhet og lignende ting, men det blir aldri annet enn uærlig å putte en gud inn i det når du ikke engang kan bevise hvem av alle disse gudene som liksom står bak dette. Er det Tor? Er det Yawhe? Er det Allaah som står bak? Manitou kanskje? Du sier sikkert den kristne gud men hvordan kan du bevise det med annet enn synsing og føleri?

 

Har sagt det før og jeg gjentar det gjerne: religiøse mennesker fremstår for meg som verdens mest uærlige mennesker på dette området, for de bruker tro som bevis og evner ikke å forstå at tro og påstander ikke er bevis og de fremstår derfor som uærlige. På toppen av det nekter de alle andre forklaringer enn sin egen gud egenskaper over hele linja, som at gud er evig men ingenting annet er det, som om DE har noe grunnlag for det...

 

Kom ut av det mørke skapet du befinner deg i min venn og ikke la dem lure deg til å tro på disse påstandene og mytene lenger. Verden er et fantastisk sted, mer fantastisk faktisk, om du ikke blander inn ignorante myter skrevet av ignorante menn for lenge siden. Glem jesus, han var ingen stor mann og ingen gud, ihvertfall ikke om du leser det som står i bibelen om ham. Så forsøk og SE på hva folk sier til deg isteden for å auto fornekte alt som ikke stemmer med bibelen, slik veldig mange religiøse gjør. Slapp av, lyset er skarpt meden gang du kommer ut av mørke teppet religion, men du venner deg fort til det og når du har vært ute i lyset en stund vil du også se hva for et mørkt teppe de har trukket overr deg i form av gud og religion. Og aldri mer vende tilbake til det. Å innrømme at jeg en gang var kristen er som å innrømme et mord, det gjør meg direkte flau over at jeg kunne være så ufattelig ignorant!!

 

PS: Det kan godt være at det finnesen entitet, en skaper, men det er ihvertfall ingen av de lamme forsøkene på å beskrive en som vi har her på jorden i dag! Anbefaler deg å lese bibelen, altså HELE blekka og så kan du komme å fortelle meg at en gud som bibelen fremstiller som en klønete fuckup, en goddommelig clusterfuck, er en god gud, en allmektig gud, en snill gud. Tror nemlig ikke at du har lest bibelen fra perm til perm jeg, så jeg anbefaler deg å gjøre nettopp det! Du er vel som kristne flest og har bare fått høre om de "gode" bitene i den boka... Som jeg sa, ikke la deg lure, les hele blekka!

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Ingen har skapt Gud. Gud har alltid eksistert.

Da kan du vel like gjerne si:

 

Ingen har skapt universet. Universet har alltid eksistert.

 

Hvorfor skal guder ha monopol på evig eksistens? Et evig eksisterende univers er ikke mer absurd enn en evig eksisterende gud. Helt ubegripelig at ikke flere skjønner dette enkle resonnementet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, Gud har jo selv utbasunert at hans egne veier er uransakelige. Finnes han, finnes han ikke? Har panteistene rett? Er Gud i alt, til og med i det minste, mikroskopiske atom? Hva med Buddha? Har han i det hele tatt eksistert? Eller har nihilistene rett; er alt meningsløst - vi lever og dør og da er det ferdig; en uendelighet med totalt mørke! Wow, bare tanken på det for meg til å gyse og det iler kuldegysnigner oppover ryggraden min.

 

Men uansett hva folk tror - og da mener jeg uansett i ordets bokstavelige forstand -; om man tilber satan eller er fanatisk kristen eller dogmatisk muslim, uansett, så burde mennesker øve respekt og toleranse, og rett og slett erkjenne at mennesker er umåtelige forskjellige, ja, jeg er nesten fristet til å si at mennesker er uransakelige i sin beskaffenhet. Det fører ingen vettug vei å skule olmt på "de som er anderledes" når de går forbi deg på gata.

 

Husk at alle er fantastisk forskjellige. Alle har sin tro. Det må vi respektere, om vi vil det eller ei. :thumbup:

Endret av Intellektro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...