ostehøvel Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei! Har et problem jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Det hender ofte at min pc restarter bare jeg såvidt er borti den, men det rare er at noen ganger kan jeg sparke til den uten at det skjer noe, andre ganger trenger jeg bare knipse på den og den restarter. Hvor tror dere problemet ligger? Ettersom den restarter så lett så ville jeg tro det lå i cpuen. At den f.eks ikke har god nok kontakt med vifta og derfor restarter. Men dette er en intel prossessor og de skal da tåle litt? Jeg har prøvd å ta alt fra hverandre og sette sammen flere ganger. PS. Noen ganger slår den seg helt av. og jeg må gi den et lite dunk for å få den på igjen. (minner om mitt gamle bilderørs-tvapparat ) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Min første tanke er at du har en dårlig kontakt ett eller annet sted. Muligens i kabelen som gir strøm til hovedkortet, eller løs RAM-brikke eller prosessor. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Ja det må jo nesten være dårlig kontakt.. Ram har jeg trippelsjekka. Prosessor har jeg demontert og montert, er nok ikke fullt så bra med kjølepasta der, men det kan vel ikke resultere i restart? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Maskinen kan såvidt jeg vet restarte om prosessoren blir for varm, men dette burde ikke kunne påvirkes ved at du dunker borti. Lenke til kommentar
findon Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Kabler kan sitte godt fysisk fast selv om de har mistet kontakten ellers, og knekk inni kabler er gjerne vanskelig å se eller føle. Jeg ville pirket borti kablene og bøyd litt på dem etc mens kabinettet var åpent og maskinen var i gang. Evnt en jordfeilgreie hvor noe av hovedkortet kommer borti kabinettet etc. Har du mulighet for å låne deg en annen PSU for å teste er vel heller ikke det noen ulempe Endret 14. juli 2011 av findon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå