fjurrnes Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei Jeg har etter mange år framfor pcn min innsett at jeg er for rund i kantene og har lyst på økt livskvalitet, jeg er 22 år, rundt 1.86cm høy og rundt 125 kilo. Målet er å gå ned 10-15 kilo til å starte med. Jeg er for tiden også uten arbeid så noe treningsstudio blir det ikke noe av, tenker heller jogging eller noe lignede. Noen tips? Kostholdmessig er jeg heeelt udugelig og har NULL peiling,(kan fort gå en grandis og en latterlig mengde brødskiver pr dag.) så vist noen har noen tips til hva/hvor mye man burde spise hadde vært topp. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Lavkaloridiett? Veldig enkelt. Ingen poteter, brød, rotfrukter, spagetti/makaroni eller mat med mye stivelse i det hele tatt. Du kan spise så mye kjøtt, ost, egg grønnsaker (som ikke er rotfrukter, altså f eks gulrøtter kan du ikke spise) du vil. Og seff ikke snop eller brus eller annet som inneholder sukker. Min søster har gått ned 10kg på 1-2 mnd på det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Lavkaloridiett? Du kan spise så mye kjøtt, ost, egg grønnsaker (som ikke er rotfrukter, altså f eks gulrøtter kan du ikke spise) du vil. Nei, det kan du ikke. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Gitt at han snakker om PSMFså kan han faktisk det... Men for å svare trådstarter så vil jeg si at det du VET er usunt kan du begynne med å kutte ned på. Om du er av de som ikke liker å kutte tvert så kutt til halvparten og så til halvparten av det igjen neste uke og så videre. Se igjennom treningstrådens nybegynnerdel og les litt om mat. Det du kan begynne med er å bytte brød med havregryn som metter mer og mest sannsynlig gjør deg mettere med mindre kalorier. Drikk mer vann, det at man er sulten kan forveksles med at man egentlig er tørst. Det er tidlig på morran, skriver mer senere om det er ønskelig... 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Drit i lavkarbo. Du kan spise hva du vil, poenget er bare at du ligger i kaloriunderskudd. Fett inneholder mest kalorier, mens karbohydrater og proteiner inneholder like mye. Hold deg til et sunt kosthold, spis gjerne mest mulig ren mat og kombiner dette med trening. Jeg lover deg at det vil gå av seg selv. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Lavkaloridiett? Du kan spise så mye kjøtt, ost, egg grønnsaker (som ikke er rotfrukter, altså f eks gulrøtter kan du ikke spise) du vil. Nei, det kan du ikke. "Nei, det kan du ikke"? Du må jo komme med et bedre argument enn det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Er jo du som kommer med forenklede påstander her. Man kan ikke trøkke i seg over energiforbruket sitt bare sånn uten videre. Om "alt man vil" er under ditt daglige behov kan man spise så mye sjokolade man vil og gå ned og Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Lavkaloridiett? Du kan spise så mye kjøtt, ost, egg grønnsaker (som ikke er rotfrukter, altså f eks gulrøtter kan du ikke spise) du vil. Nei, det kan du ikke. "Nei, det kan du ikke"? Du må jo komme med et bedre argument enn det. F.eks inneholder ost og egg mye fett. Jeg spiser mye av dette i kombinasjon av kjøtt når jeg ønsker å øke i vekt. Du kan selvfølgelig ikke spise så mye du vil at dette ettersom du fort kan spise over ditt daglige kaloribehov. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Lavkaloridiett? Du kan spise så mye kjøtt, ost, egg grønnsaker (som ikke er rotfrukter, altså f eks gulrøtter kan du ikke spise) du vil. Nei, det kan du ikke. "Nei, det kan du ikke"? Du må jo komme med et bedre argument enn det. F.eks inneholder ost og egg mye fett. Jeg spiser mye av dette i kombinasjon av kjøtt når jeg ønsker å øke i vekt. Du kan selvfølgelig ikke spise så mye du vil at dette ettersom du fort kan spise over ditt daglige kaloribehov. Spise deg mett mente jeg med andre ord. Men det går ikke i mot det sannhet at det virket på min eldste storesøster. Ikke noe annet virket tidligere. Det virker visst nok ikke på alle. Men det er jo ikke farlig å prøve. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Grunnen til at lavkarbodietter fungerer for mange feite folk, er at de kan spise relativt mye (siden de blir "tvunget" til å spise proteinrik og ren mat, som gjerne metter mer enn fastfood). I tillegg kan man spise god mat som bacon, egg etc. Dette gjør at man ikke sprekker så lett. Uansett, så koker det ned til at det eneste som betyr noe er energi inn minus energi ut. 2 Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Langt innlegg ahead: Hei trådstarter fjurrnes! Jeg er litt i samme båt som deg, faktisk ganske veldig i samme båt. Jeg er 23 år, 185cm høy (faktisk 183,5 nå som jeg har blitt feit) og 134kg. Jeg drev med basketball før i tiden og var alltid litt "stor". Nådde min maks for 3 år siden da jeg ble 110kg. Bestemte meg for å gjøre noe med vekta og starta på et egentlig ganske flott program. Etter 6 ukers tid var jeg nede i 95-96kg. Dette var strålende resultater. Derimot kom sommeren, skolen var ferdig, fant meg ikke sommerjobb og hele strukturen i livet mitt frafalt, noe som førte til at jeg slutta å dra til treninga også. Nå, 3 år etter, veide jeg 134 kg, som er en økning på ca 40kg (!!). Jeg bestemte meg for at nok er nok. Startet med å kutte ut brus HELT (Drakk gjerne en kasse (kassetilbud <3) med cola/fanta/cola zero på ei uke). Starta å spise sunt (små måltider, med 2-3 timers mellomrom). Bare dette tiltaket gjorde at jeg gikk ned 3kg på 2 uker. Etter dette, fant jeg et treningssenter som tok 250,- for hele Juli. Gunstig pris. Jeg skeiet ut ei uke, og spiste litt "hva jeg ville" (men i moderate mengder), begrunnet med "nå vet jeg hvordan jeg skal spise, men begynner å trene fra mandag av". Dette skjedde faktisk. For 3 uker siden startet jeg for fullt med å forandre livet mitt. Jeg fant Gud... Psyche! (måtte slenge den inn, følte "forandre livet linja" gikk litt i den retninga, sorry for klisjéer). Jeg trener nå 6 dager i uken, og følger et sunt kosthold. Den 7. dagen tar jeg meg helt fri, der jeg ikke trener og spiser jeg HVA JEG VIL. 3 uker inn har jeg gått ned fra 131kg til 125-126kg. Midjen er 2cm mindre, samme med hoftene, og jeg føler meg bedre. Ser litt bedre ut også, men er fortsatt en LANG vei å gå. Jeg motiverer meg selv med å tenke på at, ja kanskje jeg må skippe noen fester, og være litt kjip her og der, kanskje jeg må stresse litt nå. MEN tenk hvor AWESOME jeg kommer til å bli senere?! Hardt er det selvfølgelig, men nå etter 3 uker så stresser jeg ikke med kostholdet, har blitt vant til det. Treninga går bra, og har fått noen bemerkninger her og der om at jeg ser bedre ut allerede. Programmet jeg bruker heter Body-for-Life, og jeg personlig liker det. Alltid flott å gå innom sida deres (bodyforlife.com) og se på folk som har gått gjennom forvandlingen og se deres resultater. Jeg vet at de har valgt ut å vise folk med de mest ekstreme resultatene, men hvis en av de klarte det hvorfor kan ikke JEG også gjøre det?! Boka fant jeg ett eller annet sted på nettet, og det kan sikkert du også gjøre. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Lavkalori =/= lavkarbo Grønås Lenke til kommentar
MiKRi Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Spis rett! Lær deg hvordan kroppen din fungerer, og lær deg hva som er bra å putte i den. Begynn her: Marks Daily Apple Whole9life Robb Wolf Thomas Geisner Espen Rosrtup Engasjer deg, før du ender opp som en feit, insulinresistent stakkar. Og dette er delvis tull. Drit i lavkarbo. Du kan spise hva du vil, poenget er bare at du ligger i kaloriunderskudd. Fett inneholder mest kalorier, mens karbohydrater og proteiner inneholder like mye. Hold deg til et sunt kosthold, spis gjerne mest mulig ren mat og kombiner dette med trening. Jeg lover deg at det vil gå av seg selv. En kalori er ikke bare en kalori. Richard Feinman Og trening er ikke den ultimate løsningen Pål Jåbekk 1 Pål Jåbekk 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå