Gå til innhold

Problemer med visning av siden når jeg setter opp virtual host i apache

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette er muligens en liten sak, men har sittet en stund nå uten å komme noen vei.

Jeg utvikler en side hvor jeg har mappe stryktur som noe sånt:

/root

/root/exec/index.php

/root/xhtml/design/style.css

Jeg har document root satt til /root/exec/ og når jeg skal sette linken til css fila så har jeg: ../xhtml/design/style.css.

Om jeg skriver inn adressen localhost/root/exec, så vises siden perfekt, men om jeg setter opp en virtual host i apache med document rooten som jeg skrev over, så fungerer alle relative stier unntatt stien til css fila. Så siden kommer opp uten noen form for design, men resten av siden fungeerer.

Noen som vet hva dette kan skylder og evt. hva jeg har glemt eller gjør feil?

Takk på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

I apache kan du ikke gå "over" DocumentRoot. Grunnen til at det virker når du åpner fila direkte er at /root/xhtml/design/style.css er tilgjengelig for den prosessen du åpner dokumentet i, men ved å definere en DocumentRoot i apache lager du i prinsippet et chroot-jail som du ikke kan adressere utenfor.

Løsningen er ganske enkel; Siden du har definert /root/exec som DocumentRoot må CSS-fila di ligge i den samme trestrukturen eller lavere.

/root/exec/style.css er en valid path. /root/exec/xhtml/design/style.css er en annen valid path. Så lenge du lagrer den i /root/exec/.... skal det funke greit.

PS: Du kan også definere en egen virtuell diretory for /root/xhtml, men jeg ville heller flyttet filen(e) slik at du ikke får et for intrikat oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...