AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 I vår fikk jeg en standpunktkarakter i fremmedspråk som var lavere enn alle tidligere semesterkarakterer og – med ett unntak – karakterene jeg har fått på prøver. Begrunnelsen var, muligens i tillegg til den ene prøven som viste kompetanse til karakter to nivåer under der jeg vanligvis lå – at jeg ikke kunne uttrykke meg like godt muntlig som skriftlig. Situasjonen er slik at jeg har en psykisk lidelse som gjør at jeg ikke klarer å gjennomføre muntlige presentasjoner eller kommunisere muntlig med læreren uten stor vansker. Vurdering av min muntlige aktivitet har derfor egentlig ikke målt kompetansen jeg har. Jeg ser imidlertid at det i læreplanen står at mål for opplæringen blant annet er at eleven skal kunne «delta i spontane samtaler om ulike temaer og aktuelle emner» og «presentere aktuelle og tverrfaglige emner muntlig». Disse kan jeg som sagt ikke oppfylle. Har jeg en sak, eller burde jeg bare være fornøyd med å ikke ha blitt trukket enda lenger ned? Hvor stor vekt kan man legge på en enkeltprøve der eleven har fått et dårligere resultat enn normalt? På forhånd takk for alle svar. (Når det gjelder klagefristen har jeg fått beskjed om at denne er til høsten, dersom det skulle vike fra normalen.) Postet av anonym: 7187d53d172cb7723adf3a2075eb0648 Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Etter mi meining, og slik eg har skjøna kva du skriv, har du mest truleg inga sak her. Du har fått ei grunngjeving for kvifor du er sett ned - låg vurdering av munnleg dugleik i språket, eit kompetansemål som er temmeleg vesentleg i språk, og du har samtykka i at den låge vurderinga her sett mot kompetansemålet er rett. Du har og ein veik prøve, noko som seier litt om kor STØDIG du er (ikkje er) i språket, og den sida er noko som både kan og skal vektleggjast ved ei vurdering. At du har ei psykisk liding som hindrar deg i nå kompetansemåla er leit, men slike ting skal det ikkje takast noko omsyn til ved karaktervurderingane - DET er skilnaden på "karakter" og norsk barneskule si "vurdering". Ynskjer du ei tilpassa opplæring kor det vert teke omsyn til at du ikkje kan oppfylla kompetansemåla, må det søkjast om særskilt, vedlagt attest frå lækjar og andre, og etter kva eg har skjøna vert det ikkje gjeve karakter i det heile då. Det vert til slutt opp til deg sjølv om du vil klaga, men du skal alltid hugsa at ein karakter vil kunna gå både opp og ned ved ei klage. Du skal heller ikkje gløyma til den dagen du skal i arbeid at det saktens kan verta kjent at nokre av karakterene dine er ei følge av klaging. Slikt tel eintydig negativt ved vurdering til ein stilling. Då vert svært lett tanken hjå potensiell arbeidgjevar at "krangla NN om kva han/ho er "verd" av vurdring i skulesamanheng, vil NN og truleg fortsetja å gjera nett det same hjå oss som tilsett." Det er det absolutt SISTE ein leiar av ynskjer av tilsette! I arbeidslivet er haldninga at du kan godt vera usamnd med leiaren din i vurderinga av kva du er "verd", men leiaren har siste ordet i den saka, uten noko form for klagerett frå deg - så lenge han/ho ER leiaren din. Er du misnøgd, får du finna ein annan leiar som du meiner ser meir av potensialet i deg. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 TS, jeg har ingen spesiell peiling, men det høres ikke ut som om du ligger godt an ved en klage. Er det kanskje en mulighet å omgå kravet om muntlig deltakelse ved å ta faget som privatist? *** Du skal heller ikkje gløyma til den dagen du skal i arbeid at det saktens kan verta kjent at nokre av karakterene dine er ei følge av klaging. Dette må jeg høre. Hvordan er det du ser for deg at det "skal bli kjent" at TS en gang klaget på en karakter? Kanskje den enorme skammen en slik nedrig handling medfører vil spre seg som eim rundt ham, til alle som møter ham øyeblikkelig vil identifisere ham som den mest foraktelige av alle mennesker: en karakterklager...?! Slikt tel eintydig negativt ved vurdering til ein stilling. Då vert svært lett tanken hjå potensiell arbeidgjevar at "krangla NN om kva han/ho er "verd" av vurdring i skulesamanheng, vil NN og truleg fortsetja å gjera nett det same hjå oss som tilsett." Det er det absolutt SISTE ein leiar av ynskjer av tilsette! Vås. De aller, aller fleste arbeidsgivere vil gi fullstendig blaffen. Og hvis vi nå først skal spekulere i hva arbeidsgivere mener om noe så ubetydelig så kan man alltids tolke det positivt at en arbeidstaker er "opptatt av å få gode og korrekte resultater" og "ikke gir seg ved første tegn til motgang" eller noe slikt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Takk for at dere tok dere tid. Jeg regnet egentlig ikke med å ha noen sak selv heller, så da lar jeg det bare ligge. Postet av anonym: 7187d53d172cb7723adf3a2075eb0648 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det vert til slutt opp til deg sjølv om du vil klaga, men du skal alltid hugsa at ein karakter vil kunna gå både opp og ned ved ei klage. Du skal heller ikkje gløyma til den dagen du skal i arbeid at det saktens kan verta kjent at nokre av karakterene dine er ei følge av klaging. Slikt tel eintydig negativt ved vurdering til ein stilling. Då vert svært lett tanken hjå potensiell arbeidgjevar at "krangla NN om kva han/ho er "verd" av vurdring i skulesamanheng, vil NN og truleg fortsetja å gjera nett det same hjå oss som tilsett." Det er det absolutt SISTE ein leiar av ynskjer av tilsette! I arbeidslivet er haldninga at du kan godt vera usamnd med leiaren din i vurderinga av kva du er "verd", men leiaren har siste ordet i den saka, uten noko form for klagerett frå deg - så lenge han/ho ER leiaren din. Er du misnøgd, får du finna ein annan leiar som du meiner ser meir av potensialet i deg. Fullstendig vås. Ingen får vite at du har klaget, og selv om de gjorde det spiller det ingen rolle. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Vås. De aller, aller fleste arbeidsgivere vil gi fullstendig blaffen. Ikkje samd. Eg har vore med på ein del tilsetjingar, hjå ulike arbeidsarbeidsgjevarar, og ved tre-fire høve opplevd at det har kome fram at ein eller fleire potensielle søkjarar har klaga og krangla seg til betre karakter. Dei har - utan unntak - vorte vurderte som uaktuelle for stillinga, anten av leiaren over dei eller av dagleg leiar - eller av båe. Slikt snakkar ein likvel aldri høgt om i ei tilsetjingssak, og slett ikkje i Noreg. Då risikerer ein jo at han/ho som kjenner seg forbigått i ei tilsetjingsak klagar inn verksemnda for eit eller anna og. Dette må jeg høre. Hvordan er det du ser for deg at det "skal bli kjent" at TS en gang klaget på en karakter? Kanskje den enorme skammen en slik nedrig handling medfører vil spre seg som eim rundt ham, til alle som møter ham øyeblikkelig vil identifisere ham som den mest foraktelige av alle mennesker: en karakterklager...?! Å, at slikt "vert kjend" har eg som nemnt opplevd meir enn ein gong. For å ta berre eit døme: Heilt rutinemessig vert karakterer og vitnemål sjekka hjå skulen - det er kjent nok at det finst farleg mange "retta vitnemål" som vert leverte i tilsetjingssaker, og eg har sjølv møtt nokre av dei. Ja, så sit en då og går gjennom: "Norsk hovudmål karakter X, norsk sidemål karakter Y, matematikk kurs A, karakter Z..." Plutseleg nemner ein eit fag, og får høyra "vent litt". Litt intern samtale mellom to eller tre personar i hin enden, som sluttar med "nei det ER rett, eg ser han klaga og fekk karakter K likevel etterpå". OK, då var jo DEN saka klår. Noreg er eit lite land med ein open kultur - og folk har mindre løyndomar enn dei ofte trur! Og hvis vi nå først skal spekulere i hva arbeidsgivere mener om noe så ubetydelig så kan man alltids tolke det positivt at en arbeidstaker er "opptatt av å få gode og korrekte resultater" og "ikke gir seg ved første tegn til motgang" eller noe slikt. Heilt rett at ein kan det, og tilnærma det argumentet har eg og høyrt. Argumentet vart snart kvela med eit: "Korrekt resultat og korrekt vurdering HADDE han - hadde eg ikkje tillit til at skule X KUNNE vurdera elevane sine, kunne han teke og turka seg bak med det vitnemålet, same kva det stod på det!!" Hugs at jamnt over oppfattar leiarar i privat næringsliv eit vitnemål nett slik dei oppfattar ein attest: Som ein garanti frå skulen for at eleven etter leiaren (læraren/rektor) sitt syn HAR den dugleiken som læraren/rektor vil setja på vitnemålet og setja namn under. Nett som ein veit det kjem fram nyansar i ein samtale om person NN med ein person som skriv attest, samanlikna med kva attesten seier, veit ein det same godt kan skje når ein tek ei samtale rundt eit vitnemål. Altså TEK ein stad som legg litt arbeid i ei tilsetjing dei samtalene - både med attestskrivarar og "vitnemålsskrivarar". Har ein så tillit til desse og vurderingane deira etter avslutta samtale, vert det lagt STOR vekt på kva dei seier, mest munnleg, men og i det dei har skrive. Har ein ikkje slik tillit vert det lagt like liten vekt på papiret dei har skrive og. Etter mi meining og røynsle vert ikkje dette vurdet som "noko som har så lite å seia", og det av di folk har ein tendens til å oppføra slik likt: Er ein "misnøgd kranglefant" kva gjeld å godtaka læraren sin vurdering på skulen, er det stor fare for at ein vert "misnøgd kranglefant" seinare og kva gjeld å godtaka leiaren si vurdering. SÆRS få leiarar ynskjer å leia eit team med misnøgde folk som skal krangla om kor vidt leiaren si vurdering av dei er rettvis eller ikkje! Er eim misnøgd med leiaren si vurdering, finn ein seg ein annan leiar. Fullstendig vås. Ingen får vite at du har klaget, og selv om de gjorde det spiller det ingen rolle. Usamd, og eg har grunngjeve kvifor i svaret over. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Situasjonen er slik at jeg har en psykisk lidelse som gjør at jeg ikke klarer å gjennomføre muntlige presentasjoner eller kommunisere muntlig med læreren uten stor vansker. Vurdering av min muntlige aktivitet har derfor egentlig ikke målt kompetansen jeg har. Men karakteren stemmer med den kompetanse du utviser? Karakteren skal vise den kompetanse/dyktighet du har i praksis. Det er denne som betyr noe når du skal ha jobb. Ville det vært riktig å gi deg god karakter når du allikevel ikke kan utvise ferdighetene karakteren skulle tilsi? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg regner ikke med at det skal følge meg hele livet. Gitt at kompetansen ikke har blitt svekket, vil da kompetansen jeg innehar være høyere enn karakteren tilsier, uten at jeg har økt mine ferdigheter i faget. Postet av anonym: 7187d53d172cb7723adf3a2075eb0648 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå