Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Artifacts ved boot

Anbefalte innlegg

Hei,

Nylig har PCen min startet å fryse ved spilling. Eneste utvei er å skru den av manuellt ved hjelp av av/på eller reset knappen. Ved boot så får jeg noe jeg tror er artifacts. Skjermen er fyllt av et grid med prikker der ASUS logoen skal være og neste steg er fyllt med 0'er (når den leter etter SATA devices). Den kommer inn i windows uten noe problem, som fungerer prikkfritt med unntak av at nvidia driverne ikke lastes, slik at man ikke har 3D akselerasjon tilgjengelig. Hvis jeg restarter noen ganger så fungerer den noen ganger slik den skal, hvor kun spilling får den til å tryne igjen.

Umiddelbart vil jeg tro synderen er skjermkortet. Men kan det hende det er harddisk eller PSU som feiler også? Siden det kræsjer og det kan ligge "rusk" i videominnet eller noe slikt. Sånn jeg har skjønt så har EVGA en ganske god returordning (registrerte produktet 1 dag etter kjøp), men siden problemet ikke skjer hele tiden så vil jeg være sikker på at det er skjermkortet som er problemet.

Hvis noen har hatt liknende erfaring eller noen løsning på hvordan jeg kan isolere problemet så hadde det vært fint.

Se vedlegg.

Specs:

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775

CPU-vifte: Noctua NH-U12P, 120mm Fan, 1300RPM

Hovedkort: Asus P5E, X38

Minne: 2 x Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5,Kit

Skjermkort: EVGA GeForce 9800GTX 512MB GDDR3

Tower: Antec Performance One P182 Gun Metal

PSU: MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3

HDD0: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

HDD1: Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB

post-51132-0-60823900-1310587918_thumb.jpg

post-51132-0-00939200-1310587926_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...