LordjOX Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei, Nylig har PCen min startet å fryse ved spilling. Eneste utvei er å skru den av manuellt ved hjelp av av/på eller reset knappen. Ved boot så får jeg noe jeg tror er artifacts. Skjermen er fyllt av et grid med prikker der ASUS logoen skal være og neste steg er fyllt med 0'er (når den leter etter SATA devices). Den kommer inn i windows uten noe problem, som fungerer prikkfritt med unntak av at nvidia driverne ikke lastes, slik at man ikke har 3D akselerasjon tilgjengelig. Hvis jeg restarter noen ganger så fungerer den noen ganger slik den skal, hvor kun spilling får den til å tryne igjen. Umiddelbart vil jeg tro synderen er skjermkortet. Men kan det hende det er harddisk eller PSU som feiler også? Siden det kræsjer og det kan ligge "rusk" i videominnet eller noe slikt. Sånn jeg har skjønt så har EVGA en ganske god returordning (registrerte produktet 1 dag etter kjøp), men siden problemet ikke skjer hele tiden så vil jeg være sikker på at det er skjermkortet som er problemet. Hvis noen har hatt liknende erfaring eller noen løsning på hvordan jeg kan isolere problemet så hadde det vært fint. Se vedlegg. Specs: CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 CPU-vifte: Noctua NH-U12P, 120mm Fan, 1300RPM Hovedkort: Asus P5E, X38 Minne: 2 x Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5,Kit Skjermkort: EVGA GeForce 9800GTX 512MB GDDR3 Tower: Antec Performance One P182 Gun Metal PSU: MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 HDD0: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 HDD1: Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Meget sannsynlig at det er feil på skjermkortet. Men slik feil bør ikke få PC til å kræsje, så kanskje du har andre feil i tillegg. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Stinker dødt skjermkort lang vei. Skal MYE til før du får sånne feil under POST uten at GPUen har skylda. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Glemte helt å oppdatere denne. Joda, skjermkortet holdt på å bli ubrukelig. Reklamerte inn til Komplett, noe de bekreftet og ble erstattet med en EVGA GeForce GTX 560Ti uken etter. Kjempeflott service. Siden da har alt fungert som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå