Gå til innhold

(Spoilers) Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2

Anbefalte innlegg

The-Trio-in-Empire-Magazine-harry-potter-9270552-785-500.jpg

Jeg kom akkurat tilbake fra en visning, syns den var spektakulær.

Rett og slett, måtte streve for å holde tilbake tårene på ett punkt,

Ble litt sjokkert over det selv, veldig sjeldent følelsene tar så overhånd.

Har vel noe med at jeg som mange av dere startet eventyret på en ung alder, jeg var 9 når jeg så den første Harry Potter filmen.

Dette var en god avslutning!

Hva syns dere?

Diskuter i vei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tårene kom nå ikke, men jeg syntes det var en utrolig god film!

Lenge siden har sett en film som jeg sitter igjen med så gode følelser etterpå med!

Meste ble jo gitt svar på også, men satt enda igjen å lurte på en ting (kanskje det står i bøkene, har ikke lest dem).

Hvem ble den nye rektor på Galtvort hmmmm?

Lenke til kommentar

Synes dette er den beste filmen i serien :) Mange triste scener, spesielt scenene fra fortiden til Slur var sterke, og Allen Rickman er som født til å være Slur.

En flott avslutning på en fantastisk serie :)

Endret av Brow
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Begynnte selv og se på dette når jeg var 6 år. Har sett de fleste filmene siden da på kino. Trist at det slutter, jeg sitter enda igjen med noen ting som jeg lurer på hva skjedde med.

Flott film! :)

Lenke til kommentar

Så den på Ringen kino i går, og spektakulær er den så absolutt. Men som den store fanen av bøkene jeg er, og så glad som i gode filmer jeg er så syntes jeg det er endel ting i denne filmen som trekker ned.

Blant annet så er det gjennomgående dårlig skuespill av flere, spesielt Harry (Radcliffe), Olivander (Hurt), Glotak (Davis), Helena Ravnklo (MacDonald) er de jeg husker aller best som rett og slett ikke klarte å overbevise meg på noen som helst måte. Og dette gjør at både jeg og kjæresten rett og slett ikke klarte å bli like grepet og overbevist som vi hadde håpet og ønsket.

Ellers så er det endel kunstriskfrihet inne i bildet, noe som alltid er forventet og noe av det er forsåvidt helt greit, noen vil like det og andre vil ikke like det. Det som er trist er når det blir gjort forandringer som ikke gir noen mening overhode, deriblant at Harry brekker Oldstaven på slutten uten å reparere sin egen stav blir for meg smått idiotisk.

Og det at David Yates velger å kjøre hele denne "flyturen" med Harry og Voldemort hvor de nærmest holder på å "fusjonere" med hverandre og hvordan stavene deres kobler sammen på slutten hvor Voldemort til slutt blir overmannet er og blir grunnleggende feil ettersom på dette tidspunktet så har delen av Voldemort sin sjel som levde inne i Harry blitt drept, ergo finnes ikke denne koblingen lenger og dermed blir hele den flyturen idiotisk og at Voldemort ender opp med å dø på en måte som strengt tatt ikke lenger skulle være mulig ble et lite spark i ræva for min del hvertfall.

Ellers så er det null feiring eller noe etter at Voldemort først er beseiret, ingen var overhode vitner til det heller. Dette setter en vannvittig demper på det hele, og alle virker jo nærmest fullstendig likegyldige til at Voldemort har blitt besiret engang for alle. Nilus sitt heroiske øyeblikk blir også veldig dummet ned og redusert da han ikke tar opp sverdet og kakker av hue på slangen midt foran alle sammen. Og hva er greia med at både Bellatrix og Voldemort skal dø på en helt annen måte enn alle andre? De går jo bare i oppløsning som ikke gir noen mening da alle andre i samtlige filmer har død på en "naturlig" måte mens nå skal de plutselig smuldre opp? Blir bare en dårlig måte for å promotere unødvendige 3D-effekter.

Visuelt er filmen veldig bra, men kvaliteten på skuespillet gjør at det ikke er noe mer enn en middels til middels+ film totalt sett og for meg som er en stor fan av bøkene så blir mye av de ulogiske valgene David Yates gjør i filmen at det hele gir en voldsom bismak.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...