Gå til innhold

Vurderer og selge, for dyrt eller for billig?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg vurderer og selge min stasjonær pc for 7000 kr.

Dette er kabinettet http://www.pcgameshardware.com/&menu=browser&mode=article&image_id=1161460&article_id=690442&page=1

og dette er skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518663

er usikker på nøyaktig RAM, men jeg vet at det er 4GB DDR3

Strømforsyning usikker på navn/merke! Men jeg vet at det er 750 watt.

500 GB original Harddisk

Prosessor heter Intel Core 2 Extreme QX9770 (YORKFIELD)

Er det noe jeg har glemt og liste opp som gjør det vanskelig for dere og vurdere pris så bare si i fra. Men 7000 kr Synes dere det er for rimelig eller for dyrt? I tillegg så er den ca 1,5 år gammel. Jeg har aldrig hatt noe problemer med den.

Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser jeg glemte og si hovedkort. Det heter Rampage Extreme1 eller 2 hehe jeg er fane ikke helt sikker men jeg vet at det ikke er nummer 3 ihvertfall!

Men serriøst bare 4tusen? Er den virkelig ikke verdt mere en det?

Lenke til kommentar

Jeg ser jeg glemte og si hovedkort. Det heter Rampage Extreme1 eller 2 hehe jeg er fane ikke helt sikker men jeg vet at det ikke er nummer 3 ihvertfall!

Men serriøst bare 4tusen? Er den virkelig ikke verdt mere en det?

Nei! Er nok ikke verdt mer. Det er trolig Rampage Extreme nr.1 du har, da dette er det eneste Rampage-kortet med LGA775.

Grunnen til at maskinen din har gått så mye ned i verdi er fordi du har kjøpt alt for dyre komponenter på en sokkel som er utdatert. Skjermkortet ditt har en verdi på rundt 600-800kr, prosessoren for rundt det samme, hovedkortet burde ikke ha noe særlig med verdi, så det settes med prosessor, kabinettet er fullt brukbart så 500kr for det, og PSU er enda oppe til standard, så om det er kvalitetsvare så kan vi si 500kr for den også. Windows 7 linsens går vel for 700kr det også, men harddisken er verdiløs.

700+700+500+500+700 = 3100

Så kan vi legge til og trekke fra etter hva man synes, og da ender man opp på ~4000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...