Gå til innhold

Bilkirkegårder e.l i Norge (eller nærheten)

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som veit om bilkirkegårder eller forlatte biler/kjøretøy i Norge (helst Østlandet), gjerne som naturen har tatt herredømme over i Norge. Jeg veit om den i Båstnäs på Svenskegrensa, og det frister, men hvis det finnes andre objekter mer sentralt på Østlandet vil jeg gjerne høre om de.

Leste også et sted at bilkirkegården i Båstnäs skulle fjernes og ryddes, noen som veit om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det finnes noe slikt i Norge. Så Båstnäs er mest sannsynlig det eneste valget.

edit: Jeg tror plassen ligger så øde, at den ikke ryddes opp med det først. Det var derimot en anen bilskrotning i nærheten av Töcksfors som er ryddet vekk.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg har/hadde kjennskap til en 4/5 kirkegårder som naturen delevis hadde tatt over, beklageligvis er de blitt fjernet de siste 10/12 årene.

Tror du må lengere nordover til grissgrendte strøk der byråkratiet ikke har brydd seg så mye om "mekanisk forsøpling".

Her er en bilopphogger som jeg vokste opp med i barndommen, har blitt litt vel eksentrisk med årene :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leste også et sted at bilkirkegården i Båstnäs skulle fjernes og ryddes, noen som veit om dette stemmer?

Stemmer ikke helt. Det ble fjernet 5-600 biler for et par år siden etter at en nabo fant ut at disse bilene var hensatt på sin tomt og ikke på tomten til hoggerbrødrene Ivarsson (Ivansson?) - sånn går det når man driver en ekspanderende forretning og mister oversikten. Dette med oversikt gjelder forsåvidt begge parter da naboen åpenbart hadde gode muligheter til å oppdage dette en drøy stund før århundreskiftet. :)

Årjäng kommun ser faktisk at bilkirkegården har en viss verdi som attraksjon og såvidt jeg har skjønt har de ingen planer om å kreve resten av bilene (anslått til ca. 1000 stk) fjernet. Men dette kan jo endre seg etter hvem som til enhver tid sitter bak spaker og mikrofoner i kommunen... uansett er det verdt et besøk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...