bas Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei Er det noen som veit om bilkirkegårder eller forlatte biler/kjøretøy i Norge (helst Østlandet), gjerne som naturen har tatt herredømme over i Norge. Jeg veit om den i Båstnäs på Svenskegrensa, og det frister, men hvis det finnes andre objekter mer sentralt på Østlandet vil jeg gjerne høre om de. Leste også et sted at bilkirkegården i Båstnäs skulle fjernes og ryddes, noen som veit om dette stemmer? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Jeg tror ikke det finnes noe slikt i Norge. Så Båstnäs er mest sannsynlig det eneste valget. edit: Jeg tror plassen ligger så øde, at den ikke ryddes opp med det først. Det var derimot en anen bilskrotning i nærheten av Töcksfors som er ryddet vekk. Endret 16. juli 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg har/hadde kjennskap til en 4/5 kirkegårder som naturen delevis hadde tatt over, beklageligvis er de blitt fjernet de siste 10/12 årene. Tror du må lengere nordover til grissgrendte strøk der byråkratiet ikke har brydd seg så mye om "mekanisk forsøpling". Her er en bilopphogger som jeg vokste opp med i barndommen, har blitt litt vel eksentrisk med årene Lenke til kommentar
MSc Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Her er kanskje en mulighet i Nittedal Lenke til kommentar
jokabele Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Leste også et sted at bilkirkegården i Båstnäs skulle fjernes og ryddes, noen som veit om dette stemmer? Stemmer ikke helt. Det ble fjernet 5-600 biler for et par år siden etter at en nabo fant ut at disse bilene var hensatt på sin tomt og ikke på tomten til hoggerbrødrene Ivarsson (Ivansson?) - sånn går det når man driver en ekspanderende forretning og mister oversikten. Dette med oversikt gjelder forsåvidt begge parter da naboen åpenbart hadde gode muligheter til å oppdage dette en drøy stund før århundreskiftet. Årjäng kommun ser faktisk at bilkirkegården har en viss verdi som attraksjon og såvidt jeg har skjønt har de ingen planer om å kreve resten av bilene (anslått til ca. 1000 stk) fjernet. Men dette kan jo endre seg etter hvem som til enhver tid sitter bak spaker og mikrofoner i kommunen... uansett er det verdt et besøk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå