AudiA3 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Gjorde en handel for 5500 kr på engelske ebay, selger har nesten 100 positive tilbakemeldinger.. Kjøpte det for 4 dager siden, sendt flere henvendelser men får ikke svar.. Burde jeg vente litt til og deretter kontakte ebays kundeservice? Betalt med paypal så det er vel dekket? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Slikt kan skuldast kva som helst, frå sjukdom til ferie. Dessutan er engelske pengeoverføringssystem slet ikkje like raske som norske, ikkje engelsk post heller. Så syn i alle høve tålmot til måndag/tysdag. Har du framleis ikkje høyrt noko er det på tide å kontakta ebay. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Sjekk når du skal kontakte Paypal. Står en plass hvor mange dager det skal gå før du kontakter de og når det er for sent. 100 tilbakemeldinger er ikke så mye på Ebay. Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Takk for svar. Er enig at selger kanskje er på ferie el. Lignende, men frustrerende uansett.. 500kr greit men snakk 5500 her.. Sjekket vilkårene og klør meg i hodet.. Må man virkelig la det gå 45 dager før man kan legge inn en klage? Det var en stund.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Sjekket vilkårene og klør meg i hodet.. Må man virkelig la det gå 45 dager før man kan legge inn en klage? Det var en stund.. Hvis du går inn på Løsningssenter når du logger på paypal.com og trykker på Opplæring får du mer info. Du må "åpne en tvist" innen 45 dager etter betaling, ikke etter. Skal du kreve penger tilbake må du gjøre det innen 20 dager etter du kontaktet Paypal. Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Hmm.. Jeg fant noe helt annet på sidene til Ebay, det sier følgende: " Timelines You can open a case 3 days after the estimated delivery date of an item or 7 days after of making payment if you weren't given an estimated delivery date. A case has to be submitted within 45 days from the date of payment. The seller has 10 days from the time you open the case to reply. You should receive a refund within 3 days of the seller promising a refund or within 10 days of the seller receiving the returned item. If you haven't received a refund by then, please contact eBay through the Resolution Centre, and we'll work with the seller to provide you a refund In the rare situation where a seller doesn't reply to you or follow through, eBay will review the case upon your request. " Så det vil si at hvis han ikke sender produktet innen 7 dager etter betaling så kan jeg sende en klage til Ebay ser det ut til.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Ja, du må nok la det gå noen dager. Men noe helt annet er det ikke. Oversatt står det jo "[...]innen 45 dager fra betalingsdato.". Endret 15. juli 2011 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 En liten oppdatering: Selger har fortsatt ikke svart, la inn enn klage og må vente 10 dager for at selger skal få mulighet for å gjøre opp for seg eller betale tilbake pengene.. Hvis ikke han ordner opp griper Ebay inn. Er glad jeg brukte PayPal når jeg betalte, slik at pengene er "forsikret" Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Enda en liten oppdatering for de som er interessert i å høre Ebay tok over saken og var i forrige uke i dialog med selger, han sendte produktet og jeg fikk det i posten idag! Så nå er alt i skjønneste orden! Må berømme hvordan Ebay har tatt tak i saken og hvor fort de ordnet opp mellom selger og meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå